Menstruatie/PMS topic

Ik heb mijn eerste menstruatie sinds de bevalling en oh wat kut.

Na mijn vorige 2 bevallingen had ik amper last van mijn menstruatie en gisteravond begon zo goed. Ik dacht ineens oh ik ben weer ongesteld, mooi dit lijkt op de vorige keren. Maar inmiddels lig ik met een kruik op bed en heb ik mijn man voor hij gaat werken net naar de drogist gestuurd omdat we alleen paracetamol in huis hebben en dat weinig doet. Wat een ellende weer dit. Hoop niet dat dit een voorbode is van de toekomstige keren, herken dit namelijk iets te goed van voor mijn zwangerschappen :disappointed:

Hai hai! Dankjewel! Ik heb inderdaad ook cyclussen er tussen zitten dat ik beter op de wc kan blijven zitten (zo om de 3 a 4 maanden) alsof het zichzelf weer wilt resetten ofzo, of als ik stress heb, ziek ben, operatie etc. Helaas is PCOS ook vrij onvoorspelbaar, maar ik ga iing de aangeraden broekjes bestellen en het uitproberen

Wasbaar maandverband is helaas niks voor mij, ik weet niet wat ik doe, maar het verschuift zich helemaal. En overdag vind ik de “feeling “ gewoon niet fijn. Krijg er een bepaalde irritatie van (denk dat dat trouwens psychisch is, na de operatie aan mijn baarmoeder en eierstokken is dat gekomen)

Het verschuift wel inderdaad, ik vind fietsen met wasbaar maandverband ook niet te doen. Maar ik gebruik het dus ‘s nachts als extra buffer en zodat ik niet teveel handelingen hoef te doen, dan zit het prima.

Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden gestopt met de pil, na het bijna 10 jaar gebruikt te hebben. Ik had erg weinig libido en ik voelde me heel erg’ afgevlakt’, dus ik dacht ik probeer het zonder.
Nu zit ik toch weer te denken om toch aan de pil te gaan. Ik heb steeds meer klachten (pms). Het ergste vind ik dat ik twee weken van mijn cyclus me zooo ellendig voel: ik erger me aan alles, depressieve gevoelens en (te) emotioneel. Daar bovenop heb ik meer last van acne. Andere twee weken voel ik me helemaal prima

Ik heb denk ik toch liever dat mijn emoties wat afgelakt dan die pieken en dalen

Spiraal lijkt me heel vervelend, omdat je dan onregelmatige bloedverlies hebt

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben ook heel heftig ongesteld elke maand en met de zwaarste onderbroek van Snuggs was ik na vier/vijf uur op mijn ergste dag alsnog doorgelekt, dus op die dagen doe ik wat jij nu ook doet: die allerzwaarste versie van nachtmaandverband van Always (nummer 5, die zwarte verpakking) en dat in mn menstruatieondergoed. Het voelt wat overdreven maar dit is het enige wat op mn allerergste dagen alles goed opvangt, en het schuift niet! Doet ook niks met het opneemlaagje van je ondergoed, dat werkt wel goed.

Het is nu voor het eerst dat ik het kruis van mn broeken niet heb verpest op die dagen, dus dat is wel een aanrader! ‘s nachts werkt het ook prima

1 like

Dankjewel!! Inderdaad wat @kali zegt helpt heel erg! Vooral met seizoenen en je cyclus accepteren.
Sowieso ‘fijn’ om te lezen dat ik niet de enige ben, mijn vriendinnen ervaren dit helemaal niet zo erg.

Wat ik echt naar vind is dat ik mijn vriend op sommige dagen niet eens wil zien en alles wat hij doet irritant vind. Ik voel me dan zo schuldig

2 likes

Mijn god ik heb gewoon pijn in m’n heupen door m’n mestruatie?! Bizar. Iemand hier ook last van?

1 like

Ja! Yoga For Pelvic Floor | Yoga With Adriene - YouTube Dit helpt soms een beetje.

