Menstruatie/PMS topic

Hmm klinkt wel heftig. Ik had laatst heel erge last van mijn eisprong. Ik klapte uit het niets dubbel van de pijn in mijn onderbuik. Ik voelde gewoon dat het mijn darmen niet konden zijn. Was na een paar uur over en ook helemaal geen andere gekke dingen gemerkt. Bleek volgens de app flo op de dag te zijn dat ik zou ovuleren. Nu is het vandaag weer zo ver en nu voel ik het in mijn rug (en aan de andere kant haha).

Ik vroeg mij af of jullie rondom je ovulatie ook last van andere klachten (prikkelbaar zijn, niet echt blij, meer emotioneel reageren op zaken die anders niet zo veel met je doen) die passen ‘hormonale klachten’ of hebben jullie dit alleen rondom je menstruatie?

Ik heb voor het eerst enorme rugpijn bij mijn menstruatie? Zo gek , heb normaal flinke buiksteken. Kan dit ĂŒberhaupt? Zou ook van griepje kunnen komen want mn hele keel is opgezet en mn hoofd zit vol watten en heb overĂĄl spierpijn :expressionless:

1 like

De eerste dag dat ik ongesteld ben, ben ik altijd zo enorm hongerig. Ik lijk wel een bodemloze put. Ik vind het echt vervelend.

Kan door de menstruatie komen.

Ik heb altijd rugpijn, buikpijn en pijn in mijn bovenbenen. Menstruatie is voor mij Ă©Ă©n keer per maand complete hel. Maar volgens mijn huisarts hoort dat erbij en moet ik ermee leren leven :cry:

1 like

Zijn er hier meiden waarbij de klachten minder werden door de pil? Ik heb ook twee monster weken en met spiraal werd dat alleen maar erger. Nu heb geen anticonceptie. Zou de pil kunnen helpen? Merk namelijk dat ik heftig reageer op anticonceptie.

Ik ben gestopt met de pil, om te kijken of ik verschil zou merken en dat was nauwelijks. Heb juist het idee dat ik met de pil meer controle dus ook meer consistentie heb. Wel viel me op dat toen ik een keer de pil vergeten was mee te nemen naar m’n vriend en daar eenzelfde (maar toch ander merk) pil moest halen ik veel meer last van migraine had. Dus ook al had t dezelfde werkzame stoffen, het merk maakte voor mij wel degelijk uit. Misschien is dat bij jou ook zo, al lijkt het me wel een gedoe om dat uit te zoeken.

1 like

Aargh het enige dat ik nu wil is 2 grote repen chocolade, ik kan al 2 uur aan niks anders denken :expressionless:
Niet zo handig als je wilt afvallen natuurlijk, ik hoop dat de volgende dagen snel voorbij zijn :slightly_smiling_face:

Bluhh ik ga binnenkort maar langs de huisarts denk ik, vragen of ik langs de gynaecoloog kan om toch eens te checken op endometriose. Is gewoon niet meer mee te functioneren zo.

Ik heb puistjes rond mijn eisprong en inderdaad ook wel steken. (Vreemd genoeg alleen aan 1 kant. Misschien doet 1 kant het maar? :disappointed_relieved:) Emotioneel geloof ik niet echt. Ja wel trouwens: ik vind random mensen ineens aantrekkelijk.

Buhhhhhhh al dagenlang steken in mijn baarmoeder en eindelijk is het zo ver
 Terwijl ik vandaag en morgen verjaardagen heb :unamused:

1 like

Grappig dat je nu reageert want volgens mijn app (Flo) ovuleer ik vandaag en ik ben de hele dag al weer zo geil als een konijn.

1 like

Zou je zo’n TENS apparaat dat bij bevallingen wordt gebruikt ook kunnen gebruiken bij menstruatiekramp? Het is dat ik toevallig weet dat ik niet negen maanden zwanger ben geweest, maar het voelt zowat hetzelfde :mad:

Als je het probeert laat me het dan weten, ik ben tot alles bereid :cry:

Elke maand krijg ik ongeveer paar dagen voordat het weer zover 2/3 volle dagen erge hoofdpijn/migraine. Meer mensen last van? En wat doen jullie hiertegen? Pijnstillers (ibo of aspirine) halen bij mij echt niks uit :frowning:

1 like

Vet late reactie en niet goedkoop maar dit is in feite gewoon een TENS apparaatje, wordt dus inderdaad op die manier gebruikt:

https://www.bol.com/nl/p/livia-de-stopknop-voor-menstruatiepijn/9200000089356251/

OMG DIT WIL IK

ff sparen

1 like

Ik ben dankzij de anticonceptiepil praktisch klachten vrij (slik het ding ook al jaren).
Is ook de reden dat ik niet durf te stoppen met de pil. Ben als de dood dat ik wel weer heftige klachten krijg. Stop pas met de pil als ik ooit zwanger wil proberen te worden gok ik zo.

ik had mijzelf gister met mn PMS naar de sportschool gesleept dus was helemaal trots dat het me gewoon gelukt was
 was het mega druk, chaggerijniger kan je me echt niet krijgen dan. Als ik ergens agressief van wordt op zo’n dag zijn het veel mensen om me heen en al helemaal als alles bezet is :triumph:

2 likes

Ik zou eigenlijk toch wel ongesteld hebben moeten worden afgelopen weekend
 Moest vrijdag wel om iets heel onlogisch huilen, maar ben nog niet ongesteld. Even afwachten maar.

WOW zou dit echt werken??