Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en voel me nu sinds de dag dat ik ongesteld werd (dinsdag) zo depri. Hebben meer mensen dat? Ik hoop dat het hiermee te maken heeft want dan is het ook snel weer over
De pil verhindert een ovulatie.
Ik ben juist gestopt met de pil omdat ik me depri voelde week voor ik ongesteld werd.
Het lijkt nu wel minder te worden maar ben nog zo emo.
Ik ben oa nav dat boek ook gestopt met m’n spiraal, omdat je met hormonale anticonceptie geen cyclus hebt.
1/10 would not recommend.
Ongesteld zijn is nog steeds superkut en pms ook. Het enige leuke vind ik te merken dat het boek veelal overeenkomt, vooral m’n zomer word ik blij van.
Maar gemiddeld genomen was ik veel vaker blij en zonder pijn toen ik nog hormonale anticonceptie gebruikte.
Met een spiraal kan je toch net wel je natuurlijke cyclus behouden? Waarschijnlijk niet bij alle vrouwen zo, maar het kan wel.
Ik heb een myrena spiraal (wel nog maar sinds eind februari) en ik heb mijn cyclus nog steeds. Wel in de verminderde versie, maar ik kan nog steeds herkennen wanneer het de dagen van mijn eisprong zijn.
Oh ik dacht dat Maisie Hill zei van niet.
Ik was ook al 6 jaar niet ongesteld geweest, dus ik had iig geen cyclus meer (ik had ook al 6 jaar geen pms klachten enzo)
Nee…klopt niet.
Je hebt alleen een natuurlijke cyclus als je een koperspiraal hebt, condoom gebruikt als anticonceptie. Je hebt wel een cyclus, maar geen natuurlijke.
Natuurlijk en spiraal in 1 zin gebruiken, is inderdaad niet de beste woordkeuze van mij. Maar ik wilde zeggen dat je toch nog je eisprong kan krijgen bij een hormoonspiraal zoals bv Mirena. Maar misschien is dat bij een minderheid van de vrouwen zo.
Misschien beeld ik het mij al 3 maanden in, maar ik denk echt dat ik nog steeds ovuleer. Ik heb ook nog steeds een regelmatige cyclus en menstruatie.
En ja, mijn spiraal zit nog goed. Is met inwendige echo gecontroleerd.
Hebben jullie tips om buikpijn door menstruatie te verminderen zonder het gebruik van geneesmiddelen zoals paracetamol? Ik zoek een ‘natuurlijke’ manier. Is er bijvoorbeeld een soort thee wat erg goed helpt?
Dat kan prima, ik had ook altijd gewoon eisprong met mirena-spiraal en menstruatie. Elke maand, gewoon regelmatig. De gynaecologe zei dat het in combi met eisprong niet heel veel voorkomt maar het cijfer van vrouwen dat gewoon menstrueert met mirena-spiraal ligt echt hoger dan internet beweert.
Gynaecologe kon zelfs toen bij extra inwendige echo gewoon zien dat er pas een ei gesprongen was.
Wellicht is er ook thee van, maar ik gebruik kruidencapsules van de tuinen. Teunisbloem olie en Agnus Castus (monnikspeper).
Ik heb vaak goede dingen gezien/gelezen over castor olie packs! Heb het zelf in huis gehaald, maar besef me nu dat ik het al erg lang niet gebruikt heb.
In het boek period power hadden ze t er enkele keren over. Verdere info heb ik hier vandaan gehaald: https://www.instagram.com/p/CEcaFbOgQyK/?igshid=1lucyc8k67vgg
Zij heeft ook een highlight erover, t schijnt ook bevorderend te zijn voor een bloated buik.
Oh super, dankjewel voor de info!
Ik kan echt de klok gelijk zetten op m’n pms.
Pijnlijke borsten en meteen weer supergestresst omdat ik savonds nog werkappjes krijg.
Terwijl ik dat normaal tof vind en zelfs afgelopen week iedere dag langs m’n werk ben geweest om te begeleiden. Het idee nu iedere dag op locatie te moeten zijn doet me bijna huilen want sociaal contact.
