Migraine topic

Ja misschien wel! Heb het nog niet aan mijn arts voorgelegd, dus zou goed kunnen hoor

1 like

Even een update hier ik heb ajovy en het werkt! Na jarenlang 20 x per maand migraine had ik vlak na het beginnen 3 weken geen migraine en nu nog steeds af en toe, misschien 4 x per maand

6 likes

20 keer per maand? Jeetje. Wat fijn dat je medicatie werkt. Zal zeker een verademing zijn! Hopen dat het zo blijft :crossed_fingers:

1 like

Ja echt heel veel scheelt dat bij mij m’n triptanen 9/10 keer goed werken als je ze echt op tijd neemt, dus opzich functioneer ik ok met werk enz maar dit is wel echt heel fijn! En ik twijfelde of ik niet verslaafd of gewend was aan die triptanen maar blijkbaar niet want nu slik ik ze bijna niet meer

Hebben jullie ook meer last van migraine in de winter? Merk dat ik tijdens de lente/zomer veel minder migraine heb dan in de winter. Ik vermoed dat het weergerelateerd is, zeker met stormachtig weer, maar ook met “beter” weer (minder schommelingen in de luchtdruk) heb ik het veel meer in de winter.

2 likes

Ja dat idee heb ik wel een beetje! Heb het idee dat overgang van seizoenen (dus herfst en lente) voor mij de meest lastige periodes zijn.

Zelf ben ik momenteel echt enorm somber. Ik merk dat ik tijdens een aanval echt gedeprimeerde gedachtes krijg, het leven echt donker zie. Vind het zo zwaar, zeker in combinatie met een kind.

1 like

Dat van die sombere gedachtes is herkenbaar. Het maakt bij mij ook echt onderdeel uit van de aanval (en ook de voorfase en nasleep). Ik probeer vaak te bedenken dat het de migraine is die dat met mijn hoofd doet en het dus niet blijvend is, maar dat is vooral een copingsmechanisme, omdat het op zo’n moment niet zo voelt.

3 likes

Ja dat klopt voor een groot deel wel. Maar ik merk dat mijn migraine zodanig erger is de afgelopen maanden, dat het nu continu mentale aandacht vraagt. Ik probeer op momenten dat het goed gaat wel te genieten, maar dat gaat nooit zonder een onderstroom van angst (wanneer gaat het weer mis), verdriet en somberheid daarover. Ik heb het gevoel dat mijn leven me langzaam maar zeker wordt afgepakt. Dat het maar een kwestie van tijd is dat ze op mijn werk zat van me zijn en ik zonder kom te zitten, dat mijn vrienden niet meer op me kunnen bouwen, dat ik er niet meer kan zijn voor mijn gezin. Laat staan de dromen die ik voor mijn toekomst had. Ik heb een grote wens voor nog een kindje, maar dat ga ik zeker niet proberen want dat kan ik mijn gezin niet aandoen. Nog een leventje erbij met een zieke moeder. Of mijn carrière en hobby’s, die ook allemaal minder of geen aandacht meer krijgen. Sporten? Durf ik niet, want misschien wel triggerend of ik krijg midden in de sportschool een aanval en dan. Avondje drankjes met vrienden? Haha, laat me niet lachen. Ik haal enorm veel geluk uit tijd met mijn dochter, maar durf bijna niet alleen met haar te zijn uit angst dat het mis gaat. En alleen al de gedachte aan de momenten dat ik weer naar bed moet vluchten, zij met haar vader speelt maar steeds roept om mama, want ze wil dat ik meedoe… Dan wordt ik zo diep verdrietig.

Nou ja. Heel verhaal. Maar ik heb het er erg zwaar mee, merk ik.

Wat naar en ik begrijp je helemaal. Ik ben hier ook doorheen gegaan toen mijn migraine chronisch werd en ga hier eigenlijk nog steeds doorheen. Het bepaalt eigenlijk alle facetten in mijn leven - en daarmee heeft het ook veel invloed op mijn mentale gesteldheid. En daar kan ik moeilijk mee aan de slag omdat ik vrijwel dagelijks migraine heb. Ik heb wel een hele steunende omgeving en door de jaren heen ook veel goede (medische) zorg gekregen waardoor ik er beter mee kan omgaan (of in ieder geval meer acceptatie/rust in mijn hoofd). Je mag me ook altijd een DM sturen:)

1 like

Weet iemand een goede app om migraine & hoofdpijnaanvallen mee bij te houden?

migraineAPP vind ik fijn! En anders migrainebuddy

1 like

Oh ik ben zo blij: ik voelde vanmiddag rond 16 uur hele erge hoofdpijn rond oog links opkomen met misselijkheid, ik zag er meteen ook zo slecht uit. Met pijn en moeite m’n werkdag volbracht, 17u PCM en Ibuprofen erin, in de auto naar huis me steeds slechter voelen. Om 17.55u thuis voor het eerst ooit Rizatriptan genomen en om 19.10u dacht ik: het is gewoon weg?!

