Ik snap niks van mijn lichaam. Ik ben ongesteld geweest (stopweek) maar de week daarna bleef ik dezelfde intense buikpijn en rugpijn houden terwijl ik dus niet meer ongesteld was. Tot het op een gegeven moment zo erg was dat ik er gewoon de hele nacht wakker van lag. Toen heb ik de huisarts maar gebeld, bloed geprikt om te kijken of het geen ontsteking was maar alles was goed. Inmiddels heb ik geen buikpijn meer (wel nog een beetje rugpijn) maar nu heb ik opeens bloedverlies. Terwijl ik dus net al een stopweek gehad heb.
En ik voel me ook moe en beetje down dus ik denk dat mijn hormonen gewoon gek doen? Maar ik twijfel of ik dit nu weer moet gaan checken bij de huisarts, ik heb daar eigenlijk niet zo’n zin in. Maar ik heb hier ook te weinig verstand van om in te kunnen schatten of dit normaal is of dat ik er toch iets mee moet.
Ik ben ongesteld en ben weer aan het creperen pijnstillers werken niet. Ben hier zo klaar mee, bah.
Ik zie altijd dat mensen clue als app aanraden maar de voorspelling klopt echt nooit bij mij. De glow app is echt een hysterische hel maar die weet altijd wel precies wat er gebeurd. Iemand een andere app als aanrader?
En wat mij betreft de belangrijkste vraag: welke is er ook nog gratis? Ik gebruik al jaren cyclus van apple maar die maakt qua kleuren geen onderscheid in bijv spotting, buikpijn of opgeblazen gevoel. En wil die dingen graag in een oogopslag los van elkaar kunnen evalueren?
ughh mijn borsten doen altijd zoveel pijn, zo opgezwollen
Ik had gisteren echt een enorme zenuwinzinking en dacht toen nog is dit hormonaal maar nee ik zou pas over vijf dagen ongesteld worden volgens clue en nu ineens ben ik mega ongesteld ben echt zo boos, kut clue kut lichaam kut alles
En ik wil best opzich best wat betalen als iets dan top is maar omdat iedereen clue altijd adviseert en ik het dus kut vind ben ik ook wel sceptisch
Moet je daar ook een Fitbit bandje voor hebben?
Ja, ik slik het al jaren en merk ook echt dat ik nodig heb.
Wanneer ik het niet slik, ben ik heel erg neerslachtig. Als ik het netjes dagelijks slik heb ik het ook nog steeds, maar niet zo heftig.
Verder buik en rugpijn, zweten etc. Dat verschilt bij mij per maand. Ik gebruik teunisbloemolie vooral voor mijn stemming.
Nee dat dacht ik ook maar heb m net gedownload en je kan zonder selecteren! Idd wel fijne app als ik t zo bekijk. Hij is slim ook
Ik gebruik Flo, je kan allerlei menstruatieklachten in vullen.
Wat bedoel je met voorspelling? Wanneer je ongesteld wordt? Ik gebruik al een paar jaar Flo. #nospon
Overzichtelijke, accurate en gratis app (je kan wel upgraden en en abo nemen maar vond ik niet relevant)
Ja haha klinkt een beetje als een weersvoorspelling zo haha. Ik ga flo downloaden!
Ik ben hier ook op zoek naar, vind het zo’n worsteling elke maand. Wat zijn jouw voornaamste klachten? En heb jij al iets aan voeding veranderd?
Ga nu uit wanhoop starten met monnikspeper, onder de noemer baat het niet dan schaadt het niet Verder schijnt bij sommigen Citrizine (anti histamine) te werken op de ergste dagen, dat staat ook nog op mijn probeer lijstje.
Vervelend dat je er ook zoveel last van hebt. Bizar he, dat het dan ineens weg is door menstruatie. Over macapoeder heb ik nog niet eerder gehoord, daar ga ik eens meer over opzoeken, dank!
Bij mij begint het heel duidelijk rondom de eisprong. Ineens kan ik niet meer inslapen, word ik veel te vroeg wakker, ben ik ontzettend gespannen/angstig/depressief. Daarnaast inderdaad ook meer vermoeid en ik kom dan ook veel moeilijker uit m’n woorden. Tot dat ik menstrueer. Daarna voel ik me twee weken on top of the world, waarna ik weer volledig instort vanaf eisprong.
Ben al eens naar de gynaecoloog geweest. Er waren twee opties. De optie hormonale anticonceptie (voor mij ongeschikt) of antidepressiva slikken in die twee weken. Dat laatste vond ik toch wel heel heftig, waardoor ik nu nog even verder struggle.
Het is jammer dat er nog zo weinig over bekend is.
Ik las laatst dat vrouwen in één maand meer hormoonschommelingen meemaken dan een man in hun hele leven.
De laatste tijd voel ik mij de eerste dagen van mijn menstruatie best wel slecht. Veel buikpijn maar als ik genoeg pijnstillers neem is het wel te doen. Maar ik voel mij ook zo oncomfortabel. Tampon zit niet lekker, maandverband zit niet lekker, ondergoed niet, kleding ook niet. Eigenlijk wil ik gewoon in joggingbroek op de bank liggen en niet naar buiten.
Ik ga toch maar menstruatieondergoed kopen denk ik. Om te proberen. Krijg ook veel jeuk/irritatie door tampons en maandverband.
Gebruikt iemand menstruatie ondergoed? Welk merk is aan te raden? En hoe was je zoiets?
Ik gebruik modbodi. Wel vooral vooral ‘s nachts, dan is het een uitkomst omdat ik hele zware menstruatie heb de ergste dagen. Voor mij betekend het echt dat ik er niet’s nachts uit hoef om te verschonen vanwege doorlekken.
Overdag vind ik het de eerste dagen niet fijn maar de lichtere dagen wel. Zo:‘n broekje kan toch wat’ zwaar’ gaan voelen en ik red het dan niet met een broekje de hele dag bij de eerste 2 dagen.
En wassen, ik spoel het eerst uit tot het water schoon is. Officeel in koud water maar doe het ook vaak onder de douche als ik toch er al onder sta. En daarna gaat het mee in de 30 graden was. Dan ligt het soms heel even te wachten maar omdat ik het al helemaal schoon heb gespoeld voelt dat niet vies.
Ik wil het ook voor in de nacht gebruiken. En dat wassen klinkt niet heel veel meer om te doen, dus dat is fijn.
Gebruik je het al lang en blijven ze lang mooi/goed? Ik vind het namelijk best prijzig, maar als ik er lang mee kan doen is het een goede investering.