Ja je hebt gelijk, ik denk dat er wel meer onder zit dan alleen PMS. Maar de PMS versterkt het wel enorm, want sommige weken voel ik me prima en dan een week later weer totaal niet.
Heeft iemand hier positieve ervaringen n.a.v. stoppen met koffie (in het geheel of bijvoorbeeld tijdens de luteale fase + menstruatie)?
Ik heb last van zowel PMS als zware menstruatieklachten (endometriose wordt vermoed maar is niet aangetoond). Ik lees soms dat koffie een negatief effect kan hebben op deze klachten maar omdat ik gewend ben aan een paar koppen koffie per dag en de koffie goed kan gebruiken tegen mijn vermoeidheid, ben ik nooit cold turkey gestopt om het te proberen. Ik vraag me ook af hoeveel dit maximaal zal kunnen uitmaken. Als ik hier op internet dingen over opzoek zie ik namelijk veel zweverige websitesā¦
Ulllgh anderen ook steeds last van hoofdpijn/migraine TIJDENS of NA je menstruatie?
Echt wat een ellende weer.
Ja, ik vaak de dag na de laatste dag van de menstruatie, alsof er dan weer een wissel van de hormonen plaatsvindt. Echt vreselijk
Wat in de gecombineerde hel is dit pms + hele week zwaar verkouden tegen het zieke aan + hypochondrie = al drie keer gejankt in de afgelopen 2 uur.
Ja zo kut, fijne traktatie ook na een menstruatie. Eindelijk klaar en dat dit
God ik moet morgen ongesteld worden en alles was okĆ© behalve wat extra vermoeidheid, maar vandaag ben ik toch in een para/hypochondrische nergens op slaande obsessieve loop beland, en ik haat het zo dat ik weet hoe het helemaal nergens op slaat en ik er toch niks aan kan doen. Lach me maar uit: mijn vriend was een nieuw fietszadel aan het uitzoeken met o.a. de afstand tussen zijn zitbotjes als factor, dus ik wilde die van mij ook opmeten, gewoon voor de lol. Blijkt die afstand 9,5 cm te zijn, wat volgens het internet erg klein is, waardoor ik nu bang ben⦠Nooit kinderen te kunnen baren??? Iets⦠Stiekem heel ergs te hebben waardoor ik nooit meer kan lopen??? Natuurlijk was mijn vriends antwoord ook: āhaha je kleine bil!ā, waar ik eerst om moest lachen en daarna heel hard om moest huilen.
Gelukkig ga ik zo met vrienden uit eten maar help, ik haat dit en hoop dat dit ooit over gaat want ik vind het maar een eng stuk van mijn brein.
Ok groetjes
Ben ongesteld en heb zoān nare nekpijn, van daaruit hoofdpijn en ook nog eens rugpijn. Paracetamol doet ook gewoon niks, dus eens kijken of de spijkermat en een warm pittenkussen wel wat gaan doen.