Modetopic #2 (Deel 1)

oh flare spijkerbroeken vind ik ook zo leuk! overweeg al een tijdje om de levi’s ribcage te proberen, misschien moet ik het toch maar gaan doen @Meka! heb je gewoon je eigen maat genomen of valt hij groot/klein?

ik heb op dit moment niet echt een favoriete merk, ik ben nog heel erg zoekende. ik merk wel dat ik meestal het best slaag op ASOS omdat ze daar voor mijn gevoel wat meer strakke/getailleerde kleding hebben.

@kali goeie! letterlijk al mijn spijkerbroeken zijn te groot bij de rug dus dat moet ik echt een keer doen. hoeveel kost zoiets (ongeveer), weet je dat toevallig?

1 like

Ik heb hetzelfde figuur maar behalve dat bloesjes altijd strak zitten vind ik het nou niet zo lastig eigenlijk. Helemaal corporate niet. Ik draag graag mooie pakken of jurkjes, die juist super mooi staan als ze een beetje aansluiten. Wanneer vinden jullie iets té sexy? Misschien ligt mijn grens gewoon anders hoor (of heb ik toch een ander figuur)

Ik ga overigens altijd voor broeken met ± 4% elastaan en qua jeans enzo heb ik daar gewoon maar 2 goede van. Beetje studio anneloes achtige stofjes zijn top

Ik heb de ribcage ook, hij valt groot naar mijn idee. Ik heb normaal jeans maat 29 of 30 en van de ribcage 28.

Ik heb hetzelfde qua figuur en openstaande broeken wat je beschrijft, en ben ook enorm blij met deze broek, sluit heel mooi aan op m’n taille (wel rechte pijpen maar iets minder wijd dan de ribcage): ZALANDO

3 likes

Hallo, zouden jullie met me mee willen denken? Ik kom er niet uit en lees hier al een poosje mee, super leuk!

Ik heb volgende week een bruiloft. Corona style, dus buiten, met ongeveer 15 graden en regen voorspeld. Ik ga er vanuit dat het vast overdekt is, maar ik heb nu geen idee wat ik aan moet. Het is van 11 tot 14 uur ongeveer en op een echte huwelijkslocatie hier in het dorp. Het stel zelf gaat helemaal in pak en mooie jurk.

Ik wil niet te casual, maar ik wil het ook niet koud krijgen!

Ik wil graag een jurk aan.
Vinden jullie dat een spijkerjasje of leren jasje daar over heen kan?
Ik zou het liefste dichte schoenen dragen en liever geen hak. Kunnen enkellaarsjes?

Hebben jullie verder tips? Ik hoor het graag!

Leuk juist een leren jasje! Een jurk van zwierige stof met een print en wat stoerdere enkellaarsjes. Zachtere make-up en wat toffe sieraden erbij, volgens mij is dat casual en warm tegelijkertijd op bruiloft!

2 likes

Wat denk je van een mooi pak of een jumpsuit. Dat kan je ook op andere gelegenheden dragen.

4 likes

Leuk! Ik vind dat een leren jasje best kan, als het een beetje een getailleerd model is. Enkellaarsjes lijkt me ook prima. Je wil het ook niet koud krijgen inderdaad.

15 graden is opzich vrij zacht. Je zou dus ook nog een wikkelvest kunnen overwegen (en een paraplu haha). Dat vind ik altijd wel leuk bij een jurk staan. Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.stories.com/en_eur/clothing/knitwear/cardigans/product.wrap-cardigan-green.0657572017.html

Ooh wat een goede ideeën! Bedankt
Een wikkelvestje en een jumpsuit heb ik ook in de kast hangen. Ik heb ook allerlei kleuren van die wikkeljurkjes, dus daar wilde ik er 1 van aandoen.

Ik ga dit weekend eens dingen passen en combineren.

2 likes

Ja ik vind ze ook groot vallen. Ik heb in broeken maat 38 (in fast-fastion 38-40) en pas maat 27 in ribcage.

1 like

@Junebug85 thanks allebei, dat is goed om te weten!

Laatst heb ik toevallig op pinterest wel paar outfitinspiratie foto’s opgezocht omdat ik Dr Martens heb gekocht en beetje wilde kijken wat er leuk mee staat. Maar verder doe ik het niet zo vaak eigenlijk haha

3 likes

Moet je bij de primark nog een afspraak maken of kan je er weer gewoon binnen wandelen?
Ook geen zin om een uur in de rij te staan namelijk.

1 like

Ik was net in Eindhoven en je kan zonder afspraak maar denk dat je (overal) wel moet rekenen op een uur of langer in de rij. Bij alle winkels trouwens. Zal in andere steden niet veel anders zijn.

1 like

Echt? Ook ‘s ochtends vroeg?

Dat denk ik wel, weet niet was er rond 11 uur toen stond er al een rij. Ben bang dat die er al staan voordat winkels open gaan.

2 likes

Dan wacht ik nog even een paar weken, het is natuurlijk nu ook meivakantie.

1 like

Een tip voor iedereen die nog een stretch pantalon zoekt, ik heb deze broek van de week binnen gekregen en hij zit echt perfect! Hij valt wat kleiner, dus ik heb een maat groter besteld en dat zit inderdaad goed. Hij is van een stretch stof, maar wel iets dikker, dus je ziet geen lijnen van ondergoed en dergelijke. Hij komt bij mij tot net onder mijn navel en aan de binnenkant zit er elastiek zodat hij mooi aansluit.

8 likes

Heb vandaag dit paar schoenen binnen gekregen. Ze lopen/zitten heel erg lekker maar ik had ze spierwit verwacht. Ze zijn nu meer gebroken wit ofzo… Wat vinden jullie van de kleur?

2 likes

Wat is het uiteindelijk geworden?

Naar aanleiding van de onderste foto zou ik ze ook witter verwacht hebben ja. Maar als je de kleur niet storend vindt en ze lopen lekker zou ik ze houden als ik jou was, maar persoonlijk zou ik ze terugsturen vanwege de kleur

1 like