Zijn er hier meiden waarbij de klachten minder werden door de pil? Ik heb ook twee monster weken en met spiraal werd dat alleen maar erger. Nu heb geen anticonceptie. Zou de pil kunnen helpen? Merk namelijk dat ik heftig reageer op anticonceptie.
Aargh het enige dat ik nu wil is 2 grote repen chocolade, ik kan al 2 uur aan niks anders denken
Niet zo handig als je wilt afvallen natuurlijk, ik hoop dat de volgende dagen snel voorbij zijn
Bluhh ik ga binnenkort maar langs de huisarts denk ik, vragen of ik langs de gynaecoloog kan om toch eens te checken op endometriose. Is gewoon niet meer mee te functioneren zo.
Ik heb puistjes rond mijn eisprong en inderdaad ook wel steken. (Vreemd genoeg alleen aan 1 kant. Misschien doet 1 kant het maar? ) Emotioneel geloof ik niet echt. Ja wel trouwens: ik vind random mensen ineens aantrekkelijk.
Buhhhhhhh al dagenlang steken in mijn baarmoeder en eindelijk is het zo ver… Terwijl ik vandaag en morgen verjaardagen heb
Grappig dat je nu reageert want volgens mijn app (Flo) ovuleer ik vandaag en ik ben de hele dag al weer zo geil als een konijn.
Zou je zo’n TENS apparaat dat bij bevallingen wordt gebruikt ook kunnen gebruiken bij menstruatiekramp? Het is dat ik toevallig weet dat ik niet negen maanden zwanger ben geweest, maar het voelt zowat hetzelfde
Elke maand krijg ik ongeveer paar dagen voordat het weer zover 2/3 volle dagen erge hoofdpijn/migraine. Meer mensen last van? En wat doen jullie hiertegen? Pijnstillers (ibo of aspirine) halen bij mij echt niks uit
Vet late reactie en niet goedkoop maar dit is in feite gewoon een TENS apparaatje, wordt dus inderdaad op die manier gebruikt:
https://www.bol.com/nl/p/livia-de-stopknop-voor-menstruatiepijn/9200000089356251/
Ik ben dankzij de anticonceptiepil praktisch klachten vrij (slik het ding ook al jaren).
Is ook de reden dat ik niet durf te stoppen met de pil. Ben als de dood dat ik wel weer heftige klachten krijg. Stop pas met de pil als ik ooit zwanger wil proberen te worden gok ik zo.
ik had mijzelf gister met mn PMS naar de sportschool gesleept dus was helemaal trots dat het me gewoon gelukt was… was het mega druk, chaggerijniger kan je me echt niet krijgen dan. Als ik ergens agressief van wordt op zo’n dag zijn het veel mensen om me heen en al helemaal als alles bezet is
Ik zou eigenlijk toch wel ongesteld hebben moeten worden afgelopen weekend… Moest vrijdag wel om iets heel onlogisch huilen, maar ben nog niet ongesteld. Even afwachten maar.
Ik heb een tijd geleden aardig wat reviews gelezen, en die waren overwegend positief! Voor zover ik me kan herinneren veel die aangaven dat het er niet voor zorgde dat de kramp helemaal verdween, maar wel zodanig verminderde dat ze geen/veel minder pijnstilling nodig hadden. Ook wel een aantal die aangaven dat ze er eigenlijk niks aan hadden dus het verschilt wel echt per persoon denk ik. Het is dat ik inmiddels geen last meer heb (ben de pil door gaan slikken op aanraden van de gyn, beste advies ooit), anders had ik de gok denk ik wel gewaagd.
Wat vervelend!
Ik heb ook heel veel last van migraine gehad, sinds mijn 17e ongeveer. Niet alleen rondom mijn menstruatie, maar ook ‘tussendoor’. Ik werd er helemaal gestresst van omdat ik bijna elke maand een of meer dagen moest ziekmelden op mijn werk.
