Ik heb twee weken geleden gewoon mijn hele smartphone weggelegd. Heb nu een oude weer in gebruik waarmee ik alleen kan smsāen en bellen en gare fotoās maken (alleen praktisch, om een een code of route ofzo mee te nemen). Apps als bankieren en DigiD heb ik op een iPad gezet, dus puur praktisch gezien kan ik wel goed vooruit. Ik lees ook wel eens dat mensen hun smartphone hiervoor houden en en hem uit in een la leggen en er alleen bij pakken als ze echt iets moeten regelen.
Wat je schrijft herken ik erg. Ik had het idee dat ik alles wat via mijn smartphone binnen kwam niet zo snel meer kon verwerken. Door chronische ziekte/vermoeidheid leef ik ook wel een stuk trager dan gemiddeld dus is de last van een smartphone voor mij misschien wat groter dan gemiddeld, dat weet ik niet zeker. Tot nu toe vind ik het een verademing. Niet meer continu gesprekken die op de achtergrond via de app gaande zijn, niet meer steeds toch even het nieuws of het forum ofzo checken, veel minder verzanden in scrollen, niet op elke vraag die in je opkomt meteen het antwoord kunnen/willen opzoeken. Ik kan die dingen wel op de iPad maar die zit niet de hele tijd in je broekzak, haha. Dus daar ga ik veel spaarzamer mee om.
Sommige dingen zijn wat onhandiger, maar dat heb ik er wel voor over. En sommige dingen kunnen niet meer of gaan aan je voorbij maar dat is voor mij ook het hele punt eigenlijk.