Is het een idee om dat ondergoed alleen te wassen met natuurazijn? Je hoeft dat geen apart wasmiddel aan te schaffen en ik was vaak half/half (wasmiddel/natuurazijn) en mijn was is gewoon schoon. Kan me voorstellen dat als je telkens alleen dat ondergoed wast dat natuurazijn voldoende is?
Oh goed idee dat heb ik standaard naast de wasmachine staan al voor sportkleding, helemaal niet aan gedacht!!
Ik in het polltopic: âIk ben niet just a girl in the world â
Ik tijdens het boodschappen doen:
Zin om Fleabag te kijken en te janken in bed als een soort clichĂ©. Ik verwacht mijn ongesteldheid vandaag, maar maak me zorgen omdat ik deze maand geen hoofdpijn heb gehad en dus bang ben dat ik niet ongesteld word en mijn baarmoeder het niet doet (anderzijds gerustgesteld door deze gekke gedachten, tĂœpisch premenstrueel).
Update 1 uur later: ik ben ongesteld, haha. Elke maand andere symptomen , hebben jullie dat ook? Deze maand was mijn PMS eigenlijk prima, had alleen behoefte aan driedubbel zoveel slaap als normaal en ik ben heel erg klunzig. Vorige week had ik migraine (voor mij een klassieker) en hele pijnlijke borsten.
Wat is dat Barbie ding ik wil het!
@kwal jep herken ik. Soms chaggie soms depressief , dan moe en klunzig of ineens juist heel sterk. Heel gek allemaal. Of de ene x heel veel bloed en geen pijn en de andere x kramp voor t leven en dan weinig bloed.
Ik zie nu pas dat ik en op jou reageer en je tag. Dit is wat ongesteld zijn met me doet.
ik heb nu een jaar weer een cyclus en ik heb echt nog geen idee wat allemaal pms is. Deze maand was ik de dag voor mijn menstruatie ineens onaanwijsbaar verdrietig (moest bijna moeite te doen om niet op mijn werk te huilen), maar ik heb ook wel eens gehad dat ik in mijn folliculaire fase juist chagrijnig of moe was. Dan denk ik hallo, dit is toch de beste week van de maand? time to shine!
Het zijn snoepjes van poedermelk! Het klinkt vreselijk, maar ze zijn heeel lekker, ik zweer, mijn favo. Ik vermijd lactose normaal gesproken omdat ik er een opgeblazen buik van krijg, maar daar zorgt ongesteldheid zelf ook voor, dus ach⊠Er zit een Barbie-plaktattoo bij, misschien dat ik die morgen opdoe, haha.
Fijn (of nouja, ook niet) dat jullie het herkennen! Ik ben net thuis van werk en heb de gekste moodswings gehad, ahhh.
Laatst was mân menstruatie veel te laat maar ik maakte me geen zorgen want ik had
een week lang een kop vol puisten en de coupe van faberyayo
Zo veel pijn is niet normaal. Ben je al eens onderzocht waardoor de pijn komt? Bijvoorbeeld endometriose is een veroorzaker van veel pijnklachten.
Ik ben echt al 4/5 dagen over tijd en ik vind het zoo irritant dat ik geen idee heb wanneer het nou gaat komen. Zit steeds te stressen, overal waar ik mee naar toe ga neem ik spullen mee voor her geval dat. Vind het gek, snap niet zo goed waar dit vandaan komt. Ook voor de zekerheid maar een test gedaan, wel negatief.
Ik ben ongeveer 3 maanden gestopt met de pil nu en sindsdien was ik regelmatig ongesteld met een regelmatige cyclus, al vanaf het begin. En ik lees juist dat de eerste 3 maanden nog onregelmatig kunnen zijn, niet dat je na 3 maanden regelmatig opeens onregelmatig ongesteld bent?
Ik ben zoân inktvis vandaag Ik ben al 3 keer doorgelekt en dat was voor 1 uur vanmiddag, als ik nies kan ik gelijk weer naar de wc. Godzijdank werk ik vandaag thuis, want jemig, zoân erge menstruatiedag heb ik niet vaak eerder gehad.
