Modetopic #2 (Deel 1)

Ik ben maar 1.59m @anon43983847 haha. Lange jassen zijn mijn leven.

Als je twijfelt over de lengte van een jas en je kunt hem niet in een winkel passen, zou ik even kijken wat de website aangeeft, hoe lang hij is. En op basis daarvan even bij jezelf opmeten of je het oké vindt haha

2 likes

Een vriendin van mij is nogal into mensen in hokjes indelen (dit klinkt negatief maar ze vindt al dat soort dingen gewoon heel interessant, ook sterrenbeelden en myers-briggs enzo en gaat dat dan voor iedereen die ze kent invullen) en zij vertelde me dat ik volgens haar een soft gamine ben.

Ik had er toen nog nooit van gehoord maar heb het toen opgezocht en als ik die beschrijving lees dan herken ik me daar wel een beetje in, maar ik snap verder ook totaal niets van die verschillende types en hoe je erachter zou moeten komen welke je bent en vooral wat je daar dan mee kunt?

Een youtuber die ik wel eens kijk heeft ook video’s gemaakt waarin ‘experts’ haar gingen indelen en dan outfits gingen uitzoeken voor haar, maar ook daar snapte ik totaal de achterliggende gedachte niet.

Ik heb het geprobeerd en vond het lastig, maar vind het resultaat (Soft Natural) eigenlijk wel heel erg kloppen bij wat ik in de spiegel zie zeg maar. Ga er niks mee doen haha want ben er inmiddels wel achter wat me goed staat en wat niet (niet dat ik dat altijd volg haha), al moet ik zeggen dat daar ook best veel van overeen komt met wat ik net heb gelezen nadat ik googelde.

Ik heb dus deze laarzen besteld. Nu een klein kwartiertje aan en ze lopen al mega uit. Iemand ervaring met deze laarzen van Sacha?

5 likes

Wat een geweldige jas, staat je echt goed! Is dit de Olive kleur van de site?
En kun je er goed in fietsen?

Doorgestikt jack of quilt jacket, daarmee vind je het wel.

Ik ben ook maar 1.56 en vind het prima kunnen! En als het echt koud is sowieso comfort boven fashion hoor

Ik ging deze test doen (een beetje cynisch), maar het resultaat wat eruit komt is wel echt héél erg passend :exploding_head:

Wel grappig om te zien wat voor kleding advies eruit komt. Ga toch ook eens yt video’s checken.

3 likes

Iemand een tip voor een beetje sexy thuisoutfit? Ik loop er thuis altijd bij als ma flodder, met een oude wijde joggingsbroek en lelijke fleecetrui. Dat zit lekker én is warm. Nu voel ik me daar echt seksloos in en is het voor mijn vriend ook geen pretje om naar te kijken (en hij ziet me dus 9/10 keer zo). Ik ben dus op zoek naar iets comfortabels, maar wat ook warm is én dus ook een beetje aantrekkelijk.

2 likes

Strakkere wollen/knitted sets, dus pull en legging/flared broek? Je hebt daar een mooie kont in.

Alleen één ding, jouw thuiswerk moet voor hem geen pretje zijn om naar te kijken. Hij moet je ook mooi vinden in je flodderbroeken.

20 likes

Ja zo iets dacht ik ook, maar misschien heeft iemand specifieke tips van een setje?

Ik werk niet thuis, als je dat bedoelt. Maar ik kom leuk aangekleed thuis van werk en tover me dan om in ma flodder. Vind hij ook helemaal prima, maar ik gun zowel hem als mezelf wel een leuker uitzicht. Ik voel mezelf nu ook gewoon slonzig.

2 likes

Ik dacht aan zoiets, allemaal h&m en dingen met korte mouwen kan je dragen met een (lang) vest

4 likes

Ik heb deze set in het bordeauxrood https://gutsgusto.com/nl/product/stretchy-set-met-rok-en-trui-petrol/80444 en die zit echt heerlijk, net een joggingpak qua gevoel. Zit ook heel mooi om je billen. Ik heb hem vorig jaar veel gedragen toen ik hoogzwanger was, maar ook nu nog heel mooi.

Ik heb hem tot ver in november gedragen zonder panty b dat ging prima, zeker binnenshuis. Volgens mij hebben ze ook varianten van die set met een broek, maar daar heb ik persoonlijk gen ervaring mee.

En @Suikerklontje Thanks voor de ideeën! Dat zijn alleen geen dingen die ik onder ‘warm’ vind vallen haha. Ik ben echt op zoek naar warmte, dus geen blote buiken/geen mouwen/korte broek. Ik woon in een heel koud huis én ben een koukleum, maar ik merk dat leuke loungewear vaak meer voldoet aan leuk dan aan warm. En een broek is voor mij wel echt een vereiste, een rok vind ik wel leuk maar niet warm genoeg en minder praktisch.

2 likes

Oysho heeft altijd mooie loungewear vind ik

Warm ≠ sexy. Tenzij je een flanellen set vindt met lange mouwen.

1 like

Haha ik moet dan automatisch hieraan denken:

Edit: oh wow ik had niet door dat het een loop was :sweat_smile:

2 likes

Ik vind zulke matching sets wel leuk altijd, als je zoekt op ‘cropped hoodie jogger set’ of ‘crop top jogger set’ kom je wel een heel eind denk ik! Monki heeft sowieso wel zulke dingen en H&M vast ook wel.

@monkeyslut Oh goeie, daar heb ik ook een bralette van! Ik ga eens kijken, thanks!

@Daelyss Ja daar was ik dus al bang voor, maar ik hoopte dat die combi toch bestond. Helaas dus niet :cry:

@Dombo Ja die vind ik ook leuk! Maar zo’n croptop is niet echt warm, omdat je steeds lucht bij je buik komt.

@inezweski Haha mijn vriend loopt er zelf ook niet per se aantrekkelijk bij in zijn huiskloffie, maar net wat minder erg dan ik (mannen vind ik er in slonskleding sneller sexy uitzien dan vrouwen). Ik denk dat ik inderdaad ook maar eens op zoek ga naar een warme legging, dat maakt het in ieder geval al voor een deel beter.

2 likes

Koop de heattech-lijn van uniqlo (leggings en long sleeves) lekker warm en aansluitend :smiley:

3 likes