MastercheFF

Goede ideëen, kan ik wat mee!

Kan het zijn dat de pan geëmailleerd is? Dan hoef je de pan niet in te branden.

Gietijzeren Pannen - Alles wat je moet weten - Makkelijk uitgelegd | Meesterslijpers.nl.

1 like

Dit zou zomaar eens kunnen, helemaal niet aan gedacht. Ik ga vanavond kijken als ik thuis ben. Dank je!

Ik overweeg een sous vide te kopen. Ik heb al heel wat recepten en ideeën gevonden om ermee te maken, maar ik vind het toch lastig om te bepalen of het het waard is. We eten vegetarisch (niet veganistisch), en daarnaast bak ik veel.

Iemand die vegetarisch eet en een sous vide heeft? En ligt het te verstoffen in de kast of niet?

Ik heb besloten 2025 culinair ( :nerd_face: ) te beginnen, dus er komt een frituurpan mijn kant op. De airfryer heeft me nooit kunnen overtuigen van lekkere pa.tat dus ik ga terug naar de goede oude pan met vetlucht. Daar moet natuurlijk vloeibare frituurolie in en pa.tat, iemand voor beide aanraders of afraders qua merk? :raised_hands:

9 likes

Waarom kom ik er nu pas achter dat ik al mijn ottolenghi boeken online kan downloaden en de recepten kan zoeken…

1 like

Ik dacht echt dat je kruiden alleen in olie kan invriezen, maar ik lees net dat je ze ook gewoon ‘droog’ vers kan invriezen? Ben echt benieuwd of dit het einde is van veel te veel kruiden moeten weggooien

Ik heb met kerst hele (maar dan ook echt héle) grote pastaschelpen gekregen. Iemand een leuk idee voor een saus die goed bij zulke grove pasta past?

Vullen met spinazie-ricotta saus en dan in de oven met tomatensaus?

4 likes

Jaaa net als @Druppels, ik maak graag deze: Pastaschelpen met spinazie - Leuke Recepten

Dille vriest goed in vind ik

1 like

Ik heb eigenlijk standaard koriander en tijm in de vriezer liggen, gebruik het regelmatig en werkt altijd goed

2 likes

Heeft iemand nog aanraders voor YouTube channels met gezonde maar lekkere (vega) recepten? Echt een eind/begin van het jaar vraag haha.

Die geen mealprep zijn. Ik ben een beetje verveeld met de dingen die ik al ken (pick up limes, tish wonders) en verder ken ik niet zoveel kanalen en als ik zoek op YouTube kom ik in een hels algoritme van mealprep achtige dingen

3 likes

Voor vegan inspo vind ik Edgy Veg ook leuk!

3 likes

en @Druppels Bedankt voor de suggestie, vandaag gemaakt en het was heel lekker :slight_smile:

1 like

NoMeatDisco, Johnny Meatless, BakingHermann, ElaVegan!

Heeft iemand hét recept voor een goede rendang boemboe? Ik gebruik normaal die uit het boek Indorock maar mogelijk hebben jullie nog suggesties?

Heeft iemand de tip om ei en pannekoeken te bakken in een RVS pan? Ik heb al veel pogingen gedaan, maar ben bijna in staat alsnog een teflonpan te kopen met al dat gepruts 🫠

Laat je de pan heet genoeg worden voordat je er iets in doet? Als je er een druppel water in laat vallen moet het niet verdampen maar een bolletje worden, dan weet je dat je genoeg heb voorverwarmd. Dan pas olie er in, die ook even echt heet laten worden, dan je ei erin, vuur evt lager, en echt even de tijd geven voordat je probeert 'm los te krijgen. Eieren gaan bij mij eigenlijk altijd goed in rvs tenzij ik ongeduldig loop te doen. Pannenkoeken doe ik zelf altijd in een plaatstalen pan dus daar heb ik geen specifieke tips voor

Ja, ik volg al deze tips. Misschien dat ik nog wat meer moet experimenteren met de hitte.

Ah, het was leuk geweest als het zo simpel opgelost had kunnen worden haha. Enige wat ik nog kan bedenken is echt genoeg olie in de pan. Ik moest er in het begin echt aan wennen dat je niet wegkomt met zo’n klein drupje als dat je in anti-aanbakpannen vaak gebruikt

3 likes