Modetopic #2 (Deel 1)

Zou niet voor dat mango model gaan. Ik heb die en het pilt heel snel. En voering is toch wel fijner. Weet niet of je de Ted Baker wollen jassen ook leuk vind? Zag ze in de Bijenkorf hangen met 60%. Vind de kwaliteit van wol daarbij beter.

1 like

Ik heb ook slechte ervaringen met een mantel van de mango, snel pillen en de knopen vielen eraf

2 likes

Eigenlijk zijn al die wollen jassen van Zara Mango en H&M gewoon kut.

2 likes

Benetton blijft zo lang mooi hè…
Ik heb er nu een van Tommy, uit de sale, ook veel beter en lekker warm.

1 like

Ja, Benetton is één van de merken met de beste prijs-kwaliteitverhouding! Bij andere merken vind je zelfs nog scheve naden of zulk soort ongein.

2 likes

Ik heb er ook 1 van benetton gehad waar de knoop van afviel (was ook een raar soort knoop die er niet makkelijk terug op kon) en de zakken erg snel scheurden :sweat_smile:
Zal dus ook wel per model verschillen haha

1 like

Ik heb die jas van Ivy and Oak. Wel maar 144 euri voor betaald. Doe hem in je favorieten en houd hem in de gaten! De aanbieding komt echt wel weer. Ivy and Oak staat al zo lang op zalando en de collectie wisselt nouwelijks, ik kan mij niet voorstellen dat je misgrijpt.

De stof is mooi. Van dichtbij zie je dat er een diagonale lijn in zit qua structuur. De jas zit mooi in elkaar en heeft heel fijne diepe zakken. De hals is wel echt een V hals dus moet je zeker met een sjaal of goede colltrui dragen. Ik ben heel blij met de jas en krijg veel complimenten.

4 likes

Nou, jas is binnen. Ik vind hem minder leuk dan gedacht. Denk ik? Ik twijfel enorm. Ene moment denk ik leuk, andere moment denk ik nee. Ik dénk dat ik hem ga terugsturen, vooral vanwege de prijs. Als hij 50 was wellicht gehouden. Kleur vind ik echt prachtig. Hij voelt ook prima. Maar het model, ik heb die hele maatadvies gevolgd en hij adviseerde me een M, het is een oversized mantel maar bij mij is ie echt enorm oversized. Open vind ik hem nog wel leuk, dicht is heel lelijk (maar denk dat dat altijd zo is met oversized mantels? Een vriendin zei zulke jassen hoor je gewoon open met een dikke sjaal te dragen).
Zie samenvatting voor een reeksje van wazige, slecht belichtte badkamerfoto’s.

Samenvatting

Deze tekst wordt verborgen

6 likes

Ik vind hem prachtig! Wel iets aan de grote kant inderdaad. Kun je geen S proberen?

7 likes

Ja misschien is dat een optie!

4 likes

Ik vind het een mooie jas, mooie kleur en het staat je ook goed alleen zou ik het voor dat bedrag niet houden als ik eerlijk ben.

4 likes

Puur uit praktische overwegingen zou ik het niet nemen. Je moet namelijk wel een sjaal dragen omdat je een blote hals hebt. Ik heb toevallig een schijthekel aan het dragen van een sjaal. Plus deze stof blijft lang nat.

Als het een jas is voor erbij (of je gaat vooral met het OV of de auto), zou ik een kleinere maat proberen.

3 likes

De kleur is echt prachtig maar ik vind ‘m ook echt heel oversized ogen. Ik zou ‘m voor dat geld retour sturen.

2 likes

Ik heb ook een winterjas van Benetton die prachtig van model is, ben alleen de kleur een beetje zat. Maar kwaliteit is dus top.

Misschien een goede vraag: zou je je jas ook kunnen (laten) kleuren? Hij is nu redelijk grijs-roze, en ik wil hem dan iets meer roze-roze. :thinking:

1 like

Ik vind het een mooie jas maar zou het niet doen, teveel twijfel, te duur en te weinig kwaliteit voor dat geld. Dan mag je er wel heel erg overtuigd van zijn vind ik zodat je ook echt waar voor je geld krijgt, dat is nu niet zo denk ik.

4 likes

Hoe vallen de bekende &Other Stories loafers?

1 like

Kleur staat je prachtig! Je twijfelt en bij twijfel zou ik het sowieso niet doen.

Ik was zelf ook erg benieuwd naar het model, maar vind hem persoonlijk niet zo mooi model. Ik betwijfel of een maat kleiner dit oplost.

3 likes

Ja echt lastig, ben zo verliefd op de kleur en heb niks anders in die kleur kunnen vinden ook :sob:

2 likes

Ik vind de kleur echt super en vind hem open echt heeel cool staan, en als ik je ermee zou zien lopen zou ik je echt een cool hip wijf vinden, haha, je moet het idee van een getailleerde jas gewoon helemaal los laten, dit is zo bedoeld.

Maar snap best dat je niet zo veel geld over hebt voor een “winterjas” die je dicht niet mooi vindt. Maar vet is ie wel.

7 likes

Je kunt stof/kleding heel makkelijk verven in de wasmachine, of (als het stuk niet in de wasmachine gewassen kan worden) in een bak water of emmer. Maar het ligt eraan wat voor stof het is. Natuurvezels zoals katoen of linnen kun je goed verven, daar ‘pakt’ de verf op. Maar kunstvezel zoals polyester neemt de verf niet op dus dat gaat niet. Als het een mix is, ligt het eraan hoe de verhouding ligt. Als er veel kunstvezel in zit dan kun je wel kleuren maar zal de verf lichter pakken en de originele kleur erdoor schijnen.

De naden/stiksels van kleding zijn vaak van kunstvezel dus die kleuren vaak niet mee, maar dat geeft soms juist wel een leuk effect. En als die dus al grijsroze zijn dan zal het niet veel opvallen.

Ik heb zelf wel eens een wollen/polyester jas geverfd met handwasverf in een emmer en dat was wel goed gelukt.

1 like