Modetopic #2 (Deel 1)

Ik ben op zoek naar nog een kokerrok die een stukje voorbij de knie komt en met voldoende stretch erin, zodat ik hem nu (zwanger) kan dragen, maar straks ook nog gewoon. Liever geen split onderaan de zijkant, wil zo’n rok ook met jasje naar klanten kunnen dragen en zwanger komt te split dan wat te hoog/is het net wat te bloot.

Ik vind online genoeg opties, maar: de rokken die ik tot nu toe heb geprobeerd (H&M en een model bij Bershka in de winkel) vond ik de stof te dun, zag je ieder lijntje van ondergoed er doorheen of bij bukken scheen alles door. Wil liever ook niet van alles bestellen op de gok en dan een hoop retourneren, dus ik hoop dat iemand dé tip heeft hier. Geen zwart, wel effen qua kleur, stof mag best wat structuur hebben.

@Doperwtje vind het een beetje vergelijkbaar met zara en h&m: hit of miss. Is echt een beetje uit proberen en passen. Heb er 2x besteld en deel gehouden, retourneren was prima. Leuk voor erbij, maar geen topkwaliteit die lang mee gaat.

2 likes

Ik heb ooit een van de WE gekocht dit niet van dat standaard kokerrok stof is maar gewoon strechstof (katoen? idk) en geen splits had aan de zijkant (wel een korte aan de achterkant. Was ook wat dikker waardoor je niet perse alle lijntjes zag.

Weet alleen niet of dat een vaste collectie item is.

2 likes

Oh die hebben een winkel redelijk in de buurt, had daar nog niet aangedacht! Zie in de webshop niks staan nu, maar kan daar makkelijk een keer binnenlopen en dan even voelen en passen als ze iets hebben. Thanks, die winkel zit op de een of andere manier niet zo in mijn systeem.

@Suikerklontje ,

Helaas, degene die ik had gekocht voldoet precies niet aan je eisen :rofl:. Heeft namelijk wel zijsplitten en is ook een zwangerschapsrok.

Ik heb nog wel deze in mijn favorietenlijstje bij de bijenkorf staan. Weet dus niet hoe hij is maar hij lijkt me niet van super dun. (Wel achtersplit)

https://www.debijenkorf.nl/edited-kali-fijngebreide-midi-kokerrok-in-wolblend-2371070006-237107000619001

3 likes

Aah jammer. Gezien ik nog 15-16 weken zwanger ben en dit de laatste keer is vind ik het best zonde iets te kopen nu nog wat daarna niet meer aan kan. Zit denk ik ook wel echt buikruimte on? Vind een splitje opzich niet zo erg, maar als je iets hoger gaat dragen dan normaal omdat het geen zwangerschapsrok is, zit die split natuurlijk ook veel hoger.

Die vd bijenkorf is mooi idd, maar denk dat die split dan nu ook te hoog gaat komen.

Ja, dit is inderdaad wel echt een zwangerschapsrok dus zit wel wat extra ruimte bij de buik.

Weet niet welke kleur je zoekt trouwens maar kwam ook nog deze tegen, ziet er ook wat dikker uit:

https://www.zalando.nl/vero-moda-kokerrok-safari-ve121b0vw-b11.html

Bij de Hema hadden ze altijd fijne basic kokerrokjes. Van stretch stof, maar wel mooi stevig. Heb een hele stapel liggen hier, maar ik weet niet of ze die nog hebben.

2 likes

Rat&Boa

1 like

Heel kut

2 likes

Ik heb ze in mijn reguliere maat (en ook wat bredere voeten) en vind ze dan precies goed vallen. Mijn voet komt nergens buiten of op het randje van de sandaal.

2 likes

Acceptabel is wat jij lekker vindt zitten en mooi vindt. Ik had altijd de gizeh, tot ik er ineens dikke blaren van kreeg tussen mn tenen. Heb nu de Yao, vind die zelf mooi omdat ze imo wat minder lomp ogen op mijn maat 41. Maar again, kwestie van smaak!

14 likes

Ben op zoek naar een mooi passend, relaxed fit wit overhemd van niet doorschijnend katoen. Liefst van een merk dat zich enigszins inzet voor eerlijke werkomstandigheden/duidelijk niet in de xinjiang regio produceert. Kan even niet naar de winkel om te passen, iemand een tip? Budget <€80.

2 likes

Het Tomboy shirt van Sézane? Wel net iets duurder, €85.

https://www.sezane.com/eu/product/tomboy-shirt/white

6 likes

Deze is echt heel mooi trouwens :heart_eyes:

3 likes

Ik hou van de oversized poplin overhemden van Arket. Heb een witte en blauw/wit gestreepte en wil de witte opnieuw kopen nu mijne wat vergeeld aan het raken is. Die zijn €69, betwijfel alleen of die onder de juiste omstandigheden worden gemaakt…
Edit: laat maar, made in China :expressionless:

1 like

Geen specifiek model, maar wel een tip: je kunt een split heel netjes dicht laten maken (of half dicht) bij de kleermaker, die kan hem daarna eventueel ook weer uithalen.

1 like

Ik vind het lastig omdat h&m wel een statement naar buiten heeft gebracht dat ze geen katoen uit die regio gebruiken. Hoewel China natuurlijk veel meer is dan die regio, neig ik er toch naar om producten daarvandaan helemaal te vermijden. Het is gewoon te afschuwelijk wat daar gebeurt :frowning:

@kaneel ziet er goed uit, thanks!

1 like

Ik ben altijd een beetje een drama met sneakers, waardoor ik ook jaren alleen maar laarsjes enzo heb gedragen. Ik zoek leuke sneakers (die niet te “lomp” zijn) die ook leuk onder jurkjes en rokjes kunnen. En je moet er ook goed op kunnen lopen anders kan ik net zo goed voor sandalen gaan. Ik heb al witte sneakers, maar vind dat niet bij alles leuk passen. Iemand nog ideeën?

1 like

Ik heb er een van COS maar die is met grote pofmouwen. Verder dus wel prachtig katoen, dus misschien dat de andere modellen dat ook zijn?

1 like

Heeft iemand ervaring met de jeans van Kuyichi? Hoe is de kwaliteit en hoe is het comfort? Misschien heeft iemand ook specifieke ervaring met de Nora of Lisette?

1 like