Menstruatie/PMS topic

Volgens mij waren meiden in t dames met een maatje meer topic wel fan van hun ondergoed.

1 like

Dan bedoel je Snag denk ik, van de panty’s? Die hebben enkel normaal ondergoed, wel heel fijn!

Ooh ja oeps lijkt op elkaar hhaa.

1 like

Heeft iemand ervaring met een tens-apparaat voor menstruatiepijn?
Ik zag deze via amazon en de reviews zijn best goed (qua sterren) maar er zijn geen nederlandse reviews haha

1 like

Menstruatie ondergoed wat een uitvinding zeg. Stuk minder ongemak ervaar ik nu. Tampons gaan bij mij op den duur altijd irriteren, cup krijg ik er met bijna geen mogelijkheid in en maandverband en inlegkruisjes vind ik vreselijk. Echt blij dat ik uiteindelijk heb geĂŻnvesteerd in menstruatie ondergoed.

Heb broekjes van verschillende merken afgelopen 3 menstruaties getest en vind ze allemaal prima werken tot nu toe. Over kwaliteit op lange termijn kan ik nog weinig zeggen. Dacht deel even mijn ervaringen tot nu toe. Ik zie hier regelmatig vragen over voorbij komen. Ik was zelf ook behoorlijk sceptisch voordat ik het ging proberen. Hoop zelf nog wat broekjes te kunnen scoren met korting tijdens black friday.

Lotties: comfy high waist broekjes zijn heerlijk voor de nacht. De high waist string draag ik vaak tijdens de laatst dag als ik nog een beetje bloedverlies.
Modibodi: Beste kwaliteit en pasvorm van de merken die ik tot nu toe heb getest. Plus heel veel modellen beschikbaar.
Bamboozy: heb het hipster model. Fijn om onder wat strakkere kleding te dragen. Neemt veel op en blijft lang droog. Pasvorm is goed maar de hipster van modibodi heeft wel een betere pasvorm maar neemt weer wat minder bloed op.
Snugs: heb de hugger. Prima broekje maar vind de highwaist comfy van Lotties nog fijner zitten voor de nacht.

8 likes

Potverdorie, ik werd afgelopen vrijdag een heel klein beetje ongesteld, toen stopte het weer. Zondag hetzelfde, stopte ook weer in de middag. En nu is het weer begonnen, maar nu echt. En voel me zooo belabberd. Ik heb dit nog nooit gehad zo. Bah

Fijne update! Ik ga die van Modi ook eens proberen. Ik vind die rand van die high waist van Lotties zo snijden in mijn buik. Heb jij dat ook? Heb ook van hen een versie met kant: die vind ik veel fijner zitten.

1 like

Ik gebruik al een tijdje een natuurlijke deo en ruik echt zelden nog naar zweet! Dit had ik wel altijd na heftige inspanning bijvoorbeeld. Ik gebruik die van Loveli.

1 like

Dat is de hormoonwisseling, bij de een wat heviger dan de ander. Een natuurlijke deo van kokosolie, bakingsoda en een etherische olie kan dan helpen.

1 like

Ik krijg altijd zo’n slechte huid in m’n PMS week :sob: echt van die onderhuidse krengen die ik dagen vantevoren voel aankomen, rest van de maand is m’n huid gewoon prima

2 likes

Dit heb ik ook. Het voelt ook soms echt als een beurse plek. Maar ik ben al lang blij dat het bij die week blijft. Ik ben ooit aan de pil gegaan voor acne en toen ik stopte was ik heel bang dat mijn huid slecht zou worden. Alsnog wel vervelend maarja

2 likes

Heb je weleens de dit spul van Paula’s Choice geprobeerd? Helpt mij heel goed bij af en toe zo’n irritante puist in die periode. Heb het mini flesjes en daar doe ik al een hele tijd mee omdat het maar af en toe hoeft. Andere variant hiervan is ook wel fijn maar iets minder krachtig voor mijn gevoel.

1 like

Jaa dit heb ik geprobeerd idd! Doe ook regelmatig peelings met bha/aha en doet veel goeds voor m’n huid, maar toch zijn de paar in m’n pms week erg hardnekkig

2 likes

Nee, heb ik geen last van. Ze hebben twee highwaist modellen. Ik heb alleen de Comfy high Waist. De rand van de super high Waist is wel anders en lijkt mij niet fijn.

Oh dan heb ik die denk ik! Ga ik die andere ook aanschaffen.

Modibodi heeft nog korting, dus als je nog wat nodig hebt zou je daar ook even kunnen kijken!

1 like

Ah dankje! Ga meteen kijken

Ik gebruik de hormoonpatch en normaal gezien wordt ik altijd ongesteld in de week dat ik geen patch gebruik. Nu werd ik een week van tevoren al ongesteld, en ik zit nu op dag 9 en heb nog steeds veel bloedverlies.
Normaal gezien bij mij duurt het maar 4 dagen, ik heb de bijsluiter gelezen etc en het proberen opzoeken maar ik heb geen idee of het nu goed was om mijn ‘kleefcyclus’ van de pleister gewoon verder te doen en wat er nu juist aan de hand is.

Ik ben laatst al eens naar de gynaecoloog geweest omdat ik 2 weken lang spotting had maar toen was er geen verklaring voor, nu is het weer zoiets raar.
Ik gebruik de patch nu een jaar dus het is niet dat m’n lichaam er nog aan moet wennen

ZĂł-veel bloed deze maand :weary:.

Vannacht doorgelekt dus vanmorgen (helemaal geinfluenced door instagram) snuggs menstruatieondergoed gekocht

2 likes