Meer offline

Toon Tellegen? Die zijn wel echt heel kort maar misschien als je er ook meerdere leest

1 like

Dit vind ik echt een heel erg leuk idee!

1 like

Geen aanraders maar vind dit zo lief!

2 likes

Misschien het nieuwe boek van Paulien Cornelisse, In het Kort? Is een bundel van haar columns. Ik ben 'm nu aan het lezen.

2 likes

Ik heb dit gedaan met Het Grote Autismeboek van Erik Jan Harmens. Het boek is opgebouwd uit veel kleine hoofdstukken en leest heel vlot, bevat humor. Denk dat het voor iedereen heel herkenbare situaties bevat en het is zo lekker luchtig voor het slapen gaan.

1 like

Aah dankjewel voor de tips, ik heb nog een boekenbon liggen dus ik ga dit weekend even kijken!! :blush:

Mijn man heeft een Brick gekocht.
We waren allebei het doelloos scrollen helemaal zat. Heb (op whatsapp na) alle social media apps ā€œgeblokkeerdā€.
Moet naar de gang lopen om het te deblokkeren. Tot nu toe werkt het heel goed!

4 likes

Oh wat goed om te horen! Ik zat er ook aan te denken om die te kopen. Echt treurig maar apps op mijn telefoon werken niet voor mij :smiling_face_with_tear:

1 like

Werkte voor ons ook niet. Net als dat je kan instellen dat je maar een X aantal minuten op een app kan. Ik klik dat altijd weg :joy:
Bij Brick kan je instellen welke apps je wel en niet wil en je moet dus naar dat ding toe lopen (of waar je hem ook laat) voordat je de geblokkeerde apps weer kan gebruiken.
En hij houdt bij hoe lang je je telefoon ā€œgebricktā€ hebt. Vind ik erg motiverend!

Edit:

2 likes

Kan je die geblokkeerde apps dan alleen thuis gebruiken, of hoe werkt dat?

1 like

Nee, je hebt een ā€œbrickā€ (een soort vierkant, magnetisch blokje) die je ergens neer kan leggen/ophangen.
Je kan een lijst maken met apps die je wil blokkeren en waarom (concentratie/meer tijd met familie/werk).
Ik heb geregeld dat ik de bank apps kan gebruiken, whatsapp, bellen, weer, maps, notities, agenda, foto’s en phillips hue haha.

Als je je telefoon dan ā€œbricktā€ kan je die apps niet gebruiken.
Als je dan naar het blokje gaat en hem scant, dan kan je de apps weer gebruiken. Dus het ligt er gewoon aan waar je het blokje mee naar toe neemt, dat kan overal.
Wij hebben hem onlangs ook mee genomen toen we een weekje weg waren :smile:

Edit: die van ons hangt op de gang op het magneetbord

7 likes

Ah op die manier, bedankt voor de uitleg. Weet niet of ik mijn telefoon dan vaak zou Bricken haha.
Sowieso is bij mij thuis meer mijn laptop het probleem :sweat_smile:

1 like

Je kan je telefoon ook bricken met de app. Alleen als je je telefoon wil ā€œonbrickenā€ heb je dat blokje nodig.
Dan zou je het eventueel wel het blokje thuis kunnen laten bijvoorbeeld.
En voor een laptop… dat is lastig :joy:
Leuk he al die verslavende dingen…

2 likes

Nou ik had dus een ā€˜Tapout’ gekocht, vergelijkbaar met de Brick maar deze kwam in een artikel iets beter naar voren.

Maar heb vandaag al een retour aangevraagd want wat een rotding. Scant voor geen meter (ook zonder hoesje) terwijl ik daar met pinnen etc nooit problemen mee heb. Daarnaast vond ik de app niet fijn werken en kwam in een of andere gare loop terecht waardoor mijn enige optie was om de app te verwijderen.

Nou ik hoop maar dat ik de pech van een slecht exemplaar heb, maar op dit moment vind ik het echt 3x niks.

3 likes

Oh, wat naar! Met de mijne heb ik geen problemen.
Ik vind het wel duur voor ā€˜wat het is’ maar het concept werkt goed tot nu toe.

3 likes

Ik heb mijn insta gedeactiveerd en screenzen op sommige andere apps. Poging zoveel :face_with_spiral_eyes:

1 like

Is zo’n Brick niet bijna hetzelfde als de app Roots? Die gebruik ik voor het blokkeren van apps. Je kan zelf instellen op welke manier (helemaal niet deblokkeren, aantal x per dag, etc.).

3 likes

Mijn brick scant ook megaslecht, werkt echt beroerd daardoor. Verder wel heel blij mee, maar telkens een minuut lang hannesen voordat hij hem pakt frustreert wel.

Oh huh echt? Wat voor telefoon heb je?
Ik heb een iPhone en als ik de bovenkant (waar de camera dus zit) er recht (horizontaal) tegen aan hou dan scant ā€˜ie hem meteen, anders niet.

Ik heb sinds 2 januari de brick weer in gebruik:
2 januari 3 uur schermtijd gehad in 24 uur,
3 januari 4 uur schermtijd gehad in 24 uur
4 januari ben ik tot nu toe 21 uur gebrickt geweest in 24 uur. Dus so far so good!

4 likes

Screenzen werkt hier zo goed bij Instagram. Zit nu al op 79 dagen. Merk soms in de avond dat ik nog geen 1x op insta heb gekeken.