Heel interessant
Twee vragen aan mijn PMS:
Onhandigheid, waarom?
Overmatig warm en zweet, waarom?
Nog zoân 5 dagen tot ik ongesteld moet worden
Ik ben gestopt met de pil omdat ik benieuwd was wat het voor effect heeft op mân gemoedstoestand en op mân huid (kreeg pigmentvlekjes) en ondanks dat ik waarschijnlijk nog helemaal geen natuurlijke cyclus heb voel ik me al helemaal in touch ermee heb vandaag, halverwege mân cyclus, pijn in mân linkeronderbuik en denk dan direct: oehh zou het zo voelen om een eisprong te hebben??
Paar vriendinnen van me hebben wel een slechte huid gekregen (acné) na het stoppen met de pil dus daar kijk ik wel tegenop
Ik heb ineens geen klachten meer⊠zo raar.
Elke maand was het zo heftig als in flauw vallen van de pijn, relatie bijna voorbij, niet normaal kunnen communiceren met mensen.
Nu 3 x op rij geen enorme stemmings wisselingen (wel prikkelbaar maar niet heftig)
Nauwelijks pijn en behoefte aan overdosis aleve.
Heb 2 dingen die ik sinds 3 maanden doe die ik eerder niet deed en dat is zonnebank pakken 1 x in de 2 weken en elke ochtend een cracker met kaas.
Heb serieus het idee dat 1 van deze 2 iets heeft gedaan waardoor het weg is
Op internet staat trouwens dat je met pms klachten juist zuivel moet vermijden dus geen idee maar ben er tot nu toe blij mee
Is volgens mij superpersoonlijk. Ik kon geen enkele maand doorslikken want dan kreeg ik direct doorbraakbloedingen. Maar een vriendin van me slikte altijd door en die had geen problemen
Zijn jullie weleens een maand of langer niet ongesteld geworden? Ik ben nu 4 dagen overtijd, niet zwanger en een sterke gut feeling dat ik helemaal niet ongesteld ga worden (en dat baseer ik op het feit dat ik altijd wel iéts aan mijn lichaam voel voordat ik ongesteld word en nu helemaal niets).
Ik heb mijn spiraal in maart laten verwijderen en sindsdien iedere maand wel netjes ongesteld geworden.
Ik ben meteen bang dat ik vervroegd in de overgang zit ofzo . Maar aan de andere kant heb ik ook weleens verhalen gehoord van vrouwen die maanden op rij niet ongesteld werden en toen ineens weer wel, zonder duidelijke reden?
Was benieuwd of mensen hier ervaring hadden
Ja heb ik wel eens gehad. Vooral in periodes dat ik (veel/meer) stress heb. Heeft toch invloed bij mij blijkbaar.
Ughh nou bij mij is het ook begonnen. Wel later dan anders en voelde het al een tijdje aankomen. Maar de eerste dag is altijd zo KUT
Buikpijn, rugpijn, doorstralende pijn naar de benen, misselijk. Arrgh. Maarja mag ook weer niet klagen want na 1 dag is het ongemak vaak weg en heb ik er geen last meer van behalve dat ik vloei
Ik ben ook altijd zo emotioneel rondom mijn eisprong. En dan net als de week voor mijn menstruatie echt enorm opgezwollen en gevoelige borsten. Doet zijn pijn ugh
Ik blijf die hele menstruatie cyclus toch zo wonderlijk vinden.
Rondom de eisprong een heel hoog libido en vind ik mân man de knapste.
Nu zit ik voor mân menstruatie en voel ik me geĂŻrriteerd. Man is ineens stuk minder knap. Deze dagen 0 libido.
Standaard discussies/ ruzies.
En ik ben mij er bewust van maar toch kan ik het niet laten.
Op naar de menstruatie en fijne week erna!
Ik slik altijd twee strips van de pil achter elkaar voordat ik een stopweek inlas. Dat gaat altijd goed, alleen ben ik nu net voor het eind van de tweede strip toch ongesteld geworden door de pil heen. Hebben jullie dit ook weleens?