Mocht je teveel twijfelen over lotties (ik heb een oud model van hun dus kan je niet helpen) bij modibodi kan je alle modellen bekijken op dames met verschillende maten (en je kan reviews per model doornemen) en er is dit weekend 20% korting met code MODIBODI20

2 likes

Ik ben als m’n cyclus de komende maanden zo doorgaat precies rond m’n ovulatie tijdens m’n bruiloft :smiling_face_with_three_hearts: We grappen dan altijd dat ik in m’n powerwoman fase ben dus dat komt mooi uit

7 likes

ja ik!!! heb sowieso vaak een strak gevoel op mn heupen maar tijdens het begin van mn menstruatie doet het pijn :rage: bij mij helpt stretchen en pijnstillen, en als het echt erg is vind ik het fijn er strak een doek omheen te spannen

ik heb het nooooit gehad maar de laatste maanden indeens, zo gek! oh wat een goede tip dat van dat stretchen en die doek, dank!

@Bertha ook dank voor de video, ga deze proberen.

Gebruikt iemand Snuggs? Ik vind het heel klein vallen, maar in blogs/reviews lees ik dat niet terug. Ik heb 38/40 en kan L dus echt niet aan. Nu wil ruilen maar nu twijfel ik of ik 1 maat omhoog zal gaan of 2.

Ja, ik heb er een paar. Ik heb maat 42/44 en draag XXL dus ik denk dat XL jou dan wel zou moeten passen!

1 like

In de maat tabel kun je wel ook zien dat het klein valt, ik heb 1 maat groter genomen dan ik normaal heb. Zit oké, maar vond degene die ik heb een beetje een flut dingetje. Was het model dat je laatst voor 15 euro kon proberen, misschien is die anders dan de andere modellen

1 like

Ik heb maat tabel gebruikt, maar dan val ik zelfs middenin een M :sweat_smile: dus L was al groot obv die tabel. Het zit vooral veeeel te strak bij mijn benen/lies, niet te doen.
Oh zouden ze echt mindere kwaliteit daarmee aanbieden :thinking: Ik vond de naden niet heel kwaliteitsvol eruitzien inderdaad, wat stom wel als dat anders zou zijn!

1 like

Oh wat stom zeg, misschien valt dan net dat model niet fijn voor jou? Ik denk dat wat ik kreeg wel een standaard model is hoor vast niet slechter, ik weet niet hoe t model heet en in m’n mail staat ‘trial product’. Maar ik heb ook meerdere broekjes van modibodi en lotties period en vind dat echt veel mooiere kwaliteit. Vond dit echt zo’n dunne flutstof, als ik daar volle pond voor had betaald was ik echt teleurgesteld. Maar misschien dat andere modellen wel mooi zijn en betere stof, veel mensen zijn er wel enthousiast over.

1 like

Ik heb laatste tijd een week voor mijn menstruatie heel pijnlijke borsten. Ik dacht misschien helpen 2 behas (een simpel sporttopje en een bralette ding) zodat het wat strakker ingepakt zit. Maar nu zit het weer veel te strak rond mijn borst/buik en heb ik daar pijn van :sweat_smile: Ik wil ze goed “compact hebben” maar heb geen fijne bhs :tired_face:

1 like

Ik heb ook steeds meer last van pijnlijke borsten tijdens mijn PMS. Was nu zelfs opgelucht toen ik eindelijk ongesteld was, daarna is het ook snel voorbij.
Ik heb een te losse sportbeha die wel chill zit tijdens die periode trouwens. Ik wil ze zeker niet strakgeplet hebben dan.

1 like

Ik vroeg me af waarom ik zo vreselijk moe ben deze week en zo snel emotioneel. Ik word altijd stipt de 28e ongesteld en wat komt eraan
 De 28e. Waarom ben ik toch iedere maand weer zo verbaasd over m’n moeheid en mentale gesteldheid? Je zou denken na 18 jaar ongesteld te worden, dat ik wel zou weten hoe het zit iedere maand

3 likes