Mijn scherm tijd loopt ook weer uit de hand. Merk dat ik er onrustiger van word en dan ook de hele tijd de neiging krijg om dingen te kopen. Wil vanaf 1 mei de scherm tijd drastisch omlaag brengen.
Dit is precies de reden waarom ik de revalidatie doe. Oude wonden die zo diep zitten dat mān cellen in de war zijn. En zo raar, want ik voel me goed, geen (oppervlakkige acute) stress en gelukkig. Maar de sensitisatie shit is real. š„¹
De psych daar zei -je moet je niet GOED voelen, je moet je goed VOELEN. En dat is het precies.
Ben je er trouwens ābeterā van geworden?
Dit heb ik ook heel erg! Hoe meer ik op het internet zit, hoe meer dingen ik ook wil kopen. En doe minder, meer onrust, lastig mn telefoon weg te leggen ook ās avonds en dan ga ik weer later slapen dan ik wil
Eigenlijk krijgt mn hoofd dan ook niet echt de tijd om tot rust te komen en dingen te laten bezinken ofzo, omdat er via die telefoon altijd weer nieuwe informatie (hoe nutteloos ook ) binnen blijft komen.
Mijn lichamelijke somatische pijn is eigenlijk zo goed als verdwenen, maar het blijft voor altijd een challenge om balans te vinden. De pijn is nu van fysiek terug naar mentaal, in de vorm van angst. Soms is het omdat ik teveel pieker over dingen maar soms ligt dat, naar mijn gevoel, ook aan de werking van mijn schildklier.
Ik ben in ieder geval elke dag dankbaar voor het feit dat ik weer āeen normaal levenā kan leiden, maar daar moet ik soms wel veel voor inleveren. (Zoals schermtijd⦠)
Oh wauw wat fijn. Naja voor de lichamelijke pijn dan. Heb je veel last van de angsten? En merk je echt dat het zeg maar een switch heeft gemaakt?
Ik had eerder ook wel veel angsten, ben een tijd depressief geweest en daarna eigenlijk altijd angstig gebleven. Ik stond altijd wel aan. Trigger happy was my middlename.
De onrust in mān hoofd gaat nu beetje bij beetje uit maar nu is mān lichaam aan. En nou moet mān lichaam uit.
2.5 uur and still counting⦠Ik voel me mentaal heel erg slecht vandaag dus digitaal zijn is veiligheid opzoeken (goedpraten). Al heb ik mijn telefoon zoān 1.5 uur bewust gebruikt als tool en niet vanuit verveling of gemak.
Dit artikel gaat trouwens over bewust rust nemen
Hoiii
Ik heb afgelopen maandag al mān socials eraf gehaald, en heb alleen maar nieuws gelezen en verder niets. Heerlijk. Vandaag mag ik even hier lezen van mezelf en dan weer een paar dagen lekker niks. Bevalt wederom heel goed, veel minder prikkels
Update: bij mij gaat het heel slecht. Bij jullie?
Yes hier ook
Hier ook haha
Haha ook
Ik zit echt te overwegen om gewoon een simpele nokia te kopen. Ik ben bezig met schermtijd te minderen en soms lukt maar soms dagen gewoon zonder dat je het doorhebt 7uā¦ik vind dat echt vreselijk. Dit forum is trouwens wel echt een grote boosdoener
Iemand tips ?
Zijn er mensen die over zijn gestapt naar simpele telefoon?
Ik heb One Sec nu bij instagram en dat werkt heel goed. Overweeg de āproā te kopen en mezelf zo te laten minderen met meerdere apps. Verder zit ik in hetzelfde schuitje
Ik heb ± 3 jaar een dumbphone gebruikt maar door corona ben ik teruggegaan naar een smartphone. Heb nog steeds een minimalistisch abonnementje van ⬠2,50 met 150 (of 250?) mb internet, dus ben eigenlijk alleen binnenshuis online, maar soms verlang ik wel terug naar de 0%-smartphonetijden. Al waardeer ik ook wel weer de dingen die de smartphone te bieden heeft, haha.
