Mededeling: Troll accounts

Kan ook een vorm van anonimiseren zijn. Hoeft niet meteen trollen te zijn.

9 likes

Maar is diegene nou uiteindelijk dan ook opgespoord of ontmaskerd?

Maar van een x aantal jaar een relatie naar de vraag of je moet gaan daten met een oudere man, zit toch wel een groot verschil dan alleen anonimiseren.

4 likes

Maar wat als sit was uitgelopen tot meerdere accounts. Dan is het toch goed dat het al snel ontdekt en gestopt word.

1 like

Ik denk ook wel dat het goed is om een topic te openen/bericht te posten dat er trolls ontdekt zijn, maar dan is het mijns inziens niet nodig om daar namen aan te verbinden. Dat Kae en Lola voor het delen van foto’s kozen (wat veel eerder plaats vond dan het trollen) betekent toch niet dat de namen van hen hier genoemd moeten worden. Het zou juist sterker zijn als er géén namen genoemd worden, want nu waant iedereen zich misschien wel ‘veilig’ (want Kae en Lola zijn betrapt) terwijl er vast nog wel meer trollaccounts zijn (want dat is bijna niet te voorkomen op een forum). Juist als er geen namen genoemd zouden worden, zou iedereen waarschijnlijk meer beseffen dat ze op moeten passen met wat ze posten omdat iedereen een troll kan zijn.

Ik denk dat dan heel veel mensen waren gaan speculeren en dan kregen de moderators waarschijnlijk het verwijt niet open genoeg te zijn en blablabla

Met zulke dingen heb je denk ik altijd voor- en tegenstanders. Ik zou zelf echt niet weten wat de juiste manier is.

12 likes

Kae ging na een relletje weg. Dezelfde dag kwam er een nieuw account Mullier, waarvan meteen door sommigen werd gedacht dat het Kae was. Mullier ontkende en de mods zeiden dat ongeacht of het dezelfde persoon is, diegene een nieuw anoniem account mag maken.
Blijkbaar hebben de mods Mullier in de gaten gehouden en vergeleken met Kae. De persoonlijke verhalen van beide kwamen niet overeen. Maar van een echte rel is volgens mij geen sprake geweest.
En toen dan? Toen is het IP adres van Kae opgegraven? En vergeleken met die van Mullier? Of is er een andere manier waarop jullie tot deze conclusie zijn gekomen? Ik vraag me af of het bewaren van IP adressen nadat een account is verwijderd, in overeenstemming is met de AVG… Of hebben wij allemaal ingestemd met algemene voorwaarden dat IP adressen toegankelijk zijn voor huidige en toekomstige mods en admins ook na het verwijderen van een account?

19 likes

Ze heeft ook foto’s gepost van die vriend. Zou zomaar kunnen dat iemand hem kent of (vaag) weet wie het is

1 like

Natuurlijk zouden er een aantal mensen zijn die zouden ‘eisen’ dat de namen openbaar gemaakt zouden moeten worden. Maar moderators zijn moderators om het forum te leiden. Daar hoort nou eenmaal bij dat de leden het niet altijd met moderators eens zijn en moderators moeten er in zo’n geval boven staan. Dat is ook niet leuk, maar wel hoe het gaat.

Het voegt ook niets toe om de namen nu te noemen, behalve dat sommige leden dit prettig zullen vinden. Maar dat is geen reden om dan namen te noemen, lijkt me.

1 like

Waarom zou je anderen gaan beschuldigen? Het is toch alleen prettig om te weten dat de trolls zijn aangepakt en dat je alert moet zijn op de inhoud van je posts? Ik ga anderen leden hier op het forum nu niet anders door bekijken, ik denk bijvoorbeeld niet dat jij nu een troll bent. Juist om wat jij zegt: het overgrote deel zal echt zichzelf zijn op het forum. Maar het is wel goed om je ervan bewust te zijn dat niet iedereen is zoals hij zich voordoet.

Ik heb het niet over dit specifieke geval maar in het algemeen.

Ik heb nooit de verhaallijn gevolgd over de betreffende forummer(s).

Trouwens kae en lola gingen weg omdat ze de sfeer zo kut vonden. Wat dan ook weer voor discussies zorgden enzo. En dan kom je terug om de boel te neppen. Ik snap niet waarom mensen dat oke vinden.

Oke dat van de privacy redenen snap ik. Maar dat ’ ik vind niet dat er getrolld is’ vind ik tcoh een beetje raar.

Dramatisch vertrekken
Mensen die een meeting voor jou willen organizeren terwijl jij de boel aan het neppen bent.
Hele verhalen verzinnen over rijke mannen enzo.

Ik vind het niet - Zomaar even een nieuw anoniem account maken.

11 likes

En dan zeggen dat je 24 bent en een match hebt met een man van 51 die een boot heeft en een huis terwijl je eigenlijk jonger bent en een vriend hebt die bijna 30 jaar jonger is dan 51

18 likes

:joy::ok_hand:

Ik wil 1 ding zeggen en dat is dat ik stoken over de sfeer niet oke vindt. En dat is precies wat die 15 troll accounts ook deden.

22 likes

Nee die ontstond al eerder toen quantum doorhad dat het kae was. Bij veel mensen is die onrust snel voorbij gegaan/niet meegekregen. Maar er zijn zeker nog wel mensen geweest die de boel niet vertrouwden.

4 likes

Dan ben ik al jarenlang een troll zonder dat ik het door heb, joe!

1 like

Om eerlijk te zijn vind ik dit best gemeen…
Als iemand zich niet meer goed voelt bij een account en onder een ander account toch verder wil forummen is dat toch niet erg? Ik snap dan ook wel dat je onder je nieuwe account in het begin onwaarheden over je prive leven deelt, om niet de indruk te wekken dat je een oudlid bent. En nu worden ze keihard ‘betrapt’.
Krijg er een naar gevoel van en heb best medelijden met ze.

8 likes

Ik had bij kae als kae ook al het gevoel dat het een troll was dus verbaast me niks dit.

Prima dat er in zo’n situatie een keer gekeken wordt naar IP-adressen lijkt me. Beter nu bij het 2e account dan bij nummer 15 en een hoop gezeik

Heb sowieso t idee dat er hier nog meer tussen zitten

37 likes

Echt jammer dat het nep was had al helemaal zin in dit verhaal

Also: wat nou als lola en kae dezelfde persoon zijn

9 likes