Je kunt jezelf wel te jong vinden, maar het zou ook de perimenopauze kunnen zijn. Dat start 7-10 jaar voor de menopauze (=laatste menstruatie).
Is misschien wat vroeg, maar kan zeker. Weet je wanneer je moeder haar menopauze had?
En verder kan het natuurlijk ook stress of tal van andere dingen zijn.
Ben aan de pil, heb nu stopweek en bloed sowirso altijd al vrij weinig maar nu gewoon nog heeeelemaal niks? En over twee dagen is t alweer gedaan? Google zegt dat ik me niet echt zorgen hoef te maken maar zou t toch prettig vinden om een BEEEEEETJE bloed te zien ergens??? Of is dat een hele rare gedachte ahahahah. Wel mega buikkrampen, zere/vermoeide benen en crazy hoofdpijn dus wat dat betreft super ![]()
![]()
![]()
![]()
Lig vandaag echt helemaal verrot in bed met krampen terwijl ik eigenlijk naar een verjaardag zou gaan en straks ook nog eens alleen thuis ben met mijn kind
het voelt altijd weer als zo’n stomme kutreden om de hele dag niks te kunnen
Edit: ok ook emo want ik hoor net mijn vriend zachtjes tegen mijn zoon: mama is ongesteld en heeft buikpijn dus je moet echt een beetje extra lief doen als ik zo weg ben. En mijn kind zit nu tekeningen voor me te maken ![]()
Ik zit mezelf echt al de hele dag in de weg en ik WEET dat het PMS is maar ik kan mezelf er niet overheen zetten. Zo frustrerend. Ik hoop dat ik morgen wakker word en het weer een beetje gezakt is.
Ik heb echt al een week lang klachten maar mijn menstruatie zet maar niet door ![]()
Het blijft toch altijd bijzonder hoe sterk mijn PMS kan zijn. Gisteren voelde ik mij de lelijkste en raarste persoon op de wereld en vandaag ben ik ongesteld en ik voel me weer helemaal prima ![]()
Haha ik had ook vandaag deze realisatie toen ik stond te zingen/dansen onder de douche terwijl ik zondag nog als een soort gesmolten standbeeld onder die straal stond chagrijnig te zijn. ![]()
Hebben jullie tips voor artikelen/podcasts/boeken die ingaan op je cyclus en hoe je daar naar kan leven? Misschien raar verwoord maar denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel
Sinds ik erachter gekomen dat mijn menstruatiecyclus invloed heeft op mijn mentale gezondheid vind ik het steeds interessanter en belangrijker om me erin te verdiepen ![]()
De cycles strategie. Bedoel je zo’n soort boek?
Yes, kijk ik kan het googlen maar dan zie ik waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer! Dus als jullie goede artikelen of boeken weten hoor ik het graag
Ik heb dat boek gelezen en vind het redelijk duidelijk. Of je er volledig naar wilt leven moet je vooral zelf aangaan.
Wat is de titel van het boek? Dan kijk ik op Vinted ![]()
Grip op je Cyclus - Lara Briden
Ik vond cyclus strategie (period power deel 1 en 2) van Maisie Hill echt heel fijn. Het boek van Lara is voor mij meer een naslagwerk en minder een leesboek/verhaal. Ligt er beetje aan wat je zoekt qua informatie.
28-ish days later is een leuke podcast!
Wil wel even aangeven dat ik daar begon ook best enthousiast mee begon qua lezen maar ik weet nog hoe absurd ik het vond om te lezen dat volgens zo’n Maisie boek zelf mijn endometriose heb gekregen “door plastic drinkglazen te gebruiken krijg je oestrogeendominantie en als gevolg dus ook aandoeningen als endometriose” Dat vond ik, in tegenstelling wat ik echt op medische literatuur heb gelezen dat het ook al in het oude Griekenland voorkwam, nogal een enorme aanname en ook geen enkele bron om die claim te ondersteunen. Maar goed, voor de basics met nu ben je in deze fase van je cyclus en kan je dit of dat merken zijn het wel aardige boeken verder ![]()