Ja, net zoals dat ik soms die momenten mis dat je als groep ergens niet op kon komen, terwijl het op het puntje van je tong ligt (een naam van iemand ofzoiets), en dat je dan samen gaat raden totdat je het hebt. Die blijdschap en euforie mis je als je het opzoekt
Laatst ging ik met mân vriend manhunt: unabomber kijken.
Had die na 1 aflevering alles al opgezocht en wou die niet meer verder kijken. Ik ben toen zooo boos geworden dat die wel met me verder gekeken heeft.
En bij ieder minidetail riep ik : goh dat stond vast niet op Wikipedia hé, dat wist je niet hé!!!
Ik heb weer twee zakken vol met kleding klaarstaan om weg te doen en ik probeer ze nog verder te vullen. Ik heb me ingelezen in lichaamstypes en veel informatie daarvan valt op zijn plaats. Wat wel en niet staat bij mijn postuur e.d. Verder heb ik nog een zak vol met kleding voor de verkoop staan, maar geen idee of dat er wel van gaat komen⊠Zo veel gedoe voor een paar euro (wat ik alsnog goed kan gebruiken maarja).
Nu hopen dat die twee zakken niet weer een half jaar in huis blijven staan⊠Ik wil ze naar H&M brengen voor kortingsbonnen, maar dat is best ver weg.
Gewoon in de kledingcontainer dumpen! Dan komt het ook goed terecht! Op de site van de gemeente kun je zien waar de dichtstbijzijnde is, en meestal staat er eentje naast de andere bakken. Dus niet ver weg. Als je naar H&M gaat voor die bonnen kost het dus meer moeite en voor wat? 15% korting op een nieuw kledingstuk wat je waarschijnlijk niet nodig hebt?
Kent iemand dit boek?
Ik wist niet dat hij een boek had geschreven Nu vind ik hem nog aantrekkelijker haha (Dennis he)
Ik wil dat boek nog graag lezen! Lijkt me heel leuk. Volgens mij online uitsluitend positieve reacties.
Oh leuk, die wil ik wel lezen. Maar ik heb nog 5 boeken waar ik aan moet beginnen dus ik mag dit echt niet kopen.
Ik zit nu voor een tijd in het buitenland en als ik dan een tijd âleefâ uit mijn koffer realiseer ik me weer dat ik echt minder spullen nodig heb/wil hebben.Dus als ik terugkom geef ik mijzelf een week of 2 om echt het hĂ©le huis uit te kammen.Ben het afgelopen jaar zoân 5 keer verhuisd dus veel dozen staan al maanden te wachten om uitgezocht te worden.Ook heel veel spullen waarvan ik waarschijnlijk niet eens meer wist dat ik ze had.
En om een stok achter de deur te hebben ga ik dit weekend een plekje reserveren op de rommelmarkt hier in de buurt.Wat @visual ook zegt hierboven: het is leuk om te zien dat de spullen die je niet meer wil hebben ook echt gebruikt/gedragen gaan worden door anderen.Dat geeft me een fijner gevoel dan bijv. kleding in zoân bak te gooien zonder te weten waar het nou eigenlijk Ă©cht terecht komt.
Ben heel benieuwd hoe het mij zal vergaan,Ăłf ik kan iets te goed afstand nemen van spullen of juist helemaal niet en bewaar ik dingen onnodig door de herinneringen.
Ik heb deze zomer ook een maand uit een koffer geleefd en het was inderdaad zo chill
Ik heb hem gelezen, als je ver bent met minimalisme ga je aan dat boekje weinig hebben. Het leest makkelijk en er worden vooral veel open deuren ingetrapt. Maar soms is juist dat wel fijn, als je merkt dat je inkakt bijvoorbeeld⊠Het boekje zal je dan wel weer op scherp zetten.
Ik ben afgelopen week begonnen met mijn spullen uitzoeken. Wat een drama zeg. Het duurt allemaal veel langer dan verwacht. Nu ben ik gestrand bij mijn boeken. Wat kan ik doen met mijn oude studieboeken? Ik wil ze niet meer in de kast houden, maar weggooien vind ik zonde.
Advocaat van de duivel hier, waarom vind je weggooien zonde? Ze staan nu in de weg voor jou en studieboeken zijn snel verouderd. Wat versta je trouwens onder weggooien? Weggeven ook? Of zo, hop, alles de kliko in? Deze advocaat denkt dat het niet uitmaakt wat je ermee doet, als je er maar vanaf bent⊠Voor jou persoonlijk lijkt me dat gewoon heel mooi. Eindelijk die studieperiode afsluiten.
Ik heb dit met studieboeken ook lang moeilijk gevonden. Ze hebben eerst een half jaar opgestapeld op de grond gestaan en toen ik ging verhuizen heb ik ze weggegooid (want kringloop wilde ze niet). Ik was er zo blij mee en wilde dat ik het eerder had gedaan. Nu heb ik alleen nog 4 boeken omdat ik daaraan gehecht ben
Bedankt voor je reactie. Ik vind het ĂŒberhaupt âmoeilijkâ om boeken weg te gooien. Desondanks het geeft stof tot nadenken. Ik geef mezelf tot het einde van de dag om een beslissing te maken.
Edit: met weggooien bedoel ik de kliko. Ik zou het liever weggeven.
Ik heb ze vorige week op bol .com gezet. Ik heb er nu eentje verkocht. Ik wacht nog een paar weken maar als ik ze niet verkocht krijg, ga ik denk ik langs bij de mediatheek om te vragen of ze het willen hebben. Mochten zij het niet willen hebben dan laat ik ze gewoon achter met een briefje âfeel free to take themâ
Kringloop? Ik koop daar best vaak studieboeken gewoon om te lezen!
Ik doe trouwens echt NIKS in de kliko, alles gaat naar het leger des heils
Ik ga lootjes doen met vrienden en ik weet gewoon echt niet wat ik moet vragen Alles wat ik wil hebben is duurder dan het budget en ik vind een bon niet zo leuk, maar het is wel het enige wat ik nu kan bedenken. Dan kan ik tenminste verder sparen voor de spullen die ik op mijn wishlist heb staan.
Misschien iets dat je kunt eten of drinken? Daar wil je ook niet teveel van, maar vind ik vaak een goed alternatief
Ja zat ik ook al aan te denken⊠Of zoiets als deo of douchegel. Maar in zulke gevallen ben ik ook al super vaak teleurgesteld dat iemand dan maar een heel klein bedrag van het totaal ervan uitgeeft. Klinkt heel gierig maar het is zo teleurstellend als je iets vraagt en dan wéét dat iemand daar 4 stuks van kan kopen en dan komen ze met 2 of 3 aanzetten ofzo. En ik zie die mensen er ook niet voor aan dat ze 1 of 2 euro meer zouden besteden als dat nodig is voor een heel gaaf cadeau (wat ik wel zou doen) Dus ik wil gewoon iets uitzoeken wat precies van waarde is zodat ik niet teleurgesteld kan worden.
Waarom doe ik ĂŒberhaupt mee
En ineens weet ik het!