Woah Egon Schiele 
Ik ga het proberen (goed) uit te leggen, maar als je zelf op onderzoek wil: de korte term is sensitisatie. (Dit is dan op mij van toepassing
)
Je hebt een parasympatische (acculader) en sympatische (gaspedaal) modus. Volgens mij is dat vergelijkbaar aan rust en fight/flight. De samenstelling van je zenuwcellen verandert als je in die fight/flight modus komt. Als je in die modus blijft, wordt je zenuwstelsel over alert en overgevoelig.
In mijn geval was het zo dat die fight/flight modus aan bleef houden door een trauma. Die mentale pijn die ik niet aan ging, omdat het onbewust was, heeft gezorgd voor fysieke pijn. Somatische klachten.
Je hebt cognitieve overprikkeling (van denken en leren, waarbij alle data even te veel is voor je hersenen), emotionele overprikkeling (emoties, inlevingsvermogen, meeleven) en sensorische overprikkeling (zintuigen die te veel binnen krijgen). Onderprikkeling of onderbelasting kan dit volgens mij ook veroorzaken.
Volgens mij kan een burn-out zo ook ontstaan.
Ik weet van mezelf dat ik, wanneer mijn schermtijd toeneemt, iets (mijn emoties of vermoeidheid) onderdruk terwijl ik eigenlijk het tegenovergestelde moet doen. Ergens weerstand tegen bieden kost vaak meer energie en pijn dan er aan toegeven en even doorheen moeten.