Bah ongesteld zijn op vakantie is echt zooooân domper irritant met zwemmen en moodswings, zit helemaal in de baalmodus terwijl ik echt op een prachtige plek in een hangmat zit te lezen
Maar kan er echt niet van genieten vandaag
Ik heb nu vier maanden geleden mijn spiraal er uit laten halen en merk echt meer libido en een betere stemming. Vooral rond mijn ovulatie voel ik me echt geweldig. Het enige is dat ik me de 2/3 dagen voor mijn menstruatie mentaal echt vreselijk voel. Ik ben al wel bekend met allerlei mentale shit maar het is zo heftig dat het denk ik wel binnen pmdd valt. Ik twijfel nu heel erg of ik toch terug ga naar de yasmin pil die ik 8 jaar geleden ongeveer had. Ben alleen bang voor opnieuw libidoverlies en dat mijn stemming dan de hele tijd minder is in plaats van 2/3 dagen. Een beetje kiezen uit twee kwaden. Herkent iemand dit misschien?
Ik heb ook heel erg last van,huisarts kwalificeert het ook als pmdd, maar wat voor mij heel erg helpt, naast alle standaard adviezen, is het accepteren dat het daarvan komt. Dus dat het even een paar dagen zo is maar dat het daarna weer over is. Dus dat ik het niet âbenâ maar dat het mijn hormonen zijn die dit veroorzaken. Daardoor kan ik het makkelijker accepteren en gewoon laten gebeuren. Boeken van Maisie Hill (cyclus strategie en hormoon revolutie) hebben daar ook wel bij geholpen. Probeer ook die periode niet teveel buitenshuis te plannen als dat kan. Voor mij werkte de yasmin pil heel erg slecht maar het is ook al echt 15 jaar geleden dat ik die slikte. Daarmee had ik echt een constant rotgevoel maar dat zal echt niet bij iedereen zo zijn.
Thanks voor je reactie! Wat jij zegt over dat je weet waar het vandaan komt helpt voor mij inderdaad ook wel een beetje. Ik was deze keer ook zo van âbrace yourselfâ maar als het er dan is dan is het toch wel heel intens. Ik ben vandaag ongesteld geworden en voel me nu al relatief weer ietsje beter dus dat is fijn.
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst een menstruatiecup in! Was even een gedoetje met inbrengen maar volgens mij zit hij nu. Moet het steeltje wel een beetje afknippen nog denk ik. Ben nu al erg benieuwd naar hoe het gaat zijn als ik hem er uit ga halen haha
Yes, ben zelf aan de Yaz (weer) gegaan hierdoor. Inderdaad wel libidoverlies (helaas), maar de PMDD klachten die ik had zijn weg! Ben wel weer wat aangekomen door de pil maar verder geen bijwerkingen meer.
Gisteren moest ik ongesteld worden en ik heb al sinds woensdag buikpijn, rugpijn en pijnlijke boobies. En ik ben het nog steeds niet, dat haat ik zo. Heb ik alle pijn en zit er steeds op te wachten
Heeft hier iemand ervaring met (heel) veel bloedverlies? Ik bloed inmiddels al een dikke 2 weken ontzettend veel en daarvoor al 2 weken licht.
Ik moet om de 2/3 uur zorgen dat ik de grootste maat tampon vervang. En tijdens het vervangen kijk het net alsof er een kraantje open staat. Als je me zou vertellen dat ik ergens een open wond had, zou ik je zo geloven.
Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts want ik had sowieso al een laag ferritine gehalte. Maar vraag me af wat ze hier mee doen (waarschijnlijk niks).
Een verwijzing naar de gynaecoloog of iig een gynaecologische echo zou wel op zân plaats zijn. De vraag is waarom je zoveel bloedt. Dat kan idd een poliep zijn zoals @Feather zegt, maar bijv ook een myoom of nog een tal andere dingen. Dat kan de gynaecoloog bekijken en je ook iets geven tegen het bloedverlies (kan de huisarts als hij/zij er wat vanaf weet ook, bijv tranexaminezuur of kuurtje provera). Huisarts zou ook alvast je hb kunnen checken.
@Feather @the.rebel.club bedankt voor het reageren. Hopelijk wordt ik maandag snel doorgestuurd.