Modetopic #2 (Deel 1)

Ik vind Peter Kaiser een heel fijn merk wat dat betreft. Het merk lijkt soms een beetje oma-achtig, maar er zitten ook jonge/leuke modellen tussen. Ik heb deze qua model, maar dan in het zwart leer, en daarop kan ik met gemak een hele dag lopen: ZALANDO

Tamaris heeft ook min of meer comfortabele modellen, maar het hangt een beetje van het model af. Let er sowieso op dat het voetbed zacht is aan de binnenkant, en dat de hak niét van “hout” is (zoals dit type: ZALANDO). Dergelijke hakken doen bij mij altijd pijn na verloop van tijd.

Ik heb er ook van Noë (https://noe.shoes/product-category/pumps/) die ik wel comfortabel vind, maar qua comfort vind ik Peter Kaiser toch wel nummer 1.

Sowieso is het altijd beter om voor een blokhak i.p.v. naaldhak te gaan, en goed te letten op het voetbed, dat moet ‘zacht’ zijn aan de binnenkant en voldoende ruimte voor je tenen laten.

1 like

Eens! Ik heb twee sandalen van Clarks, met 10 cm hak en een 1 cm platform. Loopt erg lekker en zijn mijn uitgaansschoenen.

2 likes

Hoeveel ruimte hou jij aan bij je tenen? Of is het gewoon ook bij jou een kwestie van trial and error?

Ik heb Clarks en die lopen goed behalve dan dat ze bij de tenen op den duur echt irriteren… vind het echt lastig om te bepalen hoe pumps moeten zitten

Moeilijk om uit te leggen. Ik heb normale voeten qua breedte, maar ik vind dat een bepaald type pumps je tenen te veel tegen elkaar duwt en dus te nauw is aan de spits. Ik dacht vroeger dat dat normaal was voor pumps maar sinds ik Peter Kaiser en Noë ontdekt heb, weet ik dat het ook anders kan. Ik dacht ook altijd dat smalle pumps alleen maar blaren veroorzaakten en niet meer, maar nu weet ik dat dat ook een invloed heeft op de pijn aan de onderkant van je voeten.

Eigenlijk moet het aanvoelen alsof je in een ballerina stapt qua breedte, dus het moet wel aansluiten maar niet vanaf de eerste seconde al als smal aanvoelen. Ik vind het lastig om uit te leggen maar hoop dat dit helpt.

2 likes

Uugh ik had dus vintage schoenen gekocht via Vinted bij een franse chick. Maar die had ze niet opgestuurd, dus was door Vinted automatisch de koop geannuleerd en mn geld teruggestort.

Het kwam erop neer dat ze het nietmet dhl, maar met homerr wilde versturen dat wil ik niet (is hier gewn punt id buurt).

Nu blijft ze maar berichtjes sturen dat ik ze moet kopen, echt 7 ofzo. Allemaal in het frans en soms snap ik ook gewoon niet wat ze bedoeld.
Eerst reageerde ik nog, maar ze blijft maar drammen dat ik die schoenen moet kopen. Hallo, had ze op de post gedaan en dan hadden we dit niet eens gehad :roll_eyes:

Kun je dr niet blokken?

1 like

Kun je haar niet blokkeren ofzo?

En @Branko

Oh ja goeie nog niet eens aan gedacht :joy: ga het meteen doen!

Is dit iets voor je?? Ik heb ook laarzen van Georgia rose en vind ze lekkerder zitten dan (op het oog) gelijke laarzen van de manfield bijvoorbeeld. Er zit een bepaalde demping in de zool en de neus is niet zo smal. Ik kan er een hele dag lekker op lopen in elk geval!
Er staan nog een paar andere laarzen op sarenza van dat merk

Ik zoek deze laarsjes maar dan met een rits aan de zijkant. Door mijn hoge wreef krijg ik nooit mijn voeten hierin gewurmd… Iemand toevallig tegengekomen?

Ik heb een 75E qua behamaat maar ik ben klein van gestalte en mijn borsten zijn ook niet zo heel groot (ondanks wat je zou denken met die beha-maat). Van de meeste beha’s in deze maat zijn de cups heel erg groot, wat er op mijn lichaam oma-achtig en onsexy uitziet omdat ze zo hoog komen.

Een beetje dit effect:

Een dieper uitgesneden model staat me dan ook veel beter, maar in de meeste winkels kan ik die maar vinden tot een D-cup (en een 80D past toch nét niet zo goed als een 75E).

Weet iemand betaalbare merken waar ik dergelijke modellen bh kan vinden zoals op de foto?

Ik wil er ook niet te veel geld aan uitgeven omdat ik aan het afvallen ben, en niet weet of dit mijn maat blijft.

Ik keek al bij de Hunkemoller en Intimissimi, beiden waren geen succes. Van Etam heb ik er enkele online besteld, ben in afwachting van het pakje.

Ken je de truuk met het boterhamzakje? Na verloop van tijd rekken ze dan uit en kun je er wel in

Ik dacht even dat dit een reactie was op de bh die net niet past

20 likes

Als je een goede schoenmaker in de buurt hebt, kan die er ook een rits inzetten voor je!

2 likes

Calvin Klein heeft wel precies zo’n model. Is niet heel goedkoop, maar de pasvorm en de kwaliteit zijn erg goed.
Edit: ik twijfel of die wel in een E-cup bestaat :thinking:

Liefst met beugel :slight_smile: maar ik sta open voor veel, ben stilaan wanhopig aan het worden.

@Huismus dat model vind ik helaas niet terug in mijn maat maar bedankt om mee te denken.

Oh thanks, ik denk dat deze qua model wel is wat ik zoek, is ook mooi laag uitgesneden! :smiley:

2 likes

Ik weet niet wat je onder betaalbaar vindt vallen maar ik ben groot fan van de bh’s van Gossard, te koop via Zalando (heb een soortgelijke maat als jij)

1 like

Misschien bij Sam Friday? Zij gaan in ieder geval tot F en ik zag dat ze ook meedoen aan Glamour Day!

1 like

Misschien is een balconette model nog iets voor je? Heb even gezocht:

https://www.debijenkorf.nl/simone-perele-eclat-voorgevormde-balconette-bh-met-kant-9829090038-982909003812031?query=fh_location%3D%2F%2Fcatalog01%2Fnl_NL%2F%24s%3DBalconette%26country%3DNL%26chl%3D1%26language%3Dnl%26vt%3Dunknown%26fh_sort_by%3D%2Bprijs_na_korting_nl

https://www.debijenkorf.nl/simone-perele-nuance-balconette-bh-met-borduring-9829090045-982909004521051?query=fh_location%3D%2F%2Fcatalog01%2Fnl_NL%2F%24s%3DBalconette%26country%3DNL%26chl%3D1%26language%3Dnl%26vt%3Dunknown%26fh_sort_by%3D%2Bprijs_na_korting_nl

Ik heb zelf deze in een paar kleuren, vind ik ook een erg fijne bh (en niet duur). Geen balconette of heel laag uitgesneden maar zit gewoon heel fijn en is niet enorm op je borst. Ik draag wel een maatje groter (normaal 70D en hiervan 70E):

1 like