Hebben jullie ook weleens hele heftige ovulatiepijn gehad? Ik werd vanochtend wakker van de pijn en kon mij helemaal niet meer bewegen, werd er helemaal naar en misselijk van. Gelukkig werkte een paracetamol snel en heb ik er geen last meer van gehad. Toch gek dat dat zo pijn kan doen
Elke maandā¹ļø Zulke nare pijn inderdaad.
Ik ben nu dat boek aan het lezen en ik vind het heel interessant! Heb al zoveel geleerd en heb pas 2 hoofdstukken gelezen. Dat empowering gedoe hoeft van mij niet zo, maar daar kan ik wel overheen lezen. Heb ook helemaal zin om mān cyclus goed bij te gaan houden, moet deze week ongesteld worden dus dan kan ik mooi beginnen bij het begin.
Dus bedank voor de tip
Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ik zou denk ik toch even laten verwijzen naar een gynaecoloog want een cyclus van 70+ dagen is wel echt heel lang, ook al is het āpasā een halfjaar geleden. Dan kun je in ieder geval even uitsluiten dat er geen sprake is van PCOS.
Edit: en bij de huisarts even een bloedtest op hCG to be sure, hoewel drie negatieve urine testen wel veelzeggend zijn natuurlijk
Is een man zeker
Wat leuk dat je het laat weten!
Mij heeft het bijhouden van mijn cyclus echt goede inzichten gegeven. Ik heb een vrij onregelmatige cyclus, maar het is langzaam recht aan het trekken, volgens mij alleen al deels door mijn bewustzijn eromheen.
En ik ontdek ook wel een soort patronen, waardoor ik kan bedenken dat een bepaalde week bijvoorbeeld niet ideaal is om een weekendje weg te plannen, omdat de kans dan groter is dat ik hoofdpijn heb of heel moe ben. Eerder overvielen dat soort dingen me vaak en kon ik er geen pijl op trekken.
Hoop dat het voor jou ook handig zal zijn!
Heeft iemand informatie over eten en hormonenbalans? Is dat überhaupt een ding? Ik ben deze week ongesteld geworden en het was/is echt vreselijk. Heb maandag eerst een paar uur op de bank gelegen omdat ik zoveel pijn had dat ik niks kon, ik was enorm misselijk en ik loop al dagen enorm te zweten. Ik heb normaal gesproken niet zo veel last van mijn menstruatie, meer gemiddelde issues zoals kramp op de eerste dag en wat meer emotioneel.
Ik heb de afgelopen twee weken vakantie gehad en dus veel ongezonder gegeten en vooral meer alcohol gedronken. Ik denk nu meteen dat dit met elkaar te maken heeft, maar misschien heb ik gewoon pech deze maand?
Jemig ik heb echt een korte cyclus. Het is net 3 weken geleden dat ik ongesteld was en ben het nu weer
Ik heb al drie jaar een spiraaltje en tegenwoordig lijkt het erop dat ik weer ongesteld wordt. Nu heb ik heel veel last van duizeligheid, algehele moeheid en hongerrr. Is er tegen die duizeligheid iets te doen? Ik herken dat helemaal niet van vroeger.
Ik ben nu ongesteld en heb als leuk extraatje ineens dat mijn zweet echt belachelijk smerig ruikt. Zo dat je halverwege de dag ineens denkt: ehm, komt deze lucht uit mijn oksel?
Gatverdamme, wat ongemakkelijk (in elke betekenis van het woord)
Pff ik voer al bijna 2 jaar mān menstruatiedata in en mān cyclus is netjes 30 dagen (met 1 dag variatie) maar inmiddels zit ik al op dag 40ā¦
Pff, vanwege een kinderwens en mijn uitblijvende cyclus, is mijn menstruatie opgewekt door provera.
En hoe? Ik verlies echt veel (menstruatiecup zat 2x na 3h vol en āgrotereā tampons ook). Nu zit ik op dag 4 en het lijkt niet eens minder te worden. Gelukkig ben ik thuis aan het werkā¦
Heeft iemand ervaring met menstruatieondergoed van een ander merk dan Thinx?
Ben echt een draak vandaag. Heb ook mega buikpijn, rugpijn en hoofdpijn. Boos op mn man over alles, heel onredelijk. Zo irritant dat ik saggo word van mezelf. Maar kan het ook niet tegen houden.
Aanrader?
Ik bloed vaak van rond mijn eisprong tot aan de menstruatie. Naast dat dat erg irritant is (want 2 weken per maand bloed) lees ik net dat dat kan komen door een te laag progesteron gehalte en nu maak ik me meteen weer druk dat een bevrucht ei mogelijk niet kan blijven zitten. wat moet ik hier nu weer mee
Wat rot zeg!
Je kan het bespreken met je huisarts, die kan evt voorstellen om progesteron te bepalen in de periode na je eisprong, dan heb je er wat meer zicht op.
Maar ik weet niet hoe huisartsen daarmee omgaan als je op dit moment niet meteen een actieve kinderwens hebt.
Je kan het in elk geval aankaarten als cyclus probleem, want 2 weken bloed per maand is gewoon super vervelend!
Ik denk dat ik 2021 start met een menstruatie. Echt top, voel de krampen opkomen.
Is er iemand die ook zware psychische klachten ervaart en daar een goede behandeling voor gevonden heeft?
De laatste tijd heb ik daar heel veel last van. Eerst was het gewoon de dagen voordat ik ongesteld moest worden en dan voelde ik me echt extreem somber en verdrietig. Maar dat duurde maar een paar dagen. Nu begon het al na mijn eisprong en heb ik me 2,5 weken echt verschrikkelijk gevoeld, tot het uiteindelijk zo zwaar werd dat ik niets anders meer kon dan in bed liggen en huilen. Ik heb gewoon meer dan een week in bed doorgebracht, nauwelijks gegeten, met moeite gedronken maar gewoon echt nergens meer toe in staat. Dacht echt dat ik me maar moest laten opnemen. Dus ik heb de huisarts gebeld en daar kan ik morgen terecht. Maar nu ben ik ongesteld geworden en opeens heb ik nergens meer last van. Of nouja, ik voel me mentaal en fysiek aardig uitgeput maar wel weer normaal.
Maar het is best wel heftig als je zo op je hormonen reageert. Dus ik hoop vooral heel erg dat hier iets aan te doen is en ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Wat je zegt klinkt heel herkenbaar! Ik merk ook heel erg diepe dalen net voordat ik ongesteld moet worden. Dat ik ook gewoon iedere dag hoop dat ik morgen maar ongesteld zal worden. Herken mezelf bijna niet meer. Morgen ook afspraak bij de huisarts, maar vind het heel lastig te verwoorden waar ik nou precies last van hebā¦