Ik kan de specifieke even zo snel niet vinden maar deze zegt ook iets: YAZ in the treatment of premenstrual dysphoric disorder - PubMed
Mocht iemand nog menstruatie ondergoed willen aanschaffen, snuggs heeft nu sale. Ik zag toevallig een kortingscode bij verlosmoeder voorbij komen en die werkt ook icm de sale en de value-packs korting waardoor ik nu ruim 50% bespaar!
De dag voordat ik ongesteld moet worden is echt mijn ergste pms dag. Ik heb me vandaag zo dramatisch gedragen tegenover collega’s
een collega moest net zelfs zeggen van: laat het los, dit komt maandag wel.
Tijd voor die snuggs sale nu haha
Wat een goede tip! Weet iemand hoe de maten vallen? Ik heb nogal brede heupen.
Ik heb de Hugger in XXL, draag normaal maat 42/44 maar vind het tijdens m’n menstruatie wel lekker als alles wat losser zit
.
Ze hebben trouwens een maattabel op de website staan:
Ik vond die maattabel wel een beetje misleidend omdat die alleen focust op hipline, ik heb één model gekocht wat rondom mijn buik prima zat maar rondom mijn bovenbenen net iets te strak. Omruilen was wel heel makkelijk en ging zonder problemen @Friemel!
Ik ben stront chagerijnig en huilerig. Tijd dat ik maar heel snel ongesteld word.
Ik ook en heb op basis van de maattabel besteld en dat zat bij mij goed.
@Vesta @Alane Dank! Ik heb er 3 gekocht. Erg benieuwd.
Dan kan ik nu verder met chagrijnig en PMSig zijn
Ah echt ik hou het niet eens met mezelf uit. Laat staan m’n vriend op zijn thuiswerkdag. Nu ben ik maar in bed gaan liggen, joe.
Wakker liggen van de pijn ‘s nachts is toch echt niet ok? Ik heb het elke menstruatie weer tegenwoordig. Lig nu ook weer helemaal kapot te gaan op de bank. ![]()
Nee. Heb je paracetamol en ibuprofen (of een andere NSAID zoals diclofenac) ingenomen? Mag samen. Als dat niet voldoende werkt, dan heb je echt reden om aan de bel te trekken!
Heb na je berichtje weer 400mg ibu gepakt en still dying
dus nee, werkt niet vrees ik.
Ben zo bang dat een dokter me wegstuurt zoals ik zovaak lees
Oef ja, die verhalen heb ik inderdaad ook gehoord. Misschien helpt het je om een aantal maanden een dagboekje bij te houden, zodat je ook iets tastbaars hebt om te laten zien? Iets waarin je een dag lang opschrijft wanneer je medicatie neemt en welke dan, en per uur je pijncijfer op een schaal van 0-10 opschrijft. En bv nog een kolom met wat voor invloed het heeft (kun je werken/slapen/van de bank afkomen). Een pijncijfer van 4 of hoger wordt in de zorg gezien als niet draaglijke pijn dus als je met pcm en ibu daar nog boven zit, mag de huisarts echt wel even meedenken (of doorverwijzen naar de gyn).
Haha ik kom ook net hierheen om dit te posten. Volgens mijn app was zondag D-day maar ik zit nog steeds te wachten zo van

Vooral irritant omdat ik er normaal ook de klok op gelijk kan zetten.
Ik betrapte mezelf erop dat ik net weer gedachtes had als: zou ik wel m’n hele carrière lang voldoening uit dit werk halen, kan ik het wel aan om elke dag collega’s van feedback te voorzien zonder negatief te zijn/worden etc. Heb ik wel een doel/visie in mijn leven?! En dan denk ik ineens: waarom dacht ik dit vorige week nog niet?!
Ja hoor, cyclusdag 25.
Laat die menstruatie maar komen. ![]()
Haha ja bizar is dat he. Ik zat vandaag miserabel in de auto terug naar huis na een paar dagen weg terwijl de regen neerstroomde en ik dacht ineens van ik vind mijn werk helemaal niet leuk meer, waarom doe ik dit nog, wat moet ik aan met mijn leven??? En toen dacht ik even later, o ja, ik moet deze week ongesteld worden
Wel tricky om levenskeuzes niet af te laten hangen van die dagen in de maand
Ja toen ik het door had moest ik ook wel even lachen en omdat ik het begreep voelde het ook meteen minder zwaar. Overigens dacht ik ook: misschien moet ik mezelf een sportief doel stellen, een halve marathon ofzo, dus misschien leidt dit PMS-gebeuren ooit nog wel tot een positieve uitspatting. ![]()
Ik vind het soms zo bizar dat je als vrouw hier elke maand mee moet dealen. Buikpijn, hoofdpijn, rugpijn, vermoeidheid, chagrijnig zijn, verdrietig zijn etc.
En er is eigenlijk niet echt iets aan te doen? Ja aan de pil gaan (wil ik niet) en pijnstillers nemen (helpt niet tegen je humeur en vermoeidheid).
Sorry maar ik vind dit echt nog best wel extreem klinken. Dus als ik moet hopen op enige verlichting dan moet ik m’n hele leven zo inplannen dat het om m’n cyclus draait?
Ik eet al heel gezond, slaap goed, slik zelfs al wat supplementen, maar dat is niet genoeg. Ik blijf dus bij m’n eerdere standpunt dat het bizar is dat we hier maar gewoon mee moeten dealen en dat er geen échte oplossingen zijn.
Er zou wat mij betreft echt nog meer onderzoek gedaan mogen worden naar PMS.