Een dag over tijd, m’n rug doet pijn, m’n buik doet pijn, m’n temperatuur is gedaald (Apple Watch meet dat), maar er is nog geen bloed te zien. Ik haat altijd het wachten op wanneer het begint.
Ik ben bijna 7 maanden geleden bevallen. Had tijdens mijn zwangerschap niet echt last van mijn bekken maar daarna wel. Is nu wel weer oké maar als ik ongesteld ben voelt het weer helemaal week lijkt het? Komt dat dan door hormonen?
Ik word altijd zo onhandig als ik ongesteld moet worden. Laat altijd alles uit m’n handen vallen, word er echt moe van.
Ik merk echt dat mijn mentruatie heviger is nu zonder pil. Afgelopen week stond ik op van bed en het vloeide er echt uit. Was net aan op tijd bij de wc. Hebben meer mensen dit?
Gebruik in de nacht menstruatie ondergoed. Tampons voor in de nacht lijkt me niks.
Ik heb ook altijd als ik opsta dat het dan lijkt te vloeien. Zelfs één keer meegemaakt dat het bloed helemaal op de grond en wc-bril lekte
Ben nu anderhalf jaar gestopt met de pil en ben ook heviger ongesteld dan met de pil. Dag voordat ik ongesteld moet worden en de eerste dag echt extreem misselijk/krampen/onderrug die helemaal vast lijkt te zitten. Daarna wel gewoon normaal. Cyclus wordt gelukkig ook steeds regelmatiger. Waar ik eerst op een cyclus variërend tussen 31-38 zat, zit ik nu op 27-29 dagen ongeveer. Is het normaal dat dit tot anderhalf jaar kan duren? Meeste mensen om mij heen lijken meteen een compleet regelmatige cyclus te hebben wanneer ze stoppen met de pil.
Ik heb de laatste jaren erg last van m’n menstruatie, meer krampen dan eerst. Nu ben ik deze week om een andere reden begonnen met het slikken van magnesium en deze menstruatie was zo niet normaal chill! Behalve een wat drukkend gevoel in m’n onderbuik gewoon nergens last van gehad?! Lekker late to the party, maar er gaat een wereld voor me open haha
Ik heb weinig bloedverlies tijdens een menstruatie/ onttrekkingsbloeding. Online lees ik nu ook over menstruatiediscs ipv cups en ik ben benieuwd wat fijner is in gebruik voor een newbie. Ik begrijp dat discs hoger zitten en dat lijkt me wel fijn, omdat ik tampons ook wel kan voelen zitten als ze wat zakken (en ik gebruik ob mini’s), maar het eruit halen lijkt me dan weer wat spannender. Heeft er iemand ervaring met beide en wil je je ervaring delen?
Ja, ik vind discs echt veel fijner! Maar ik kan gewoon niet met cups omgaan, die rand drukt bij altijd, of ik voel het uiteinde. En het eruithalen is ook altijd een gedoe. Een disc is echt veel flexibeler, ik voel die niet zitten. Hierdoor is het eruithalen ook best makkelijk hoor, je haakt je vinger erachter en dan trek je hem er zo uit. Het enige nadeel vind ik dat je een beetje op moet passen met wat je wel en niet kunt doen ermee. Als ik druk zet duw ik hem eruit, dus ik kan er niet mee sporten bijvoorbeeld. Maar dat ligt misschien ook aan je anatomie. Die van mij is van bamboozy trouwens
Dit klinkt goed, ik ben ook bang dat ik een cup zal voelen. Heb een disc besteld bij bamboozy, ben benieuwd!
Ik word hier dus ook echt gek van, en het is de laatste tijd erger geworden.
Zijn er aanraders qua producten tegen hormonale puisten veroorzaakt door de menstruatiecyclus?
Ik hoop dat ie je goed bevalt!
Ik gebruik hiervoor benzoylperoxide zonder recept te verkrijgen bij de apotheek. Bij heftige lokale ontstekingen stip ik het paar dagen aan met een wattenstaafje. Gebruik de 50 mg maar je hebt ook 100 mg. Daarnaast gebruik ik ook afwisselend AHA, BHA en retinol. Verder doe ik af en toe een peeling bij huidtherapeut. Maar dit allemaal kan de hormonale ontstekingen toch niet altijd voorkomen. Dit spul werkt echt top bij mij. Als het een ontsteking is die er al voor lange tijd zit kan het wel even duren voordat het wegtrekt. Had van de zomer weken een enorme ontsteking op mijn kin die maar niet wegging. Dit was het middel wat uiteindelijk ervoor heeft gezorgd dat het weg is gegaan.
Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik ben zo boos, agressief en jankerig om alles. Maar echt extreem…mijn moeder vroeg om hulp met iets van het UWV en ik heb geschreeuwd als een boze puber. 🫠 Echt niet oké.
Kan ik alsjeblieft nu ongesteld worden.
Heeel herkenbaar. Ik ben zo geïrriteerd en gefrustreerd en verwacht dat m’n menstruatie over 1-2 dagen pas begint. Ben echt in staat om iemand aan te vliegen. Veel gezeik op werk dus hoop echt dat ik me in kan houden, giga scheld tirade ligt echt op het puntje van mijn tong
Heeft iemand ervaring met accupunctuur voor een meer regelmatige cyclus? En heeft dat geholpen?
Ik kan me hier helemaal niks bij voorstellen maar ik lees wel regelmatig positieve verhalen. En baat het niet, dan schaadt het niet (toch?).
Schaadt alleen in je portemonnee.
Ik ben zo tyfus-chagrijnig. En ik ben boos op m’n man maar ik weet niet of ik onredelijk ben en dat maakt me nog chagrijniger.
En ik kan alleen maar hangen vandaag en dan ben ik weer teleurgesteld in mezelf dat ik niks heb gedaan. Ik haat het soms echt om een cyclus te hebben.
Ik zit in m’n ovulatie week en ik ben eigenlijk gewoon een hele vrolijke meid. Echt een wereld van verschil met hoe ik mij voel voor en tijdens mijn menstruatie.
Zie nu alleen dat ik mijn PMS week voor mijn vakantie heb en ongesteld ben op vakantie. Schrijven huisartsen daar iets voor uit als je het wilt uitstellen? En helpt dat qua emoties? Kan me herinneren dat ik toen ik tiener was wel eens Primolut (? zoiets) heb gekregen. Maar dat was puur omdat ik niet wilde menstrueren op schoolkamp of zo. Niet omdat ik een werkelijk hormoonmonster ben voor mezelf en omgeving.
Soms denk ik dat ik mijn leven en angsten redelijk onder controle heb en dan komt mijn PMS dit is volgens mij de enige reden dat ik ongesteld zijn altijd wel oké vind.
Kent iemand een app om je cyclus bij te houden die je kunt syncen met je digitale agenda? (Dus dat in je agenda staat op welke dag je zit etc).