Normaal is dit type hoofdpijn pas weg als ik geslapen heb en ik voel me nu echt zo dankbaar. 🥹 Voel me wel beetje aangeschoten-achtig door die Rizatriptan, beetje slappe zwabber-benen, maar alles beter dan die vreeeeselijke hoofdpijn.

10 likes

Haha leuk om m’n laatste Rizatriptan-lofrede terug te zien, want vandaag weer een succes-verhaal, 19.15u ingenomen en 20.10u was het weg?! Ik kan het nog steeds niet geloven.

Zag net ook dit:

Blijf dat zoiets sicks vinden dat iets in de atmosfeer migraine kan geven. :sparkles:

9 likes

Heb jij injectie of in een andere vorm?

Nee gewone tabletten, gewoon het goedkoopste volgens mij.

2 likes

Ik heb al heel lang 1 à 2 keer per jaar migraine, maar sinds afgelopen maand ineens elk weekend. De afgelopen 3 weken was het wel alleen een oogaura met achteraf maar lichte hoofdpijn en misselijkheid, maar het is alsnog naar en zit dan toch steeds te wachten op de hoofdpijn en extreme misselijkheid die dan niet komt, heel vermoeiend.
Ik hoop dat het komt omdat ik de afgelopen 3 weken heel verkouden ben geweest en dat het nu stopt…

Ik herken dit, heb het lang niet gehad en ineens afgelopen week elke avond. Wel kort en inderdaad alleen vanuit mn ogen. Ik was ook tamelijk verkouden. Misschien komt het dan toch daardoor inderdaad!

Elke avond, wat naar! Wel ‘goed’ om te horen dat jij ook met een verkoudheid zit, geeft mij (en mss jou ook) wel hoop dat het idd daarmee te maken heeft.

Ik had het net eigenlijk alweer (maar wel licht) toen ik even tv keek. Maar inderdaad, hopelijk verklaart het iets

Ik ben nieuw hier. Kwam er toevallig achter dat er een migraine topic is. Ik zit verder niet op social media en had nog geen forum gevonden waar je met lotgenoten over migraine kunt praten. Sinds ik de laatste 4 jaar in de overgang zit heb ik 18 aanvallen per maand en eigenlijk altijd hoofdpijn. Heb 6 maanden de aimovig injectie gehad maar die deed niets bij mij. Sinds april heb ik de ajovy injectie. De eerste maanden zat ik op 7 aanvallen per maand. Ja nog veel maar vergeleken met 18 aanvallen kreeg ik toch het gevoel mijn leven weer wat terug te hebben. Soms opeens 2 weken geen migraine, heel onwerkelijk. Wel gewoon hoofdpijn maar die kreeg ik meestal weg met saridon. Sinds november hielpen de injecties opeens niet meer. Uiteindelijk eind januari besloten geen injectie te zetten en om een hormonenkuur gevraagd. Er is namelijk niets meer wat ik nog kan proberen. Ik dacht misschien helpt het omdat die migraines zoveel erger zijn sinds de overgang. Heb een maand die pillen genomen maar last van bijwerkingen en dus gestopt. De afgelopen 9 dagen heb ik constant migraine gehad en steken in mijn kaak. Met triptanen ging migraine even over maar kwam steeds weer terug. Zit trouwens alweer sinds november in de ziektewet. Heb bijna geen kwaliteit van leven en wil zo ook niet meer leven. Heb afgelopen vrijdag toch de ajovy maar weer geprikt. Ik dacht misschien helpt het nu ik het een maand niet genomen heb. Vanmorgen voor het eerst weer eens wakker zonder hoofdpijn maar wel weer de heftige bijwerkingen van ajovy. Lijkt wel kiezen tussen twee kwaden. Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met emgality. Ik zit er namelijk over te denken mijn neuroloog te vragen of ik die mag proberen in de hoop dat die minder bijwerkingen geeft. Hopelijk is mijn verhaal niet te verwarrend. Ik heb eigenlijk zoveel te vertellen maar dan wordt het wel heel veel tekst. Ik heb hier trouwens op antwoorden geklikt. Weet niet of dat de bedoeling is. Ik zie nergens nieuw topic voor migraine.