Modetopic #2 (Deel 1)

Ik vond mijn falcons vanaf de eerste seconde heerlijk lopen! Kan me niet herinneren dat ik blaren heb gehad.

5 likes

Nee tekno niet, die zitten heel lekker vind ik! Ik heb ze gekocht om naar feestjes/festivals te dragen, dus lange dagen, veel lopen/staan

4 likes

Bekijk Philips GC026/30 - Kledingontpluizer op: Philips GC026/30 - Kledingontpluizer | bol.com

Heeft iemand ervaring met deze voor wollen kleding? En is het wat?

4 likes

Ik had er vroeger ooit zo een. Als je te hard drukt of er een stukje stof dubbel zit/‘uit steekt’ dan zit er zo een gat in je trui

3 likes

Ik heb niet precies deze maar eentje die erop lijkt en vind het wel handig

1 like

Ik heb deze, met accu die je kunt opladen, dus geen batterijen nodig. Werkt prima.

3 likes

Alohas heeft dit wel denk ik!

3 likes

Ik heb deze en vind ‘m prima werken! Het gevaar van gaten in je kleding herken ik niet (daar is het te vlak voor zou ik zeggen.) Vind ‘m eerder wat aan de subtiele kant. Wel goed voor dunne of medium wollen truien. Minder voor van die hele grof gebreide truien.

1 like

Ja, ik heb hem en ben er supertevreden over!
Gebruik hem voor al mijn wol en kasjmier en het is iedere keer weer een transformatie.
Gaten heb ik er nog nooit mee gemaakt, zou niet weten hoe je dat voor elkaar moet krijgen.

Had eerder een goedkoop ding en die werkte voor geen meter. Deze Philips is wat duurder, maar zeker het geld waard. Bj amazon de was hij destijds goedkoper dan bij bol.

Hier een voorbeeldje van het effect:

27 likes

Sorry, weer een sneakervraag maar nu over een ander paar! Kan je de witte women’s Air Force 1 mids nog ergens nieuw kopen of worden die niet meer gemaakt ofzo? Ik vind alleen maar mannenmaten en de jongerenversie. Op Vinted staan er wel enkele paren maar meestal van een beetje verdacht lijkende profielen.

4 likes

Wauw, wat een mooi merk! Kende het nog niet, thanks.

3 likes

Wow ja wou dat ook komen posten, had mijn oude weggedaan en dacht wel even snel nieuwe te kopen :sob: Heb toevallig vorige week via vinted een paar kunnen kopen, maar was al sinds de zomer op zoek naar de normale witte!

2 likes

Ik heb bij de falcons extreem zieke blaren gehad terwijl ik daar weinig last van heb normaliter. Echt dat het bloed van mijn hiel die schoen in liep.

Kan iemand met verstand van stoffen/duurzaamheid mij helpen met de afweging of deze jassen hun geld waard zijn. :sweat_smile:

Heb hier vaker gelezen over jassen van Ivy & Oak en dat ze het geld waard zijn. Nu heb ik een mooie Mango-mantel gevonden die redelijk duur is en een hele mooie Ivy & Oak-mantel die écht duur is.

Mango:
Materiaal buitenlaag: 75% wol, 25% polyamide
Voering: 51% viscose, 49% polyester
Voeringdikte: Niet gevoerd
Wasvoorschrift: Niet geschikt voor de droger, chemische reiniging mogelijk, niet wassen

Ivy & Oak:
Materiaal buitenlaag: 62% wol, 38% polyamide
Materiaal buitenlaag bovenste deel: 100% viscose
Voering: 100% viscose
Wasvoorschrift: Niet geschikt voor de droger, niet wassen

Ik heb hier geen verstand van, maar is die Mango-jas dan “beter” omdat die meer wol heeft?

1 like

Ik denk dat die paar procenten niet zoveel uitmaken, het blijven allebei wolmixen. Maar dat is wat ik persoonlijk denk, of dat juist is weet ik niet helemaal :sweat_smile:
Ik zou ze vooral allebei eens willen voelen haha

2 likes

Meer wol is wel goed, maar of het zo nauw is qua procenten geen idee.
Denk vooral dat het verschil voelbaar is door de voering, die heeft mango niet

2 likes

Het gaat denk ik ook om de kwaliteit van de stof? Want niet elke wol is van dezelfde kwaliteit net zoals niet elk katoenen shirt van dezelfde kwaliteit is. Ik vind mango doorgaans matige kwaliteit dus zou het dit geld niet waard vinden.

2 likes

De kwaliteit hangt niet alleen af van die percentages, maar ook van de zorgvuldigheid en met welke techniek die grondstoffen tot een stof zijn geweven. Dus dit zegt helaas niet super veel. Goed voelen en kijken helpt vaak meer, maar dat is niet zo makkelijk met online shoppen.

3 likes

Hangt allemaal af van de kwaliteit van de stoffen. Slechte wol gaat na één keer dragen al pillen. Goede wol pas na een dozijn keer.

edit: yoo derde antwoord al haha sorry.

4 likes

Ik zou niet voor een Mango-mantel gaan. Ik heb er twee gehad, maar bij beide ging het binnenstofje (en de binnenkant van de zakken) echt heel snel kapot waardoor en scheuren langs de binnenkant zaten en zakken onbruikbaar. Ik doe niet bijzonders met mijn jassen en met een ander merk heb ik dit nog nooit gehad, niet zo’n goed kwaliteit dus.

3 likes