Ik vond de drastische stap in ieder geval wel fijn toen en de manier waarop ik nu met mijn telefoon omga bevalt me beter dan voordat ik die wissel maakte.
Heb ook weleens hier gepost over hoe het was om te stoppen.
Ik heb dit ook al een paar keer overwogen. Je hebt ook telefoons waar je dan wel whatsapp op hebt en volgens mij ook de mogelijkheid van Google Maps. Maar ja als je dan iets hebt bijv met het ov dan zit je dus want dat gaat ook allemaal online. Heel vaak is er niet iemand van het personeel dus ik ben nog wat in dubio. Ik weet ook niet hoe je dat met spotify dan kan doen. Gedoe.
En ook werk je dan met twee nummers of wissel je. Of ga je je smartphone helemaal niet meer gebruiken.
Dit was volgens mij een seniorentelefoon maar zag er prima uit verder.
Ben niet overgestapt maar heb/had wel een hoge schermtijd. Zat eerst rond de 6 uur of hoger (sommige dagen echt 10 uur ) en nu 4,5 gemiddeld zie ik. Zeker niet weinig, maar ik raak niet meer verstrikt in urenlang doelloos scrollen dus ik voel me nu veel beter en vind dit ook wel prima zo voor nu.
Voor mij was de eerste stap de app One sec, vooral Instagram was een megaboosdoener bij mij. Hierdoor opende ik deze app niet meer gedachteloos als ik even 3 seconden moest nadenken voor werk en daar geen zin in had haha.
Daarna Instagram (en YouTube) helemaal verwijderd, dat zijn voor mij echt apps die me er helemaal in vasthouden en heel veel energie kosten. Vind het echt heerlijk. Log soms op mān computer even in, maar blijf dan nooit lang hangen.
Is het bij jou vooral/alleen het forum?
@tessel klinkt idd wel handig one sec, heb het geĆÆnstalleerd maar hij doet het niet en heb geloof ik alle instellingen goed staan. Maar hij geeft niet een paar seconden wachttijd aan bij de app.
@briseis bedankt voor je reactie. Erg interessant! Heb je post gelezen die je linkte.
@Marquez daarom twijfel ik ook sommige dingen zijn echt handig. Dus lastigā¦spotify zou ik echt missen en mn camera ook.
@hiraeth het is vooral het forum en instagram kan ik ook doelloos openen steeds. Ik heb het ook verminderd al. Maar moet er echt op letten. Heb al wel timers op apps (maar FF app pakt ie niet) en je kunt ook gemakkelijk tijd toevoegen haha. Ik heb wel eens instagram echt verwijderd en dat hielp uiteraard. Maar besloten toch te houden bijna na een maand omdat ik dacht dat ik het wel aan kon
Dubbelpost maar ik ben er nu achtergekomen dat mijn watertracker app veel āschermtijdā neemt als hij een melding geeft en ik daar niet direct wat mee doe. Heb nu een app unpluq (beetje zelfde idee als one sec, maar die kreeg ik niet aan de praat). Die blokkeert zelfgekozen apps en als ik er op klik moet ik een patroon maken.
2,5 uur water tracker app de rest valt enigzins mee. Chrome dus eigenlijk het forum.
Ik vind het zo heerlijk om minder online te zijn. Zoveel tijd voor wat er echt toe doet. Kan het iedereen aanraden haha.
Ik probeer nog minder online te zijn maar dat lukt nog niet helemaal helaas.
Posten op fb deed ik sws al niet meer en insta ook minder. Voor de rest probeer ik ook minder te kijken/lezen maar vind het soms toch nog wel wat vermakelijk dus dat is iets moeilijker.
Ik heb vrijwel geen zin meer om te delen wat ik in mn leven doe op social media. Geeft ook heel veel rust eigenlijk heerlijk.
Heb er overigens ook gewoon geen tijd meer voor en/of maak er gewoon geen tijd meer voor.
Ook fijner om meer bewust in het moment te leven.
Heb door jullie vanmorgen Instagram van mān telefoon gehaald. Toch heftig haha. Hoezo verslaafdā¦