Modetopic #2 (Deel 1)

Helaas, dit was niks… iemand nog een gouden (budget) tip?

1 like

Weekday? Ik vind die broeken altijd goed zitten.

3 likes

Weet iemand of next groot of klein valt

Ik heb binnenkort mijn eerste bruiloft ooit om naar toe te gaan. De dresscode is cocktail in de kleuren groen en blauw. Ik loop alleen helemaal vast met zoeken. Ik ben dan ook best wel kieskeurig omdat ik het liefst iets met een mouw wil (in ieder geval geen spaghetti bandjes) omdat ik best wel brede schouders heb. Mijn budget is max 100. Ik heb ASOS, h&m, Zalando en Bonprix al bekeken maar kan niks vinden naar mijn eisen. Iemand toevallig een tip waar ik nog meer kan kijken?

Kinderkleding groot, voor volwassenen op maat

2 likes

Danke!

4 likes

Ja het lijkt vaak wel of jurkjes alleen geen mouwen hebben of lange mouwen. Zo vermoeiend. Zara, mango en other stories hebben vaak mooie jurken ook.

2 likes

Voor de mensen die de Levi’s 501 cropped hebben. Ik heb die jeans nu bijna twee jaar. Ik heb hem gekocht in maat 27x26 op aanraden van iemand hier (hij moest echt strak zitten ivm uitlopen). Op dag 1 (nadat ie gewassen is) zit ie dan ook erg strak, daarna zit ie weer lekker. Bij de bovenkant naast de knopen is ie pas geleden dus gescheurd na bukken.

hier dus

Dit gebeurde op dag 1 van dragen, hij was dus net gewassen.

Ik wil weer een nieuwe kopen, want mijn moeder had hem gemaakt en hij is daarna dus weer losgeraakt, omdat ie op dag 1 gewoon erg strak zit. :smiling_face_with_tear:

Nu twijfel ik dus over de maat, omdat ie na een dag dus wel goed zit en hij bij een grotere maar misschien wel erg los zou gaan zitten. Wat zouden jullie adviseren:

• Weer dezelfde maat (27)
  • Toch maar een groter (28)

0 stemmers

2 likes

Ik zou in elk geval beide maten proberen (als je dat niet al gedaan hebt) en goed nagaan waar het op dag 1 strak zit. Bij mij zit het eerst vooral wat strakker bij de doorgestikte broekband, maar niet per se bij de gewone stof. Zelf vind ik het ook per wassing verschillen hoe ze zitten. Meer gebleekte stof is sowieso wat kwetsbaarder.

3 likes

Heel stom, maar ik kan me zo even niet voor de geest halen of het alleen om de broekband gaat of niet. Ik denk het wel, maar ik ga hem voor de zekerheid even wassen en dan kom ik er op terug. :joy: Heb voor nu de 27x26, 27x28, 28x26 en de 28x28 besteld om opnieuw te kunnen passen! Heb namelijk ook weleens twijfels gehad bij de lengtemaat haha. Helaas geen winkel bij me in de buurt.

3 likes

Ik vind dat hele spijkerbroeken te klein kopen zo’n onzin. Nooit gedaan en ga ik ook niet doen. Mijn broeken zitten prima.

12 likes

Ik vind persoonlijk dat bij zo’n 501 het een stuk mooier is als hij iets losser zit omdat het geen model is die echt strak hoort te zitten. Dus zou dan voor de grotere gaan!

7 likes

Same, de keren dat ik dat geprobeerd heb de broeken toch uiteindelijk weer weggedaan. Zonde.

2 likes

Next? Peek en cloppenburg (?) enuhm

3 likes

Ik heb een mooie van Rotate, in de sale gekocht bij Bijenkorf voor €74 waar ze normaal echt €200 zijn ofzo. Ze staan ook weleens op Vinted en zijn true to size en prachtige kwaliteit

4 likes

Ik heb deze onlangs gekocht, in dit model staan er echt veel op Vinted ook! Merk is Maya deluxe

11 likes

Waw! Is deze in het echt even mooi als op de foto?

1 like

Oh wow hoe tof! Show m als je m hebt!

2 likes

Het is misschien wat ongevraagd advies, maarrr als mouwtjes, vooral kapmouwtjes, maken je schouders juist optisch breder.
Ik ben zelf een enorme peer :pear: en heb geleerd juist voor mouwtjes gegaan, als het even kan icm een boothals, om wat meer zandloper te ogen.

Ik heb deze in het roze en lang (moeten kopen voor een bruiloft :sob:) en hij zit heel lekker, alleen de lovertjes krassen een klein beetje op je armen bij de uiteindes van de mouwtjes. Deze kleur is wel echt super mooi!

1 like