Menstruatie/PMS topic

Heeft hier iemand ervaring met (heel) veel bloedverlies? Ik bloed inmiddels al een dikke 2 weken ontzettend veel en daarvoor al 2 weken licht.

Ik moet om de 2/3 uur zorgen dat ik de grootste maat tampon vervang. En tijdens het vervangen kijk het net alsof er een kraantje open staat. Als je me zou vertellen dat ik ergens een open wond had, zou ik je zo geloven.

Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts want ik had sowieso al een laag ferritine gehalte. Maar vraag me af wat ze hier mee doen (waarschijnlijk niks).

1 like

Een verwijzing naar de gynaecoloog of iig een gynaecologische echo zou wel op z’n plaats zijn. De vraag is waarom je zoveel bloedt. Dat kan idd een poliep zijn zoals @Feather zegt, maar bijv ook een myoom of nog een tal andere dingen. Dat kan de gynaecoloog bekijken en je ook iets geven tegen het bloedverlies (kan de huisarts als hij/zij er wat vanaf weet ook, bijv tranexaminezuur of kuurtje provera). Huisarts zou ook alvast je hb kunnen checken.

2 likes

@Feather @the.rebel.club bedankt voor het reageren. Hopelijk wordt ik maandag snel doorgestuurd.

1 like

Misschien kan de huisarts je alvast tranexaminezuur icm diclofenac voorschrijven. Dit verminderde bij mij het bloeden wel. Sowieso zou je gezien moeten worden door een gynaecoloog lijkt me.

1 like

Heeft iemand ervaring met seed cycling om PMS te verminderen?

3 likes

Ja ik! Werkte wel alleen ik was 1 pil vergeten (misschien 2 het is echt 6 jaar geleden) en toen werd ik meteen ongesteld. Heb geen last gehad van bijwerkingen en volgens mij was mn cyclus ook niet in de war daarna (maar ik was altijd heel regelmatig ongesteld).

2 likes

Weet niet meer hoe dat heette, was zeker 10 jaar geleden. Maar m’n cyclus raakte er niet van in de war! Kreeg dat toen via de huisarts.

1 like

Ik heb na 1 jaar en 1 week na mijn novasure behandeling weer bloedverlies :cry:
Ik heb de hele week al wat buikpijn en de app gaf aan dat ik gisteren m’n menstruatie zou moeten hebben. Dat klopte dus. Gisteren bloedverlies en vandaag weer. Klein beetje maar gelukkig, maar had het niet verwacht.

Ja ik heb dit met de pil gedaan (had het nog liggen). Heb zelf de koperspiraal. Vond het niet super chill maar menstruatie werd in ieder geval wel uitgesteld.

1 like

Wat rot. Heb je in de tussentijd helemaal geen bloedverlies gehad?

Ik zit vandaag op dag 2 en ik heb zulke zieke krampen. Ook constant een trillend gevoel in bovenbenen, onderbuik en bekken, alsof het letterlijk onder spanning staat.

1 like

Nee helemaal niets…gelukkig!

Pff ellende zeg! Ik was al helemaal vergeten hoe het voelt. Sterkte, met dit weer is t helemaal rot!

1 like

Ik lig as we sprak beneden op de bank te wachten tot de Ibuprofen plus PCM gaan werken, omdat ik zulke erge menstruatiepijn heb. :tired_face: Werd wakker van de pijn en van een doorlekkende tampon, echt geweldig.

Clue! Want die zijn ook privacy-veilig.
Weet niet of je daar ook je voorgaande maanden in kan vullen.

2 likes

Helemaal niet naif, juist goed dat je het vraagt. Heel kort, bedrijven gebruiken dan de informatie die je deelt over je cyclus om je getargete advertenties te sturen. Dus eigenlijk om je te beïnvloeden zonder dat je het direct merkt. En dat kunnen ze ook doen als je ze merken dat je niet meer menstrueert dus mogelijk zwanger bent. Dus de informatie die je met hen deelt (vaak onbewust) wordt door hen gebruikt om ook weer door te verkopen en zo geld aan je te verdienen. Is natuurlijk met alle social media zo maar dit in geval heb je een alternatief. Dit artikel legt het nog uitgebreider uit.

6 likes

Ik ben er sinds de start van mijn afgelopen cyclus mee begonnen! Ik eet de zaden zodra ik ze heb fijngemalen gewoon met een lepel en spoel het weg met water want het is niet heel lekker :smiling_face_with_tear:

Privacy is altijd belangrijk, bij el-ke app die je gebruikt. Zeker als het gaat om gegevens die iets over jouw gezondheid (kunnen) zeggen. Lees anders ook eens het boek: Je hebt wel iets te verbergen.

Het artikel dat @swelgje deelt is al een hele goede. Dat gaat vooral over hoe bedrijven geld verdienen aan jouw data. Maar in het licht van anti abortuswetgeving nu in Amerika: denk eens in hoe waardevol die gegevens over menstruatiecycli zijn voor kwaadwillenden op het moment dat je geld kan verdienen door iemand die kiest voor abortus te verlinken, of gewoon de waarde van dat soort data opzich al voor een overheid die een dergelijk verbod wil handhaven. Zie voor meer uitleg bijvoorbeeld

Citaat:
“The issue of this data is threefold: Who in your life can find out you had an abortion? What corporations would have access to your menstrual history, and what would they do with it? Are there legal implications for you if law enforcement has that information?” Ms Lewis says.

Las net zelfs toen ik even googelde dat er een anti abortus organisatie een cyclus tracker app financierde zodat ze vrouwen kunnen aanmoedigen om niet voor abortus te kiezen :sob:

3 likes

Dankjewel haha, ik ben benieuwd wanneer je verschil gaat merken! En maal je ze fijn met een vijzel of de blender?

De cup zou te zacht kunnen zijn.

3 likes

Okeeee mijn humeur staat weer op standje vrieskast en ik vind alles lelijk, kut en mezelf weer vooraan in de rij van waardeloosheid staan. Ik weet dat dit puur hormonaal is maar godvrdmm wat vind ik t leven stom atm

5 likes

Even hier klagen. Ik zit aan de pil en heb echt net covid gehad. Maar ik word nu ongesteld door de pil heen, terwijl ik 2 weken terug ook nog ongesteld was :smiling_face_with_tear: nu weet ik dat door covid je hormoonbalans door de war kan gaan, maar het is zo stom

2 likes