Menstruatie/PMS topic

Je hebt niet toevallig een anticonceptiestaafje? Daar had een vriendin van mij dat bij, enige wat hielp was eruit halen.

Nee heb een koperspiraal! Jeetje ook heftig zeg, gedoe allemaal.

Ik had bij de koperspiraal dat ik maar bleef bloeden, maar ik heb wel pcos.

1 like

Hoor ik ook vaker naar heb al jaren een koperspiraal. En nu ineens dit? Maar ja, kan ook zomaar ineens daardoor zijn ja. Denk niet dat ik een verklaring ga krijgen haha.

Nee dat is wel vreemd inderdaad. Ik had het echt zodra mijn eerste menstruatie kwam bij de koperspiraal, dat het gewoon niet meer ophield (ja soms 1 dagje bijna niks). Maar ik heb nog steeds een vreemde menstruatie.

1 like

Ik heb dit ook een keer gehad maar dat was zonder anticonceptie. Ze maken dan inderdaad een echo om het baarmoederslijmvlies te controleren en te kijken of ze andere gekke dingen zien. Dat was bij mij toen niet het geval, maar later werd wel pcos vastgesteld obv bloedprikken (echo beeld was net wel/net niet duidelijk). Echt heel vervelend inderdaad. Ik kreeg provera en dat is in stof (progesteron) vergelijkbaar met orgametril. De menstruatie stopte toen snel maar je krijgt wel een onttrekkingsbloeding na stoppen. Dat duurde gelukkig maar kort. Daarna is het bij mij nooit meer gebeurd.

1 like

De onttrekkingsbloeding gaf gyn ook aan. Ze zei nog dat ik het ook kon timen als ik zat met vakantie/feestdagen maar wil er gewoon vanaf :rofl: Goed om te horen dat het bij jou heeft gewerkt!

1 like

Dankjewel! Ik hoop het zo niet he:(

2 likes

Een beetje een genante vraag maar; is het normaal om tijdens je menstruatie pijnlijke krampen te hebben bij je ontlasting? Ik heb dit al zolang ik me kan herinneren maar nu ik gestopt ben met de pil (kinderwens) lijkt het nog wat erger te zijn. Ik dacht altijd dat dit erbij hoorde maar als ik google kom ik veelal uit bij Endometriose…

Ja volgens mij is dit vrij normaal. Het heeft te maken met bepaalde hormonen die vrijkomen waardoor je baarmoeder gaat krampen, maar dat is allemaal redelijk met elkaar verbonden. Als het echt niet te doen is zou ik wel naar de huisarts gaan!

1 like

Dankjewel voor je antwoord!

1 like

Bij mij ook. Heb dit een paar keer aangegeven bij verschillende gynaecologen (ivm fertiliteitstraject) en die zeiden dat het wel normaal is.

1 like

Ik heb de laatste maanden dat ik in mn pms week zo snel boos ben. Maar verder ook de hele dag chaggie. En als er dan 1 klein dingetje gebeurt word ik helemaal boos. En dat vind ik zo irri. Want om die dingen zou ik normaal moeten lachen maar nu totaal niet. Alles is me ook steeds te veel.

3 likes

Ik heb een aantal van Snuggs en er is mij nog nooit zo’n geur opgevallen. Normaal ben ik redelijk gevoelig voor geuren, dus ik denk dat het me anders wel was opgevallen.

3 likes

Ja ik herken war je zegt. Maar heb het ook weer niet bij alle modibodi maar alleen bij degene die voor de zwaardere dagen zijn bedoeld. Dus medium/heavy. Zit me nu te bedenken of het ook specifiek de ā€˜vegan’ zijn maar dat weet ik niet zeker. Heb nog geen andere merken geprobeerd maar was dat ook nog wel van plan, ook vanwege die geur.

1 like

Bij Snuggs heb ik dat niet in ieder geval. Ik ruik echt niks, nooit. Niet als ze schoon zijn en ook niet als er bloed in zit zeg maar.

1 like

Bij Snuggs herken ik dit niet.
Ik gebruik daarvan ook de heavy.

Als het echt pijn doet en je word / blijft er wakker van, ga even naar de huisarts.

3 likes

Gekke vraag maar kun je zulk ondergoed ook met pods wassen? Daar zit dan ook een beetje wasverzachter enz in, niet enkel wasmiddel. Zou dat de werking misschien tegengaan oid, staat er een waarschuwing op?
Ik heb een mega voorraad pods, kan natuurlijk ook een apart pakje kopen voor zulk ondergoed maar vroeg het me ineens af.

Er staat wel op de site dat wasverzachter een negatief effect kan hebben op de absorberende laag.
Zelf gebruik ik geen wasverzachter dus ik weet niet of het ook daadwerkelijk merkbaar is.
Zou het er niet op wagen, zijn best prijzig vind ik.

2 likes