Modetopic #2 (Deel 1)

Iemand weleens wat geretourneerd bij Omoda? Ik voel me echt een noob maar ik snap het niet en heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie.

Op hun website staat:

1. Let op, mocht je de originele Omoda-verzenddoos niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige doos.
2. Je hebt geen retouretiket of -adres nodig. Alleen de doos goed dichtplakken en je bent klaar voor het retourneren.

En
*Bij het door jou gekozen DHL-punt kun je de verzenddoos afgeven. Hier maken ze een retourzending en -sticker voor op de doos aan. *

Ik heb de originele verpakking niet meer dus de schoenendoos verpakt in een plastic tas. Zoals ik het lees is dat prima. Nu kan ik daarmee wel naar een DHL punt maar die hebben toch geen flauw idee wat ze met mijn blanco pakket aanmoeten als ik dat originele verzendlabel niet meer heb? Hoe werkt dit? :sweat_smile:

1 like

Ze bedoelen denk ik dat als jij je product retour doet, het verzendlabel van dhl waarmee het pakket naar jou is verzonden ook dient als retourlabel. Hier heb je geen apart retourlabel nodig. Maar jij hebt juist geen label whatsoever dus dan zul je denk ik wel even een label bij omoda moeten vragen

Ah oke! Dan stuur ik even een berichtje naar de klantenservice. Thanks!

Had ik ook eens (had het label eraf gescheurd ha-ha) maar ik weet dat ze ook losse labels hebben bij die pakketpunten. Bij het eerste DHL punt keken ze me aan alsof ze water zagen branden. Maar bij het tweede DHL punt hebben ze gewoon uit een lijst van retouradressen (van allerlei bedrijven) Omoda geselecteerd en ter plekke zo’n los label opgeplakt. Is gewoon goed gekomen.

3 likes

Ja, wat @mikselke zegt. Zo heb ik het laatst ook gedaan en dat ging goed. Kan zijn dat je even door moet zetten, inderdaad. Sommige medewerkers zijn zelf ook niet zo op de hoogte haha

1 like

Ik moet voor mijn werk weer aan de huidkleurige panty’s nu het weer beter wordt (ugh ugh maar het moet echt en blote benen mag niet). Ik heb van Snag tights wel eens de sheer panty gehad die erg goed beviel maar ik ben niet zo zeker van de kleur. Mij lijkt caramel het beste maar ik zie dat die op de foto’s ook wel slecht kan uitvallen qua kleur. Weet iemand hoe die kleur valt? Ik ben zelf vrij bleek, zeker aan mijn benen…

Hier vind ik hem wel mooi qua kleur:
Knipsel

maar hier niet echt:

Heeft iemand deze kleur en hoe was hij in het echt?

3 likes

Geen ervaring met die snag tights maar ik droeg altijd deze bij m’n bijbaan waar het ook verplicht was (Damespanty Shelina 12 den (Bruin) | FALKE) en die was echt heel erg acceptabel, je zag 'm bijna niet. Denk eerlijk gezegd dat 30 denier echt wel te dik is om “mooi” te zijn nog. Mag je trouwens niet zonder panty bij midi lengte jurken/rokjes?

1 like

In welk vak of beroep is een huidskleurige panty verplicht?! :scream:

12 likes

https://www.zalando.nl/levis-high-waisted-mom-jeans-tapered-fit-summer-house-le221n07v-g11.html

Deze heeft vind ik best veel stretch. Hij zit lekker! Het lijkt of hij niet lang is maar ik heb de 29 besteld en die valt echt op m’n schoenen… wat niet zo mooi is bij een mom jeans dus moet m oprollen

2 likes

Ik heb deze ook! Ik had lengte 27 ook gekocht, maar dat vond ik er toch ook een beetje gek uit zien; nu 29 opgerold aan.

(Was geinfluenced door Cynthia, maar bij haar zit ie wel heel anders, bij mij zit ie best baggy en bij haar best aansluitend.)

@Monstera

4 likes

Bij mij zit ie overal los behalve bij m’n

Onderbuik

:rage:

Maarja daar kan die broek niks aan doen haha

5 likes

Bij mij is penske ook weer m’n middle name, maarja. :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik heb in die Mile High W28 (waarvan het wel per stof verschilt of ie alsnog vrij wijd is of mega strak) en in deze ook W28.

3 likes

Ik heb trouwens deze met dat gat, misschien is die stugger dan die andere, geen idee.

https://www.zalando.nl/levis-high-waisted-taper-relaxed-fit-jeans-light-blue-denim-le221n07v-k18.html

2 likes

In een protocollair beroep met tenue de ville :sob:

2 likes

En nu in Jip en Janneke taal? Ik vind het echt bizar dat in deze tijd nog zulke verplichtingen zijn.

1 like

Hahahaha VRESELIJK hè? Maar in mijn geval een bijbaan in (luxe) retail waar sowieso veel regels golden qua kleding/make up etc

Vorig jaar had ik de keuze voor mn bijbaan om te werken bij h&m (geen uniform, niks) of bij rituals (full face of makeup, uniform, haar goed etc).
Het zou voor mij een soort rustig ‘tussenbaantje’ worden van 3 maanden tussen mn beide studies en daarom heb ik voor H&M gekozen, had echt geen zin en fut om me elke keer te moeten optutten voor werk :sweat_smile:

3 likes

Ik heb dezelfde struggle maar in dit topic is ooit een filmpje gepost hoe je de taille van een spijkerbroek passend kunt maken met elastiek. Dat doe ik nu gewoon altijd, want een broek vinden die om mijn heupen/billen past zonder gat bij de taille is me tot nu toe nog nooit gelukt. Ik zou dus aanraden om dat te doen als een broek verder wel perfect is!

Waar kun je zien hoe die bij Cynthia zit eigenlijk?

1 like