Ik wil even om jullie ervaringen vragen. Ik ben sinds juni vorig jaar gestopt met de pil, daarna was ik redelijk regelmatig ongesteld dus het leek alsof mijn lichaam het gewoon op ging pakken. Nu is mijn laatste menstruatie rond Sinterklaas (begin december) geweest en sindsdien is het uitgebleven. Uiteraard al meerdere zwangerschapstesten gedaan en die zijn allemaal negatief. Ergens begin ik me wel een beetje zorgen te maken, maar ik weet ook dat ik in een stressvolle periode zit (scriptie, verhuizen, nieuwe baan). Ik weet ook niet zo goed wat ik wil bereiken met naar de huisarts gaan, want er is geen kant en klare oplossing voor. Wellicht heeft een van jullie dit eerder meegemaakt, ik kan me gewoon niet voorstellen dat stress zĂłveel effect hierop heeftâŠ
Ik heb door de stress een kale plek op mân hoofd. Dus hoge cortisollevels voor langere tijd kan echt wel wat effect hebben. Even langs de huisarts en het bespreken kan sowieso geen kwaad toch?
Als je je zorgen begint te maken, is het een goede reden om naar de huisarts te gaan!
Ik heb weer zooo veel last van mijn PMS/PMDD vandaag, ik word er helemaal gek van. Ik had de hoop dat het plaatsen van een spiraal misschien wat zou helpen nadat ik te veel bijwerkingen had van de pil, maar tot nu toe lijkt het onveranderdâŠ
Als iemand nog tips heeft voor kleine dingetjes die kunnen helpen met deze huidige staat van zijn hoor ik het ook graag!
Heeft iemand nog tips qua pijnstilling? Ik heb al 2-3 dagen mega pijn terwijl ik alleen wat âspottingâ heb, en slik dan dus al paracetamol en naproxen (op advies van de HA). Die pijn is dus nog voelbaar ondanks pijnstilling maar is wel te doen. Maar wanneer de bloeding echt door zet wordt de pijn dus nog heviger en lig ik met vlagen echt te puffen van de pijn. Echt krampen in mijn buik/rug en uitstraling naar mijn bovenbenen waardoor ik me ook helemaal slap en wankel voel.
Nu werk ik in het onderwijs en heb ik dit schooljaar op magische wijze telkens die eerste terror dag in het weekend of een vakantie. Maar nu dus weer ineens doordeweeks en ik moet me dan dus gewoon echt ziek melden⊠bovendien functioneer ik de dagen daarvoor ook belabberd want ik heb dan gewoon ook pijn/ongemak en ben daardoor prikkelbaar en moe. Een lokaal vol pubers voor je neus hebben is dan echt geen feest.
Maar dit is echt geen doen en wil dus even weten of dat er iets mogelijk is qua sterkere pijnstillers op recept ofzo? Zodat ik gericht kan aangeven wat ik zou willen bij de HA. Ik merk namelijk dat de HA snel zegt dat hormonale anticonceptie de enige oplossing is maar vanwege PCOS en nu eindelijk een regelmatige cyclus wil ik dat echt nietâŠ
Hmm ja dat kan natuurlijk ook. Ben daar eerder geweest ivm pcos. Nou ik eet/leef best gezond, vega eten, geen melkproducten, veel groenten etc., low impact sporten, dat soort dingen en heb het idee dat dat heel erg geholpen heeft voor mijn cyclus (die was er eerst namelijk gewoon niet). Maar qua pijn heeft dat niet echt iets gedaan helaasâŠ
Ja hebt sterkere pijnstillers op recept natuurlijk, dat is dan vaak tramadol en daar hebben mensen vaak veel bijwerkingen van en ik weet niet of je dan fit genoeg bent om te werken.
Als je gaat om te vragen naar een verwijzing, zou je specifiek kunnen kijken naar een verwijzing naar een endometriose expertise centrum.
ik ben nu al bijna 5 weken ongesteld ik heb een soa-test gedaan (was negatief) en heb een afspraak bij de huisarts gepland (maar kan pas over een week terecht), dus vroeg me af of iemand hier dit misschien ook eens heeft gehad?
ik heb verder nergens last van, het is gewoon erg irritant en ik vraag me af hoe het komt
ik ben aan de pil trouwens, dus daardoor vind ik het nog vreemder