Menstruatie/PMS topic

Bedoel je teunisbloemolie? Dat weet ik niet, het schijnt wel te helpen tegen buikkrampen.

Ik heb niet veel fysieke klachten (hallelujah) maar ik word enorm vergeetachtig en warrig. Ik ben in de afgelopen 24u mijn sleutels, mijn portemonnee en een rijles vergeten. Superfrustrerend.

O jongens ik heb zo fucking veel pijn gehad vandaag. Echt alles deed gewoon pijn. Mijn buik, mijn rug, mijn maag, mijn benen, kon alleen maar liggen, puffen en huilen. O en het voelde alsof ik ging kotsen en flauwvallen tegelijk. Echt top. Op een gegeven moment heb ik echt even getwijfeld of ik een ambulance zou bellen omdat ik nog nooit zoveel pijn heb gehad in mijn leven. Maar ja, toen dacht ik, wat moeten die doen dan? Ben ‘gewoon’ ongesteld. Na ruim een uur zakte het een beetje en kon ik in ieder geval weer normaal ademen, dat scheelde al. De rest van de dag heb ik doodmoe in bed gelegen. Wat een feest weer.

Maar dit topic kan ook prima toch

1 like

Hm, helemaal gemist dat we nu twee topics hebben. Zal ze morgen samenvoegen.

Edit: vergeet ik toch dus doe het nu wel :roll_eyes:

1 like

Ik had vannacht zoveel buikpijn dat ik een kwartier geslapen heb. Heb dit echt nog nooit meegemaakt. Nu twijfel ik of dit echt menstruatiekrampen waren, of dat de pijnstillers misschien te hard binnenkwamen in m’n maag of dat het heel wat anders was.

Hmm klinkt wel heftig. Ik had laatst heel erge last van mijn eisprong. Ik klapte uit het niets dubbel van de pijn in mijn onderbuik. Ik voelde gewoon dat het mijn darmen niet konden zijn. Was na een paar uur over en ook helemaal geen andere gekke dingen gemerkt. Bleek volgens de app flo op de dag te zijn dat ik zou ovuleren. Nu is het vandaag weer zo ver en nu voel ik het in mijn rug (en aan de andere kant haha).

Ik vroeg mij af of jullie rondom je ovulatie ook last van andere klachten (prikkelbaar zijn, niet echt blij, meer emotioneel reageren op zaken die anders niet zo veel met je doen) die passen ‘hormonale klachten’ of hebben jullie dit alleen rondom je menstruatie?

Ik heb voor het eerst enorme rugpijn bij mijn menstruatie? Zo gek , heb normaal flinke buiksteken. Kan dit überhaupt? Zou ook van griepje kunnen komen want mn hele keel is opgezet en mn hoofd zit vol watten en heb overál spierpijn :expressionless:

De eerste dag dat ik ongesteld ben, ben ik altijd zo enorm hongerig. Ik lijk wel een bodemloze put. Ik vind het echt vervelend.

Toen ik gister een migraine aanval had wist ik eigenlijk al hoe laat het was, maar vandaag weer de hele dag in bed met menstruatiepijn jippie. Gelukkig binnenkort naar de gynaecoloog

Kan door de menstruatie komen.

Ik heb altijd rugpijn, buikpijn en pijn in mijn bovenbenen. Menstruatie is voor mij één keer per maand complete hel. Maar volgens mijn huisarts hoort dat erbij en moet ik ermee leren leven :cry:

1 like

Zijn er hier meiden waarbij de klachten minder werden door de pil? Ik heb ook twee monster weken en met spiraal werd dat alleen maar erger. Nu heb geen anticonceptie. Zou de pil kunnen helpen? Merk namelijk dat ik heftig reageer op anticonceptie.

Ik ben gestopt met de pil, om te kijken of ik verschil zou merken en dat was nauwelijks. Heb juist het idee dat ik met de pil meer controle dus ook meer consistentie heb. Wel viel me op dat toen ik een keer de pil vergeten was mee te nemen naar m’n vriend en daar eenzelfde (maar toch ander merk) pil moest halen ik veel meer last van migraine had. Dus ook al had t dezelfde werkzame stoffen, het merk maakte voor mij wel degelijk uit. Misschien is dat bij jou ook zo, al lijkt het me wel een gedoe om dat uit te zoeken.

1 like

Aargh het enige dat ik nu wil is 2 grote repen chocolade, ik kan al 2 uur aan niks anders denken :expressionless:
Niet zo handig als je wilt afvallen natuurlijk, ik hoop dat de volgende dagen snel voorbij zijn :slightly_smiling_face:

Bluhh ik ga binnenkort maar langs de huisarts denk ik, vragen of ik langs de gynaecoloog kan om toch eens te checken op endometriose. Is gewoon niet meer mee te functioneren zo.

Ik heb puistjes rond mijn eisprong en inderdaad ook wel steken. (Vreemd genoeg alleen aan 1 kant. Misschien doet 1 kant het maar? :disappointed_relieved:) Emotioneel geloof ik niet echt. Ja wel trouwens: ik vind random mensen ineens aantrekkelijk.

Van je eierstokken is er vaak maar 1 tegelijk actief volgens mij, ze doen het ook niet per se om beurten (dus niet de ene cyclus links en de cyclus daarna rechts) dus wat je voelt kan best wel kloppen!

Ik kan in tegenstelling tot m’n vorige menstruaties deze keer wel gewoon uit bed komen, merk dat sporten heel erg helpt tegen de pijn maar ja ik ga ook niet de hele week constant sporten :unamused:

1 like

Buhhhhhhh al dagenlang steken in mijn baarmoeder en eindelijk is het zo ver… Terwijl ik vandaag en morgen verjaardagen heb :unamused:

Grappig dat je nu reageert want volgens mijn app (Flo) ovuleer ik vandaag en ik ben de hele dag al weer zo geil als een konijn.

1 like

Zou je zo’n TENS apparaat dat bij bevallingen wordt gebruikt ook kunnen gebruiken bij menstruatiekramp? Het is dat ik toevallig weet dat ik niet negen maanden zwanger ben geweest, maar het voelt zowat hetzelfde :mad: