Ik ben het niet met je eens (met de stelling dat het struisvogelgedrag is). De docu is echt heel eenzijdig. Er is geen enkel tegengeluid. Dat terwijl er geen bewijs is.
We weten simpelweg niet of en wat er gebeurd is. Ik ben zelf geneigd mensen die stellen slachtoffer te zijn, te geloven. Al was het maar omdat het zo moeilijk is om dit te bewijzen en ik niet wil geloven dat mensen dit doen voor geld of om beroemd te worden.
Maar ik vind wel dat we kritisch moeten zijn. Ze hadden wat mij betreft ook wel meer kanten van het verhaal moeten belichten: dwz andere jongens die zeggen niet misbruikt te zijn. Er werd op een gegeven moment geĂŻnsinueerd dat MJ een opvolger had voor 1 van die jongens. Maar die zogenaamde opvolger heeft altijd ontkend misbruikt te zijn. Ik vind dan dat je wel wat voorzichter mag zijn met je stellingen.
Dat soort verhalen moeten wat mij betreft ook gedeeld worden. Al was het maar omdat MJ zelf niet meer in het leven is om zichzelf te verdedigen
Het laatste punt dat ik opmerkelijk vind is dat Wade robison (en zijn vrouw) een financieel belang lijken te hebben. Hij zegt steeds dat hij het niet om het geld doet, maar waarom dien je dan een miljoenenclaim in??
Verder hadden wade en zijn vrouw dus eerst een website waarop stond dat zowel wade als zijn vrouw misbruikt waren in hun jeugd en dat ze daarom geld wilde ophalen. Maar dat zijn vrouw is misbruikt is later gewist en in de docu zegt zevdan ineens dat ze nooit te maken heeft gehad met misbruik. Dat soort dingen vind ik vreemd en moeten wel benoemd worden.
Al met al: We zullen het nooit weten en beide kanten moeten wat mij betreft daarom worden belicht.