Gisteren nog verdrietig en vandaag stik chagrijnig.
Fijn dat die eierstokken naar behoren werken hoor maar het is gelijktijdig ZO vermoeiend holy shit.
Gisteren nog verdrietig en vandaag stik chagrijnig.
Fijn dat die eierstokken naar behoren werken hoor maar het is gelijktijdig ZO vermoeiend holy shit.
Godsamme hoezo begint mijn PMS nou vandaag al??? Zei ik dat het daar al tijd voor was!!
Altijd fijn om middenin de nacht ongesteld te worden en vervolgens bloederig, misselijk en met hoofdpijn wakker te worden
Ik was net in de kringloop en werd een beetje verdrietig van alle kasten vol met afgedankte knuffels, dus ik denk dat ik binnenkort ongesteld moet worden :’)
Gebruik jij het erbij of als echt alleen het ondergoed?
Alleen het ondergoed.
Hoe vaak wissel je in 24 uur?
Ik gebruik het geen 24 uur tijdens mijn menstruatie, maar voornamelijk voor in de nacht en met sporten. Dus na de nacht/sporten wissel ik / wissel naar ander product.
Hoeveel heb je er dan voor een hele cyclus?
ik heb er nu 7 denk ik.
Spoel je ze uit onder de douche of in de wasbak?
wasbak - uitspoelen met koud water
Waar laat je ze in de tussentijd tot je gaat wassen?
Laat ze drogen en erna de wasmand in.
Wacht je met alles wassen tot na je cyclus of was je tussendoor al?
Als de wasmachine aan gaat.
Mogen ze in de droger?
Nee + geen wasverzachter!
Als je naar de wc bent geweest gedurende de dag en je trekt ze weer op voelt het dan nattig tegen je aan?
Beetje.
Wat gebeurt er met grotere stolsels?
Worden opgenomen.
Welk merk gebuik je?
HEMA, Snuggs, Primark. Fijnste vind ik Snuggs
Vind je het prettiger dan andere dingen?
Opzich voor in de nacht wel./
Menstruatieondergoed is voor mij nog steeds 1 groot mysterie. Hier een vragenlijst voor mensen die het gebruiken:
Mogen ze in de droger?
Als je naar de wc bent geweest gedurende de dag en je trekt ze weer op voelt het dan nattig tegen je aan?
Welk merk gebuik je?
Oké dit was mijn omgekeerde spreekbeurt, top als mensen antwoorden voor me hebben, thanks!
In welk blad komt dit interview
Er is trouwens ook een menstruatie-topic waar het volgens mij meer besproken wordt. Heb het iig vaker voorbij zien komen, misschien vind je daar nog tips/antwoorden.
De Linda uiteraard.
Thanks!
Meestal alleen het ondergoed, maar ik heb een paar strings en die draag ik soms ook met een tampon
1x, ik trek meestal 's morgens en 's avonds een schone aan. Werkt perfect.
Ik heb er 10 en dat gaat net wel/niet, dus ik zou er graag nog een paar bij hebben. Zeker strings voor als ik niet helemaal zeker weet of ik al helemaal klaar ben.
Allebei, maar de douche is fijner
Ik spoel ze helemaal uit en laat ze dan drogen op het handdoekenrek/verwarmingselement in de badkamer of de badrand
Ik woon alleen en was niet veel, dus ik wacht bijna altijd tot ze allemaal op zijn. Als ik toevallig toch tussendoor was doe ik ze erbij
Mogen ze in de droger?
Nee
Ja en koud. Dit vind ik het grootste nadeel maar het is wel echt na 3 seconden weer voorbij dus ik neem het erbij
Heb ik niet heel veel, maar die zie ik dan pas in het kruis zitten als ik naar de wc ga en dan veeg ik ze weg met wat wcpapier.
Welk merk gebuik je?
Onderbroeken van Primark en een paar strings van Victoria’s secret. Waren allebei erg voordelig en het waren de enige die ik in fysieke winkels tegenkwam, vond ik wel prettig om de maat te bepalen en zo.
Ik overweeg nu wel om er een paar van andere merken bij te kopen, nu ik deze ruim 1.5 jaar met veel plezier gebruik.
Ja, vooral 's nachts vind ik het ideaal, of als ik de hele dag thuis rondhang in een joggingbroek.
Soms draag ik de eerste dagen nog wel eens tampons overdag als ik bepaalde kleding aan wil/aan het werk ben.
Meeste antwoorden hier zijn al gegeven, ik draag ze ook voornamelijk in gebruik met een menstruatiecup mocht het toch gaan lekken. Ik heb er nu 5, dat is meer dan genoeg want op lichte dagen heb ik dat in principe al niet meer nodig.
Maar komt het bloed er dan niet weer uit als je erop gaat zitten en dus druk zet? Alsof je in een spons knijpt zegmaar
Ewww!
Nee. Het is ook geen dik stuk zoals een spons hoor, het lijkt gewoon een stevig stuk stof.
Als je ze uit gaat spoelen moet je er ook echt goed water doorheen laten lopen én knijpen anders komt het bloed er niet uit.
Nee, dat is bij maandverband toch ook niet? Het is gewoon daarmee te vergelijken alleen dan zit het verwerkt in de onderbroek (en is dunner etc.)
Ik vind het vooral ideaal omdat ik sinds ik een spiraal heb altijd maar zooooo licht ongesteld ben dat het te weinig is voor zelfs een mini tampon. (Wel jammer dat het nu vaak zeker een week is ipv een dag of 4 zoals voorheen)
Inlegkruisjes vind ik zo snel goor worden of ja snel muf/dat het een beetje uit elkaar valt ofzo? Wasbare vind ik daarvoor wel oké trouwens maar zo’n onderbroek is makkelijker.
Op de meeste dagen heb ik zelfs maar enkele druppels lijkt het dus dan merk ik het alleen als ik naar de wc ga, maar om dan helemaal niks te hebben is ook weer gevaarlijk, want soms komt er dan toch net ineens wel wat.
Ikzelf vind maandverband ook vies omdat je dan elke keer als je je onderbroek weer omhoog trekt je zo’n bloederig lapje tegen jezelf aantrekt blegh. Als zo’n onderbroek nou helemaal droog bleef aan de bovenkant leek het me wel ideaal maar ik hoef geen koud nat bloedlapje tegen mezelf aangeduwd te krijgen maar misschien verlies ik er gewoon teveel bloed voor.
Jij omschrijft perfect mijn haat jegens maandverband.
Ik heb geen ervaring met maandverband dus dat wist ik niet. Ik wil geen Ob tampons meer gebruiken vanwege de plastics en zo’n bio zonder laagje krijg ik er niet in. Lastig hoor om het beste alternatief te bedenken.
Mij lijkt het dus echt enorm stinken, maar sinds ik een koperspiraal heb stinkt mijn menstruatiebloed sowieso verschrikkelijk (vooral in combinatie met de geur van maandverband).