Hmmm ja toen ik voor het eerst de pil kreeg had ik denk ik nog geen migraine met aura. Nu ik er zo zover nadenk ben ik denk ik met de pil gestopt rond de tijd (of het jaar erna) dat ik mn eerste migraine-aanval met aura heb gehad dus dat verklaart het misschien ook wel 
En jaaa ooh shit is dat he als je dan net de hoop had er misschien van af te zijn!
Ik realiseerde me laatst dus ook dat ik al sinds september vorig jaar geen aanval meer heb gehad, en ook die laatste was opvallend licht. Terwijl het dus juist in de loop van de jaren langzaam bleef toenemen; van 1x per jaar naar iets van 5x. Ik heb nooit triggers kunnen ontdekken, maar ik denk dat het misschien toch te maken heeft met de adhd medicatie die ik sinds vorige zomer slik.
Maar wie weet is het gewoon toeval dat ik nu even een tijdje geen aanval heb gehad en komt het binnenkort ook ineens weer.
Ik vind dat hele aura gebeuren maar een beetje eng, vooral ook dat je dan dus blijkbaar een verhoogde kans hebt op een beroerte. Niet dat ik me er echt actief zorgen om maak en er wordt ook verder geen direct advies gegeven (behalve dan niet roken), maar ik vraag me dan wel eens af hoe dat dan zit, hoe dat dan werkt. Al begrijp ik dat het nog steeds een klein absoluut risico is.
Een direct familielid van me heeft dus ook op jonge leeftijd (25) een beroerte gehad, maar geen vrouw, geen migraine met aura en de oorzaak is verder ook nooit gevonden (gaat verder overigens goed met de persoon in kwestie!). Maar de symptomen kunnen natuurlijk ook wel weer heel erg op elkaar lijken, dus dan hoop ik maar dat ik het verschil merk mocht het ooit gebeuren.