Je kunt het ondergoed beter eerst uitwassen met koud water en daarna pas in de was, scheelt qua geur.
Ik heb nu voor PMS klachten 2 cycli 10 mg Citalopram gebruikt. De eerste keer dacht ik: wow, dit lijkt best te werken! Maar de laatste weken zit ik echt weer best slecht in mijn vel lichamelijk en mentaal.
Misschien toch teveel schommelingen ofzo� Ik ga met de huisarts overleggen of ik niet toch beter elke dag kan doorslikken.
Een vervolgvraag voor jezelf is dan misschien ook of het je PMS is, of dat je PMS mentale klachten uitvergroot waar je misschien nog iets mee kunt (bijv therapie). Wel balen dat het effect minder is!
Ja je hebt gelijk, ik denk dat er wel meer onder zit dan alleen PMS. Maar de PMS versterkt het wel enorm, want sommige weken voel ik me prima en dan een week later weer totaal niet.
Heeft iemand hier positieve ervaringen n.a.v. stoppen met koffie (in het geheel of bijvoorbeeld tijdens de luteale fase + menstruatie)?
Ik heb last van zowel PMS als zware menstruatieklachten (endometriose wordt vermoed maar is niet aangetoond). Ik lees soms dat koffie een negatief effect kan hebben op deze klachten maar omdat ik gewend ben aan een paar koppen koffie per dag en de koffie goed kan gebruiken tegen mijn vermoeidheid, ben ik nooit cold turkey gestopt om het te proberen. Ik vraag me ook af hoeveel dit maximaal zal kunnen uitmaken. Als ik hier op internet dingen over opzoek zie ik namelijk veel zweverige websitesā¦
Ja, ik vaak de dag na de laatste dag van de menstruatie, alsof er dan weer een wissel van de hormonen plaatsvindt. Echt vreselijk ![]()
Wat in de gecombineerde hel is dit
pms + hele week zwaar verkouden tegen het zieke aan + hypochondrie = al drie keer gejankt in de afgelopen 2 uur.
God ik moet morgen ongesteld worden en alles was okƩ behalve wat extra vermoeidheid, maar vandaag ben ik toch in een para/hypochondrische nergens op slaande obsessieve loop beland, en ik haat het zo dat ik weet hoe het helemaal nergens op slaat en ik er toch niks aan kan doen. ![]()
Lach me maar uit: mijn vriend was een nieuw fietszadel aan het uitzoeken met o.a. de afstand tussen zijn zitbotjes als factor, dus ik wilde die van mij ook opmeten, gewoon voor de lol. Blijkt die afstand 9,5 cm te zijn, wat volgens het internet erg klein is, waardoor ik nu bang ben⦠Nooit kinderen te kunnen baren??? Iets⦠Stiekem heel ergs te hebben waardoor ik nooit meer kan lopen??? Natuurlijk was mijn vriends antwoord ook: āhaha je kleine bil!ā, waar ik eerst om moest lachen en daarna heel hard om moest huilen. ![]()
![]()
Gelukkig ga ik zo met vrienden uit eten maar help, ik haat dit en hoop dat dit ooit over gaat want ik vind het maar een eng stuk van mijn brein.
Ok groetjes ![]()
Ben ongesteld en heb zoān nare nekpijn, van daaruit hoofdpijn en ook nog eens rugpijn. Paracetamol doet ook gewoon niks, dus eens kijken of de spijkermat en een warm pittenkussen wel wat gaan doen.
Aan mijn temperaturen te zien komt mijn volgende helse menstruatie op mijn verjaardag op een camping in Frankrijk ![]()
Mijn PMS lijkt steeds erger te worden?? Gelukkig snap ik mijn cyclus beter maar leuk is anders ![]()
Mijn menstruatie kwam de laatste maanden steeds iets te vroeg of precies zoals gepland, deze maand ben ik bijna een week te laat dus grote kans dat mān hele menstruatie volgende maand in mān vakantie valt. Echt zo geen zin in he, kutgezeik
Dit is de reden dat ik weer even met de pil ben begonnen
had er ook echt geen zin in
Precies dit⦠bij mij zou het in het weekend weg vallen met vriendinnen, dan de week op vakantie en dan weer een weekend weg. Ga even weer aan de pil hoor ![]()
Sowieso sinds mijn zwangerschap heb ik echt super erge pms (met name heel chagrijnig) een paar dagen voor mijn menstruatie. Ben me er ook heel erg bewust van, niet cool š«
Ik heb afgelopen juni orgametril geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Vond het heel fijn. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Heb het ook volle twee weken geslikt omdat mijn menstruatie ook wat onregelmatig komt.
Ik heb alleen hoeven bellen met de doktersassistente en kon het toen bijna meteen ophalen bij de apotheek.
@Bird @Vloeistof ik ben een paar jaar geleden met de pil gestopt omdat ik trombose heb gekregen dus ik twijfel of dit een optie voor mij is. Ik kan wel even informeren bij de huisarts.
soms kan mn pms echt zo helpen met irritante dingen doen waar ik tegen op kijk.
heb net allemaal administratieve dingen geregeld en gebeld die ik al weken en sommige maanden uitstelde uit angst voor slecht nieuws of dat het niet zou lukken, waardoor ik natuurlijk nog meer stress krijg van het uitstellen en geen antwoord of oplossing hebben, maar als ik aan het pms-en ben ga ik soms zo extreem worst case scenario denken & piekeren dat ik de stress echt niet meer trek en dan ga ik opeens bellen en regelen omdat ik het niet meer aan kan om niks te weten
en nu heb ik 2 keer goed nieuws en 1 keer een misschien makkelijke oplossing ![]()
Ik vermoed dat ik mogelijk PMDD heb? Sinds dit jaar heb ik meerdere periodes vlak voor mijn menstruatie dat het mentaal echt niet goed gaat. En vanaf vorige maand gaat het echt niet goed.
Gek genoeg zat ik ff na te rekenen of te kijken en zag ik dat het relatief vaak rond mijn menstruatie is. Spelen ook wel andere dingen maar die piek van mentale klachten komt echt voor mijn menstruatie. App dan vaak ook ālachendā naar vriendinnen oh moest ongesteld worden maar eigenlijk is het gewoon ziek kut.
Heb binnenkort een afspraak bij de huisarts en ga het in ieder geval benoemen.
Kan! Er bestaat ook zoiets als magnification tijdens je PMS/PMDD waardoor al je al aanwezige mentale klachten verder uitvergroot worden door je hormonen.
Ik heb het even opgezocht en dit klinkt wel een beetje als hoe mijn cyclus eruit ziet. Ga het wel bespreken bij de huisarts!