Modetopic #2 (Deel 1)

Naar goede basics vooral, die met veel zijn te combineren! Maar als ik dan iets zie dat niet echt een basic is, maar me wel mooi lijkt, kan ik ook niet weerstaan om dat te proberen zeg maar…

Ik zou ook kritisch kijken of je het kan combineren met items uit je eigen kast, want anders ga je het was niet dragen. Ik probeer altijd aan te houden dat ik er minimaal 3 verschillende outfits mee kan maken en ik vind persoonlijk het materiaal ook belangrijk dus daar zou ik dan ook op letten.

5 likes

Klopt! Dat combineren vind ik vaak nog wel lastig, denk dat ik veel meer outfits kan maken dan dat ik denk, maar ben geneigd altijd dezelfde top met dezelfde broek etc. aan te trekken omdat ik die dan zo samen heb gekocht.

Waarom niet die bestelling van &Other Stories afwachten voordat je weer iets bestelt? Het is algemeen bekend toch dat eindeloos online bestellen ook niet echt bevorderlijk is voor het milieu. Bovendien, heb je zoveel kleding nodig? Ik zou eerst betere keuzes leren maken ipv iedere keer voor honderden euro’s tegelijk bestellen.

29 likes

Nee, zoveel kleding heb ik niet nodig, meestal vind ik een hoop ook niet mooi genoeg als ik het in het echt pas. En je hebt gelijk, dat moet ik inderdaad leren. Op bepaalde momenten vind ik die impuls om van alles te kopen nogal lastig te bedwingen. Leerpunt.

1 like

Meer een algemene tip, maar ik zou eigenlijk wat meer gaan investeren in goede basics in plaats van honderden euro’s tegelijk bij 1 winkel. Bijvoorbeeld een of twee zijden bloesjes en 1 mooi kwalitatief goed pak wat dan ook gewoon veel langer meegaat (bv Reiss, Filippa k, closed, max mara). Ik kocht vroeger ook echt alles bij de Zara, maar nu koop ik eigenlijk alleen op vinted/tweedehands. Daar vind je ook tijdloze dingen van bijvoorbeeld Massimo Dutti. Ook wat vriendelijker voor je portemonnee.

9 likes

Ik heb over een maand ongeveer een bruiloft en het thema is Boho. Ik hou echt totaal niet van die stijl en draag normaal vaak gewoon simpele kleding in zwart en wit bijvoorbeeld. Beetje Zara stijl gewoon niet te veel poespas. Ik zoek nu dus een jurk. Liefst iets wat ik daarna evt ook nog draag, maar vind het echt heel moeilijk. Hebben jullie tips voor leuke webshops/winkels/jurken?
Zwart vind ik niks voor een bruiloft trouwens en wit is not done geloof ik dusja haha

Ben je daggast of avond? Vind Boho wel altijd makkelijk om met accessoires te doen. Misschien dat Mango leuke jurkjes heeft? En anders staat Zalando ook vol met dit soort jurken. Wil je wat duurder, dan zou je Sezane kunnen kijken, of Bijenkorf.

Maar als je een mooie kleur en stof jurk hebt, dan maak je het met mooie sieraden, schoenen en tas ook snel Boho

Edit: je kan ook voor een mooie jumpsuit gaan

Ja hele dag zijn we gast. Sieraden zat ik ook aan te denken ja. Heb echt al veel websites doorzocht maar ik vind het dus echt niet mooi hahah ga morgen nog met een vriendin naar de stad dus daar ook maar even checken. Zara heeft bijvoorbeeld ook veel maar 🫤

2 likes

Bij de cotton club hebben ze wel van alles in een beetje die stijl … en daarna nog goed draagbaar!

3 likes

Mag ik je vragen hoe Massimo Duti valt? Ik zit normaal tussen 40 en 42 in… welke maat kan ik dan beter nemen? (Ik zit op vinted te kijken)

3 likes

Bij de c&a hebben ze nu ook een leuke witte broderie-lijn en niet duur
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/search?q=Broderie&facets=ads_f10037_ntk_cs:Wit;&pagenumber=1

4 likes

Ik heb bij H&M 38/40 in bovenstukken en bij Massimo Dutti 42/44, vind’t echt heel klein vallen.

2 likes

Valt idd vrij klein is mijn ervaring (Spaanse maten natuurlijk)

3 likes

Ja klein inderdaad! Ik pas net in 1 maat groter, dus zou sowieso 1/2 maten groter pakken. Ik weet niet of je een tk Maxx in de buurt hebt, maar die hebben soms ook Massimo Dutti kleding.

2 likes

Ja heb ik! Ga ik daar eens kijken :+1:

3 likes

Weet iemand hier of het mogelijk is om een jeans iets ruimer te laten maken bij de kleermaker?

Las ook tips van jeans aanhouden onder de douche en daarna bewegen en lopen zodat ‘ie ruimer wordt, maar dat lijkt me echt niks / onzin :joy:

Mijn oom en tante uit den haag liepen met hun te strakke spijkerbroek de zee in om vervolgens een strandwandeling te maken totdat de broeken droog waren :sweat_smile:

4 likes

Zelfde principe dus :joy: ellende.

2 likes

@Tjiftjaf vind zo’n pak cool! De kleur is wel tricky, ligt heel erg aan de tint van je huid en haar of t je staat. Maar pak ansich is cool!

Ik heb ook eindelijk een gekleurd pak gevonden die zowel een goed model broek als jasje heeft! Ga m dragen bij ons geregistreerd partnerschap denk ik :two_hearts:

58 likes