Op een gegeven moment triptanen geprobeerd, maar die werkten steeds minder goed. Ik mocht ook met bètablokkers beginnen, maar die moet je dan altijd nemen en mijn huisarts had ook goede dingen gehoord over acupunctuur. Daar ben ik vorig jaar mee begonnen en inmiddels heb ik nu twee maanden geen migraine gehad! Dat is echt heel lang voor mij, want ik had het ongeveer elke twee weken 2-3 dagen achter elkaar.
Ik heb overigens ook een aantal mensen gehoord (uit mijn directe omgeving, dus niet in een tijdschrift of online ofzo) die ervan af zijn gekomen door voetreflexologie.
Ik weet niet of je deze dingen te zweverig vindt (dat had ik zelf eerst een beetje), maar ik ben zelf heel blij dat ik acupunctuur ben gaan proberen. Ik heb met geen enkel medicijn zulke goede resultaten gehad en het interesseert me niet of dat placebo-effect is of niet. Geen migraine is geen migraine😉
Heeft iemand misschien een tip voor een goede menstruatie-app? Ik heb nu Eve (van Glow) maar dat is zo commercieel en sinds ik heb gelezen hoe veel data ze verkopen gebruik ik dat niet meer met plezier. Period tracker lite heb ik hiervoor gehad, was ok maar gaf niet veel extra inzichten ofzo en was vrij lelijk en oud.
Wat ik graag wil:
- Een veilige app, desnoods wil ik er wel een paar euro voor betalen
- Menstruatie in bijhouden, ik heb een vrij regelmatige cyclus en vind het heel fijn dat ik nu reminders krijg van wanneer ik ongesteld wordt.
- Liefst ook nog bijhouden wanneer eisprong is maar dat maakt niet heel veel uit.
- In Eve zit een soort diary functie, je kunt allerlei details over je dag, je seksleven, je gevoel, je eten etc invullen. Daar wordt alleen niks nuttigs voor jezelf mee gedaan, ze verkopen die data blijkbaar alleen maar. Zo’n diary functie lijkt me heel handig, als ik er zelf iig inzichten door krijg.
Ben benieuwd of jullie positieve ervaringen hebben! Ik las dat Apple binnenkort met een eigen veilige tracker komt, daar heb ik ook wel goede verwachtingen van.
Ik ben heel tevreden met Clue. Je hebt een gratis versie en een betaalde versie met iets meer opties. Je kan zelf instellen waar je meldingen van wil krijgen. Ik kan ook mijn cyclus delen met mijn vriend, zodat hij weet waar mijn horror-buien vandaan komen (of dat ze er weer aan komen.)
Clue kan je data gebruiken (ik meen dat je het ook uit kan zetten) voor onderzoek naar menstruatie en cycli dus dat vind ik wel een goed doel.
Thanks! ik ga Clue proberen.
Ik ook, pijnstillers verzachten het een beetje, maar het gaat pas over als het over wil gaan. De ene keer een paar uur, de andere 1-2 dagen constante hoofdpijn gepaard met misselijkheid en duizeligheid. Nog steeds geen remedie voor gevonden.
Meer mensen die bloeden tijdens of na de ovulatie? Mijn laatste menstruatie was pijnlijker dan normaal, maar niet zoveel bloed verloren. Gisteren aan het ovuleren en weer steken die pijnlijker zijn dan normaal. Heb nu ook een beetje bloedverlies, nog nooit eerder gehad volgens mij. Ik heb in de zomer altijd wat heftigere menstruaties. De hoge temperatuur ontregelt mijn cyclus een beetje ieder jaar.
Ik gebruik nu sinds kort de T.hinx menstruatie onderbroeken. En ik ben echt heel tevreden ! Het levert me echt veel gemak op. Alleen jammer dat ze uit Amerika moeten komen en je daardoor voor invoerrechten moet betalen (€30!). Weet iemand een Nederlands /Europees merk voor menstruatie ondergoed die fijn zitten en goed werken ?