Meer offline

Nou jongens, schaf echt geen Tapout aan, wat een stelletje prutsers daar.

Ik een mail gestuurd om een retourlabel aan te vragen, krijg ik een hele aardige mail terug masr geen retourlabel. Nou ja kan gebeuren, iedereen vergeet wel eens de bijlage bij te voegen.

Teruggemaild, krijg ik een nieuwe mail met retourlabel. Nouja, eigenlijk niet. Want het was een verzendlabel van TapOut naar een klant met een enigzins vergelijkbare voornaam.

En een slecht functionerend product én een knullige klantenservice.

1 like

Bij poging 3 krijg ik een label met hun als afzender en geadresseerd aan mijzelf :sob:. Wat begrijpen ze niet aan een ‘retourlabel’?

Ik stop nu met het kapen van dit topic wat betreft mijn TapOut klantenservice struggles. Maar wees gewaarschuwd.

Om nog even on-topic te blijven. Wat voor mij best goed werkt is mijn telefoon echt fysiek elders te leggen. Bijvoorbeeld in de keuken aan de lader. Als ik 'm bij me in de buurt heb merk ik toch dat ik de hele tijd toch éven kijk of er niet een Whatsappje oid binnengekomen is.

Klinkt bijna alsof de klantenservice AI is :see_no_evil:

Vind dit onderwerp dus heel interessant, wilde het daarom met jullie delen. En ik kende dit kanaal nog niet, maar coole uitvoering!

8 likes

Kreeg een melding van dit topic vanwege een like op mijn comment hier eerder. Update: al meer dan een jaar offline van Facebook en het enige wat ik mis zijn bepaalde Facebookgroepen maar dat komt en gaat qua gemis. Op dit moment totaal niet maar andere momenten voelt het wel eenzaam dat ik alleen dit forum nog heb qua sociaal online.

Inmiddels een week verder en ik mis het totaal niet :raised_hands:

Ik heb een leestip: Ik maak het uit van Catherine Price als ik het goed zeg.
Het eerste deel van het boek geeft heel veel inzichten over de effecten van telefoongebruik en het tweede deel is praktisch ingericht met tips om inzicht te krijgen in je telefoongebruik en er wat aan te veranderen, geheel passend bij wat jouw doel is.
Ik vind het persoonlijk fijn dat de schrijver je nergens om veroordeelt en jou uitnodigt dat ook niet te doen. Dat is weer wat anders dan een belerend/moraliserend toontje dat je weleens tegenkomt in zelfhulpboeken. :sweat_smile:

3 likes

Tip: zet je Insta op “volgend” - ik krijg alleen nog maar berichten te zien van accounts die ik volg en het heeft mijn Instagram tijd echt significant verlaagd omdat ik veel sneller denk “nah niets boeiend meer” in tegenstelling tot alles wat Instagram je voorschotelt op basis van het algoritme.

9 likes

Heb ik ook gedaan, wereld van verschil! En m’n voorgestelde content gereset waardoor ik de reels die ik te zien krijg totaal niet boeiend vind. Dit moet je wel om de zoveel tijd herhalen want dat algoritme bouwt zichzelf natuurlijk opnieuw op.

3 likes

Ik heb vanochtend mijn telefoon op zwart wit ingesteld. Dat is ook wel een ervaring hoor :sweat_smile:
Het is een poging om het allemaal nog interessanter te maken.

O ja en ik heb voor het eerst sinds ik het account heb mijn Instagram verwijderd. Ik heb weleens gedeactiveerd maar nooit verwijderd. Tot 16 feb kan ik het account reviven. Ik ga Insta wel missen denk ik want ik vond er altijd goede tips. Maar eerlijk is eerlijk het meerendeel was echt een vorm van brainrot. Zat ik weer een video te kijken waarin iemand zijn probleem uitlegt en ik invested tot het einde kijk?? Terwijl ik die persoon niet ken en het probleem ver van me af staat?? :joy: Ik moet lachen en huilen om de hoeveelheid tijd die daaraan verloren is gegaan in mijn leven

5 likes

Afgelopen week gemiddelde schermtijd van 2 uur 30 per dag :heart_eyes: zat hiervoor meestal tussen de 4 en de 5 uur per dag.
Wat heel erg heeft geholpen is telefoon in een andere kamer leggen en bewust een telefoonvrije dag/middag/avond instellen. En een beetje cheaten door whatsapp/signal op mn laptop te gebruiken af en toe.
Ook gebruik ik voor social media de app OneSec: ik moet 30 sec nadenken of ik wel echt op instagram wil en daarna een tijdsblok instellen (ik doe meestal 5 of 7 minuten). Daarna moet ik weer 30 sec nadenken of ik verder wil scrollen, meestal klik ik dan ook weg. Echt fijn!

6 likes

Ik heb nu een maand Tiktok verwijderd en ik merk echt dat mijn aandachtsspanne verbeterd is, ik meer lees en meer naar buiten ga. Het voelde zo doods om op zaterdagochtend opeens drie uur verloren te zijn aan scrollen. Hoewel ik echt in een goed algoritme zat merkte ik dat het toch een beetje een spiraal werd van ‘de wereld gaat naar de klote’ waardoor ik dan met een rotgevoel bleef zitten.

Het enige dat ik echt heel erg mis zijn instructievideo’s. Als je even snel wilt opzoeken hoe een bepaalde breisteek werkt oid, dan is Tiktok daar zo handig voor; je hebt het dan binnen een paar seconden onder handbereik.

Nu ben ik aangewezen op YouTube en dan moet je eerst twee reclames van een minuut kijken en dan blijkt de video ook nog eens niet te zijn wat ik zoek :smiling_face_with_tear: Of mijn werklaptop erbij pakken met adblock, maar dat is ook niet even convenient als tiktok was.

Je kan newpipe installeren, dan heb je youtube zonder reclame!

oee love it, ga ik proberen! Thanks

Heb vandaag mijn gegevens gedownload en nu staar mijn instagram gepland om verwijderd te worden. Mis het totaaal niet.

3 likes

Bedankt voor de tip! Gelijk gedaan en merk meteen verschil.
Ik heb gisteravond tiktok verwijderd.

1 like

Ik ook niet! Wow ik had echt verwacht dat ik het zou missen maar dat valt reuze mee. Al moet ik zeggen dat je op YT ook eindeloos kan door scrollen, dus ik moet er wel op letten dat dat mijn vervanger niet wordt.

Meer offline ging goed totdat ik Vinted downloadde om zelf te verkopen, nu krijg ik steeds meldingen daarvan en ik verkoop goed dus daar ben ik veel mee bezig. Ik vind het leuk maar ik ben dus wel meteen meer online.