Menstruatie/PMS topic

Mijn PMS lijkt steeds erger te worden?? Gelukkig snap ik mijn cyclus beter maar leuk is anders :pensive:

1 like

Mijn menstruatie kwam de laatste maanden steeds iets te vroeg of precies zoals gepland, deze maand ben ik bijna een week te laat dus grote kans dat m’n hele menstruatie volgende maand in m’n vakantie valt. Echt zo geen zin in he, kutgezeik

Dit is de reden dat ik weer even met de pil ben begonnen :sweat_smile: had er ook echt geen zin in

Precies dit… bij mij zou het in het weekend weg vallen met vriendinnen, dan de week op vakantie en dan weer een weekend weg. Ga even weer aan de pil hoor :crazy_face:

Sowieso sinds mijn zwangerschap heb ik echt super erge pms (met name heel chagrijnig) een paar dagen voor mijn menstruatie. Ben me er ook heel erg bewust van, niet cool 🫠

1 like

Ik heb afgelopen juni orgametril geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Vond het heel fijn. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Heb het ook volle twee weken geslikt omdat mijn menstruatie ook wat onregelmatig komt.

Ik heb alleen hoeven bellen met de doktersassistente en kon het toen bijna meteen ophalen bij de apotheek.

@Bird @Vloeistof ik ben een paar jaar geleden met de pil gestopt omdat ik trombose heb gekregen dus ik twijfel of dit een optie voor mij is. Ik kan wel even informeren bij de huisarts.

soms kan mn pms echt zo helpen met irritante dingen doen waar ik tegen op kijk.
heb net allemaal administratieve dingen geregeld en gebeld die ik al weken en sommige maanden uitstelde uit angst voor slecht nieuws of dat het niet zou lukken, waardoor ik natuurlijk nog meer stress krijg van het uitstellen en geen antwoord of oplossing hebben, maar als ik aan het pms-en ben ga ik soms zo extreem worst case scenario denken & piekeren dat ik de stress echt niet meer trek en dan ga ik opeens bellen en regelen omdat ik het niet meer aan kan om niks te weten :joy: en nu heb ik 2 keer goed nieuws en 1 keer een misschien makkelijke oplossing :pray:

8 likes

Ik vermoed dat ik mogelijk PMDD heb? Sinds dit jaar heb ik meerdere periodes vlak voor mijn menstruatie dat het mentaal echt niet goed gaat. En vanaf vorige maand gaat het echt niet goed.

Gek genoeg zat ik ff na te rekenen of te kijken en zag ik dat het relatief vaak rond mijn menstruatie is. Spelen ook wel andere dingen maar die piek van mentale klachten komt echt voor mijn menstruatie. App dan vaak ook ‘lachend’ naar vriendinnen oh moest ongesteld worden maar eigenlijk is het gewoon ziek kut.

Heb binnenkort een afspraak bij de huisarts en ga het in ieder geval benoemen.

1 like

Kan! Er bestaat ook zoiets als magnification tijdens je PMS/PMDD waardoor al je al aanwezige mentale klachten verder uitvergroot worden door je hormonen.

2 likes

Ik heb het even opgezocht en dit klinkt wel een beetje als hoe mijn cyclus eruit ziet. Ga het wel bespreken bij de huisarts!

1 like

Zeker doen! Ik heb er ook veel last van gehad. Voor mij werkte tijdelijk de YAZ pil slikken, deze helpt bewezen tegen PMS klachten. Daarnaast therapie voor het mentale deel en na 1,5 jaar ben ik weer gestopt met de pil. Hoop dat er iets voor je uitkomt, weet hoe rot dit is! :heart:

2 likes