Menstruatie/PMS topic

Ik heb zoiets raars, heb dit nog nooit meegemaakt. Ik ben ongesteld maar snachts gebeurd er niks?! Op zich wel fijn, maar vind het zo apart.

Dit heb ik eigenlijk altijd. Vond het in het begin vreemd, maar het is wel chill. Al durf ik niet met niks te slapen, het zal maar opeens anders zijn :grimacing:

5 likes

@Blush
Ik heb dit ook meestal eigenlijk! Of als het iets is, is het maar heel weinig.
Ook als ik ongesteld word (wat vaak s ochtends vroeg is): de hele nacht niks aan de hand en de seconde dat ik nƩt wakker ben, meteen scherpe pijn waaraan ik het herken en begint ook meteen te lopen dan. Laat me rustig wakker worden ja!! :smiling_face_with_tear:
Slaap overigens wel altijd met mn cup in als ik ongesteld ben (of bijna moet worden) want wil t risico niet lopen haha

3 likes

De laatste maanden word ik, net voordat ik ongesteld word, heel vroeg wakker. Ik kan met geen mogelijkheid meer in slaap komen. Nu weer sinds half 2 wakker. Herkent iemand dit en wat helpt dan bij jou? :neutral_face:

1 like

Ik heb dit ook! Kan komen door gevoeligheid voor progesteron. Deze stijgt namelijk flink na de ovulatie. Ik heb ook dat ik gewoon echt 1-2 uur wakker lig en inderdaad telkens rond 2 uur 's nachts ook?

4 likes

Iemand die ik blij kan maken met dit broekje? Ik kocht deze in een xs en dat is ook mijn maat maar het is te klein en te strak. Je moet echt maat xxs hebben. Ik hoef er niks voor, uiteraard nooit gedragen.

Pfff meer mensen die onwijze last hebben van obstipatie in 2e deel van de cyclus? Ik kan de klok er echt op gelijk zetten dat na mijn eisprong mijn darmen er gewoon mee kappen haha. Met buikpijn en continue aandrang als gevolg🄲

Meer drinken is wel de oplossing maar vind dit zo’n irritant hormoonkwaaltje

1 like

Moet zeggen dat ik er sws wel snel last van heb :skull:
Maar bepaalde periodes vaak meer. Heb het alleen nog niet gelinkt aan mn cyclus. Zal er eens op letten :thinking:

1 like

Komt door progesteron! Dus zou wel logisch zijn als je in 2e deel van je cyclus last hebt. Ik had t eerder ook niet zo gelinkt maar ik hou dingen nu ivm kinderwens goed bij en daar zie ik t wel echt duidelijk, nu sinds twee dagen weer erg veel last en ook vorige maand 🄹

3 likes

Die paarse stipjes zijn gelogd als obstipatie? Wel heel duidelijk ja
Welke app is dit?

1 like

Dit is Flo! Vind het een hele fijne app, ook om PMS dingen en cyclus überhaupt bij te houden.

Paars is idd constipatie (voor mezelf gedefinieerd als die dag geen ontlasting of zeer moeizaam) gelogd en de blauwe bal in de lijn daarboven is ovulatie.

2 likes

Wat goed dat ze hier zo open over is!

22 likes

lol, ā€˜dit delicate onderwerp’, voor mannen misschien.

Menstruatie een delicaat onderwerp?

• Mee eens
  • Niet mee eens

0 stemmers

1 like

Ik zou willen dat het niet zo was maar de praktijk is anders helaas.

In reclames zie je geen rode vlekken maar blauwe, tamponmerken maken filmpjes over waar je je tampon kunt verstoppen als je naar de wc moet. :smiling_face_with_tear:
Over menstruatieverlof wordt lacherig gedaan, er is sprake van menstruatiearmoede en veel mannen weten niets over hoeveel tampons je per menstruatie nodig hebt en sommigen verkeren zelfs in de veronderstelling dat je plast en bloedt uit hetzelfde gat.

Hoe meer openheid over dit onderwerp, hoe beter.

17 likes

Ik heb ook niet mee eens gestemd maar meer omdat ik vind dat het niet zo moet zijn. Want de praktijk is wel anders. Als ik e hele erge buikpijn van werk ga om thuis verder te werken benoem ik wel de buikpijn maar niet dat het door menstruatie komt. Denk dat mijn (mannelijke) collega’s het wel snappen maar ik wil zo ook niet in verlegenheid brengen door het expliciet te benoemen. Voor mijn man is het gelukkig helemaal geen taboe en hij weet er ook veel van dankzij het boek de cyclus strategie.

3 likes

Gestemd voor niet delicaat want dat is het voor mij niet. Praat er gerust met iedereen over. Zelfs hoe het leven gaat al wat jaren zonder baarmoeder maar wel nog steeds zoals nu gruwelijk zit te PMS’en want heb mijn eierstokken nog wel gewoon.

Toch merk ik inderdaad dat er vaak helaas nog taboe op ligt en erg zelfs bij zelfs gynaecologen vaak geen begrip voor is als het niet zoals de reclames gaat waar het allemaal fantastisch en leuk is. Toch vind ik het kleine doch goede veranderingen om in steeds meer winkels dingen als menstruatieondergoed te zien bijvoorbeeld :slight_smile:

2 likes

Wat een goede ontwikkeling!

1 like

Ik ben echt al een volle twee weken aan t PMSsen en ik kan vandaag echt alleen maar huilen gvd ik voel me zo slecht

Las ook ke berichten in een ander topic (lees mee maar voelt nog te ā€œofficieelā€ om er zelf te posten ofzo). Zo vervelend dat je cyclus zo anders en onduidelijk is. Knuffel :kissing_heart:

2 likes

Zo nu en dan ben ik zo misselijk en heb ik rare stoelgang rondom mijn eisprong, voelde me op kantoor vandaag de hele dag ongemakkelijk :(((