Echt zo vervelend, iedere maand precies hetzelfde. En 't heeft ook nog eens niks met m’n baan te maken maar puur met m’n pms.
Edit : ja wel met m’n baan als in ookal heb ik nu zoveel pms moet ik alsnog m’n werk op locatie gewoon doen, maar ik denk dat ik er wel iets mee moet. Maar kan ik aangeven dat ik 1 week per maand minder flexibel ben puur omdat m’n cyclus dat beter uitkomt? Ik vind dat nogal wat om te vragen.
(we hebben een klein team, denk wel dat de mensen het zouden snappen maar tegelijk m’n werk is gewoon flexibel (19 vd 28 uur zijn vrij in te delen) en op locatie)
Heel herkenbaar! Ik vind het altijd zo oneerlijk dat veel vrouwen zich eigenlijk maar 3/4 van de tijd een beetje goed voelen. Ik ben in opleiding in een ziekenhuis, vind mijn werk super leuk, ga er altijd wel met plezier naartoe. Ik heb ook drie weken altijd het idee dat het echt goed gaat in mijn leven en dat ik blij ben met hoe alles loopt, maar dan komt idd de PMS week. In opleiding krijg je altijd best veel feedback enzo, maar ik kan daar in die week totaal niet tegen. Zelfs als iemand gewoon zegt van: “Ik zou dit onderzoek straks even op deze manier aanpakken”, moet ik al bijna huilen soms? Slaat echt helemaal nergens op. Alsof mijn brein dat meteen vertaald naar: “Ik ga jou zeggen hoe je dit moet doen, want ik heb totaal geen vertrouwen in je en je kunt niks.” Zo ontzettend irritant dat PMS/ongesteld zijn gewoon zo veel invloed kan hebben.
Ik denk idd dat als het mogelijk is en je verwacht dat er goed op gereageerd wordt je het best kunt vragen. Zeker als je werk al flexibel is en het gewoon makkelijk kan, dan zou het vervelend zijn als je desondanks elke maand een week het idee hebt dat het allemaal niet lukt en stress hebt.
Ik had Period Power gelezen en was helemaal overtuigd om bewuster bezig te gaan met m’n cyclus, en waar mogelijk rekening te houden met de sterke kanten en valkuilen van elk ‘seizoen’. En nu denkt mijn lichaam blijkbaar: nope, we doen het lekker anders. Rondom wat mijn eisprong en zomer zou moeten zijn was ik doodop en mega down, wilde ik niks en vooral geen sociaal contact. Nu vlak voor mijn menstruatie zit ik vol energie, elke dag zin om te sporten en sociale dingen te doen (en volgende week wordt het natuurlijk janken omdat ik dan al die sociale dingen heb gepland terwijl ik waarschijnlijk weer aan het sterven ben van de menstruatiepijn). Volgens mij zijn mijn seizoenen omgekeerd
Ik ben nu zwanger, dus menstrueer niet, maar voor mijn zwangerschap had ik ook meestal dat mijn herfst-fase heel chill was en de lente helemaal niet. Terwijl dat dus eigenlijk meestal andersom is.
Blijkbaar ga ik beter op progesteron dan oestrogeen, misschien jij ook wel😉
Ik ben sinds een paar maanden van mijn hormoonspiraal af (daarvan werd ik niet ongesteld) en heb nu sinds toen weer mijn normale cyclus, en nu ik dit lees vallen er ineens wat dingen op zijn plaats. Ben zondag ongesteld geworden en had zaterdag een mega emo dag, gejankt in de trein (dat doe ik echt nooit). Er zijn ook wel wat dingen gebeurd afgelopen tijd maar eigenlijk kon ik daar prima mee dealen tot nu, ik voel me echt ellendig en kan om alles janken. Wel shit als dit er maandelijks zit aan te komen, maar aan de andere kant ook fijn om mijn cyclus er de schuld van te geven want ik vroeg me echt af wat er met me aan de hand was