Menstruatie/PMS topic

Moet over twee dagen ongesteld worden en heb nu al rommelende darmen en ik wil alles vreten.

1 like

Als ik ongesteld ben vind ik fietsers ook altijd zo vervelend, ook al doe ze niets verkeerd, ik wil ze altijd van hun fiets af sleuren.

5 likes

Ik kan echt huilen om alles atm :sob:
Edit: en ben ook in staat om alles wat los en vast zit op te eten

2 likes

Kheb dus een hele lichte menstruatie, thank god. Maar mn eisprong jongens. Dat kan zoveel pijn doen. Heeft iemand dit ook? Zo’n mega steek constant aan de zijkant van je buik? Ik denk aan je eierstok (of kan dat niet :joy:). En pijnlijk borsten oehhh alsof ze 30kg per stuk wegen :persevere:

1 like

Iemand hier die ook pmss/pmdd heeft en ervoor in behandeling is?

1 like

Wat voor behandeling bedoel je? Mentaal of fysiek? Ik heb het er in ieder geval wel met mn psycholoog over. Staat ook in de dsm als stoornis. Wist ik niet eerst!

Beide mentaal of fysiek. Ik heb er ruim een jaar therapie voor gehad en krijg nu twee weken in de maand AD ervoor.
Ik kreeg als oplossing baarmoeder en eierstokken eruit, maar dat vind ik nu geen optie. En AD werkt maar half.
Elke maand weer zo’n strijd

1 like

Ahh jeetje dat is best wel wat. Zeker omdat de AD niet echt helpt ook… mijn psycholoog hat het over 5htp. Het is een natuurlijk middel wat serotonine aanmaakt? Misschien daar eens iets over lezen? Ik heb me er zelf nog niet in verdiept omdat ik op dit moment wat anders probeer. Maar ik herken die strijd wel, ben gewoon bang om ongesteld te worden omdat de week ervoor en de week zelf gewoon een depressieve / emotionele achtbaan zijn… ik kan dan echt niet leven met mezelf joh.
Oh en btw je baarmoeder verwijderen is best heftig joh?

Ik weet niet of andere dit herkennen en ook weet ik niet of ik het goed beschrijf, omdat ik op dat moment het zelf ook niet zo goed weet.
Altijd een week of twee weken voordat ik ongesteld word, heb ik heel erg last van woede en soms ook een heel depressief gevoel.
Het is super raar, want er gebeurd dan op dat moment iets en dan bedenk ik dat ik dat niet leuk vind en word ik echt super boos. Ik wil dingen kapot gooien (soms gebeurt dat ook) en krab mezelf op dat moment, omdat pijn dan goed voelt en ik me echt heel erg boos voel.
Daarna barst ik in janken uit en denk ik wtf waarom deed ik dat net?!

Soms duurt het echt wel meer dan een uur en soms is het binnen een half uur weer weg.

Ik slik nu wel teunisbloemolie en dat helpt wel. Het is daardoor wel iets minder.

Jaaaa

Mijn lichaam besluit om al te pmsen 2 weken nadat ik ongesteld ben geworden… Ben eens in de 5/6 weken ongesteld. Sowieso een opgezwollen buik, die vlak voordat mijn menstruatie begint nog meer uitzet (zodra ik binnen 5 minuten ineens mijn broek voel knellen of niet meer dicht krijg, there we go). In totaal heb ik 3 kledingmaten: na m’n menstruatie, tijdens de pms, vlak voor mijn menstruatie. Echt raar joh.

Ik word ook altijd tyfusgeil rond die tijd, ben dan niet te stoppen. En heb tegelijkertijd ook woedeuitbarstingen en ben sneller geprikkeld.

Besef me net dat die shit een dezer dagen weer gaat beginnen. :tired_face:

Door medicatie voor endometriose word ik niet meer ongesteld, maar ik heb dus wel eens in de zoveel tijd onwiiiijze pms. Fucking shit. Mijn hoofd tolt, alle gedachten gaan overal heen, mijn buik is een raar soort opgezwollen en ik ben labiel. Terwijl ik dus normaal zo stabiel ben als een olietanker. Helemaal kut. En nu dus tijdens de nachtdienst. fml

Een knuffel voor iedereen hier!

Heb vooralsnog alleen last van mijn borsten. Niet zo’n groot probleem, maar het voelt wel alsof iemand mijn borsten als boksbal heeft gebruikt of zo. Die van mij zijn niet supergroot, maar traplopen is als nog gewoon kut.

Jeukende boobs is ook zo irritant.

1 like

Ik ga het eens googlen wat PMDD precies is.
Super fijn dat jij er geen last meer van hebt. Slik je trouwens de teunisbloemolie altijd of rondom je menstruatie? Soms vergeet ik de teunisbloemolie weleens te slikken en dat merk ik gelijk, dan heb ik er gelijk nog meer last van.

Bedoel je teunisbloemolie? Dat weet ik niet, het schijnt wel te helpen tegen buikkrampen.

Ik heb niet veel fysieke klachten (hallelujah) maar ik word enorm vergeetachtig en warrig. Ik ben in de afgelopen 24u mijn sleutels, mijn portemonnee en een rijles vergeten. Superfrustrerend.

O jongens ik heb zo fucking veel pijn gehad vandaag. Echt alles deed gewoon pijn. Mijn buik, mijn rug, mijn maag, mijn benen, kon alleen maar liggen, puffen en huilen. O en het voelde alsof ik ging kotsen en flauwvallen tegelijk. Echt top. Op een gegeven moment heb ik echt even getwijfeld of ik een ambulance zou bellen omdat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad in mijn leven. Maar ja, toen dacht ik, wat moeten die doen dan? Ben ‘gewoon’ ongesteld. Na ruim een uur zakte het een beetje en kon ik in ieder geval weer normaal ademen, dat scheelde al. De rest van de dag heb ik doodmoe in bed gelegen. Wat een feest weer.

Maar dit topic kan ook prima toch

1 like

Hm, helemaal gemist dat we nu twee topics hebben. Zal ze morgen samenvoegen.

Edit: vergeet ik toch dus doe het nu wel :roll_eyes:

1 like

Ik had vannacht zoveel buikpijn dat ik een kwartier geslapen heb. Heb dit echt nog nooit meegemaakt. Nu twijfel ik of dit echt menstruatiekrampen waren, of dat de pijnstillers misschien te hard binnenkwamen in m’n maag of dat het heel wat anders was.