dankje! ik ga het even met mn ha overleggen (:
De verschillen zijn echt giga qua bijwerkingen. Echt mensen die helemaal niets merken en mensen die met de opstartdosering zich weken ellendig voelen en daarna na ophogen weer.
Zwemkleding heb ik geen idee van maar gewoon ondergoed vind ik wel chill. Ik heb van sloggi.
Het werkt maar eerlijk gezegd vind ik het echt stinken. Iets aan de reactie van het bloed met het materiaal wat erin zit om te absorberen vind ik echt heel onfris. Dat heb ik niet met maandverband (en dat wissel je vaker). Daarbij draag ik zelf alleen katoenen ademend ondergoed dus dit soort ondergoed vind ik echt broeierig. Ik gebruik het alleen op dagen of nachten dat ik half verwacht ongesteld te worden zodat ik niet onaangenaam verrast word maar ik heb nu drie merken geprobeerd (Modibodi, Snuggs en Uniqlo) en blijf het goor vinden. Wel echt jammer want het principe vind ik juist heel goed.
Zelf heb ik snuggs en ik vind het echt geweldig. Vind het ook niet stinken zoals @grace wel heeft. Nu verlies ik ook echt weinig bloed en het meeste verlies ik tijdens het plassen (oftewel dat komt niet in die onderbroek). Dus dat zal mogelijk meespelen qua geur.
Ik heb dezelfde ervaring als @FrozenFlame! Ik gebruik het nu zoān vier jaar en ik vind het nog steeds zo ontzettend fijn. Ik heb ze ook van Snuggs.
Ze zitten lekker, ik heb nauwelijks door dat ik ongesteld ben en het voelt een stuk comfortabeler. Als ik vanwege een of andere reden toch maandverband moet gebruiken, voelt dat gelijk zoveel vervelender. En ik vind het ook niet ruiken ofzo, juist minder dan maandverband. Ondergoed met een goede absorberende laag voelt ook niet ānatā. Ik ben echt heel enthousiast, haha.
Via de zoekfunctie kom je veel ervaringen tegen.
Ik vind het super fijn. Heb die van modibodi en heb helemaal geen last van geur, terwijl ik maandverband altijd wel een beetje muf vind ruiken. Zitten lekker en hoef niet te wisselen overdag.
Je kunt het ondergoed beter eerst uitwassen met koud water en daarna pas in de was, scheelt qua geur.
Ik heb nu voor PMS klachten 2 cycli 10 mg Citalopram gebruikt. De eerste keer dacht ik: wow, dit lijkt best te werken! Maar de laatste weken zit ik echt weer best slecht in mijn vel lichamelijk en mentaal.
Misschien toch teveel schommelingen ofzo� Ik ga met de huisarts overleggen of ik niet toch beter elke dag kan doorslikken.
Een vervolgvraag voor jezelf is dan misschien ook of het je PMS is, of dat je PMS mentale klachten uitvergroot waar je misschien nog iets mee kunt (bijv therapie). Wel balen dat het effect minder is!
Ja je hebt gelijk, ik denk dat er wel meer onder zit dan alleen PMS. Maar de PMS versterkt het wel enorm, want sommige weken voel ik me prima en dan een week later weer totaal niet.
Heeft iemand hier positieve ervaringen n.a.v. stoppen met koffie (in het geheel of bijvoorbeeld tijdens de luteale fase + menstruatie)?
Ik heb last van zowel PMS als zware menstruatieklachten (endometriose wordt vermoed maar is niet aangetoond). Ik lees soms dat koffie een negatief effect kan hebben op deze klachten maar omdat ik gewend ben aan een paar koppen koffie per dag en de koffie goed kan gebruiken tegen mijn vermoeidheid, ben ik nooit cold turkey gestopt om het te proberen. Ik vraag me ook af hoeveel dit maximaal zal kunnen uitmaken. Als ik hier op internet dingen over opzoek zie ik namelijk veel zweverige websitesā¦
Ulllgh anderen ook steeds last van hoofdpijn/migraine TIJDENS of NA je menstruatie?
Echt wat een ellende weer.
Ja, ik vaak de dag na de laatste dag van de menstruatie, alsof er dan weer een wissel van de hormonen plaatsvindt. Echt vreselijk
Wat in de gecombineerde hel is dit pms + hele week zwaar verkouden tegen het zieke aan + hypochondrie = al drie keer gejankt in de afgelopen 2 uur.
Ja zo kut, fijne traktatie ook na een menstruatie. Eindelijk klaar en dat dit
God ik moet morgen ongesteld worden en alles was okĆ© behalve wat extra vermoeidheid, maar vandaag ben ik toch in een para/hypochondrische nergens op slaande obsessieve loop beland, en ik haat het zo dat ik weet hoe het helemaal nergens op slaat en ik er toch niks aan kan doen. Lach me maar uit: mijn vriend was een nieuw fietszadel aan het uitzoeken met o.a. de afstand tussen zijn zitbotjes als factor, dus ik wilde die van mij ook opmeten, gewoon voor de lol. Blijkt die afstand 9,5 cm te zijn, wat volgens het internet erg klein is, waardoor ik nu bang ben⦠Nooit kinderen te kunnen baren??? Iets⦠Stiekem heel ergs te hebben waardoor ik nooit meer kan lopen??? Natuurlijk was mijn vriends antwoord ook: āhaha je kleine bil!ā, waar ik eerst om moest lachen en daarna heel hard om moest huilen.
Gelukkig ga ik zo met vrienden uit eten maar help, ik haat dit en hoop dat dit ooit over gaat want ik vind het maar een eng stuk van mijn brein.
Ok groetjes
Ben ongesteld en heb zoān nare nekpijn, van daaruit hoofdpijn en ook nog eens rugpijn. Paracetamol doet ook gewoon niks, dus eens kijken of de spijkermat en een warm pittenkussen wel wat gaan doen.
Aan mijn temperaturen te zien komt mijn volgende helse menstruatie op mijn verjaardag op een camping in Frankrijk