Echt naar als je jezelf niet meer herkent en er dus ook geen grip op hebt. Ik hoop dat de huisarts je verder helpt.
Die van mij reageerde super fijn. Ze zei dat ze heel veel vrouwen ziet met deze problemen. Ik ben nu begonnen met de pil en die moet ik doorslikken om te kijken of dat alles wat meer in balans brengt. En als dat niet werkt is antidepressiva ook nog een optie op de dagen dat het zo heftig is.
En ze drukte me vooral op het hart om er niet zo lang mee door te lopen als ik me weer zo slecht ga voelen, maar dan meteen te bellen zodat ze me iets kan voorschrijven.
Dus al met al positief. Ben nog steeds doodmoe maar blij dat er oplossingen zijn en benieuwd hoe ik op de pil ga reageren.
Edit: wat ook kan helpen om je klachten duidelijker te krijgen is het bijhouden van een kalender en daarin noteren wanneer je welke klachten hebt. Dat geeft je inzicht en kan je ook aan de huisarts laten zien. Is een veel gebruikte methode bij pms en er zijn gewoon standaard formats voor: https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/premenstrueel-syndroom-pms/attachment/pms-kalender/