Modetopic #3

Ik heb twee jaar geleden zoiets gekocht bij &Other stories. Heeft wel knopen, maar zij hadden heel veel wollen vesten en ook goede kwaliteit (althans: draag dit vest heel veel en ziet er nog echt goed uit).

2 likes

Uniqlo? En dan ook misschien bij de heren afdeling kijken.

3 likes

Ik heb mooie lange laarzen gezien en het lijkt me leuk om ze onder een jurk te dragen, maar is het ook weer ‘hip’ om je broek in lange laarzen te dragen?

2 likes

Neen.

10 likes

Ligt eraan denk ik hoe lang. Bij gewoon laarzen tot de knie vind ik het wel kunnen, bij laarzen boven de knie vind ik het altijd een beetje gek. Maar tegenwoordig kan alles volgens mij dusja hahah lekker dragen als jij het leuk vind

1 like

Oké. Adem in. Adem uit. Ik vind dit heel eng.

Is er iemand die goed kledingadvies kan geven en met mij wil winkelen?

Ik ga van uniformberoep naar een baan waar je je eigen kleren draagt. Maar ik heb zooo’n “hekel” aan winkelen dat ik een standaard skinnyjeans + zwart t shirt als outfit draag in mijn vrije tijd op dit moment. Maar dat kan natuurlijk niet 4 dagen per week. Dus ik moet eigenlijk een volledig nieuwe kledingkast hebben.

Gister hebben m’n vriend en ik de hele dag gewinkeld in Zwolle. Niets. Uiteindelijk ben ik huilend naar huis gegaan omdat het me zo zo zo onzeker maakt.
Vandaag weer een poging gewaagd in m’n eigen stad, veel advies gevraagd aan de mensen in kledingwinkels maar nog steeds niets.

Aan het begin had ik ook zoiets van, ja… ik moet alles nieuw dus ik wil het ook niet te prijzig laten worden. Maar inmiddels maakt het me ook niet meer uit als het €2000 kost. Als ik maar kleren heb en er een beetje normaal uit zie.

Ik vind heel veel dingen leuk, wil heel veel dingen proberen. Maar ik zie het gewoon niet.
Ik zit op maat XL/42 of 44, waardoor je net zo’n twijfelgeval bent in een reguliere winkel en er steeds dingen niet passen of niet mooi staan bij mijn lijf. En hierdoor word ik dan nog onzekerder.

Vanmiddag stond ik zelfs op het punt op m’n nieuwe baan weer op te zeggen en terug te gaan naar een uniformberoep.

9 likes

Ik heb ongeveer dezelfde maat! Ik zal je vanavond een DM sturen om verder te praten want ben nu aan het werk maar het is heel herkenbaar

3 likes

Waarom zou dit niet kunnen? Uiteindelijk zal niemand er iets van zeggen, en als je hier comfortabel in bent zal het ook gewoon bevordelijk zijn voor je gemoedstoestand en werkhumeur.
Wat je wel kan doen is gewoon bij zalando vanalles bestellen en zo een beetje beginne kijken waar je je comfortabel in voelt? Dan kan je het in de veiligheid van je eigen huis doen en niet door de stad sjeezen.

9 likes

@Kryptonite
Dit vind ik een goed idee. Volgens mij kan je bij zalando ook advies krijgen van een stylist? Dat zou je ook nog kunnen proberen, krijg je wel hulp maar kun je rustig thuis passen.
Is er anders een vriendin die mee wil denken?
Of iemand met een stijl die je tof vind? Dat je aan diegene kan vragen welke winkels hij/zij shopt?

Je moet het jezelf denk ik vooral niet te ingewikkeld maken. Je basis outfit klinkt mij al prima, maar anders kun je eerst proberen daarop te variëren? Blousje of jasje over deze outfit heen? Een keer een ander (‘netter’) shirt of trui met dezelfde broek? Ect

4 likes

@Kryptonite ik had echt slechte ervaringen met de stylist van Zalando. Luisterde totaal niet naar mijn wensen en ik kreeg echt rare dingen toegestuurd. Misschien is het anders als je geen idee hebt wat je zou willen maar ik vond het het geld niet waard.
Zalon-box heet het trouwens.

3 likes

Echt gemiste kans dat het niet Zalan-doos heet.

25 likes

Ik weet niet waar je woont maar ik zou wel met je mee kunnen. Ik ben zeker geen stijlicoon maar vind het wel leuk als ik iemand kan helpen met de juiste kleding.

2 likes

Ja, ik weet niet… het voelt zo saai altijd. En ik zou er gewoon wel eens leuk uit willen zien. Ook al is dit ook prima, maar het voelt soms een beetje onverzorgd en makkelijk of zo? Ik weet het niet.

Een tijdje terug heb ik ook al eens advies gevraagd op het forum en toen kreeg ik zalando ook veel als tip maar ik vond het niet zo’n succes. Hetgeen ik toegestuurd kreeg was totaal niet wat ik had aangegeven. Misschien moet ik het nog maar eens proberen.

@growcookeatrepeat helaas heb ik niet zoveel vriendinnen en de vriendin die ik heb is totaal niet modieus (misschien nog wel een tikkeltje erger dan ik haha). M’n vriend zei ook al dat ik misschien een keer met een shopverslaafde vriendin van zijn beste vriend mee moet gaan. Maar ik ben altijd bang dat ze dan heel goed weten hoe ze voor zichzelf moeten shoppen maar dat dat niet zo’n goede match is met mij qua figuur e.d.

3 likes

Heel erg lief! :pleading_face: Ik woon in het oosten van het land maar ik ben heel erg bereid om ervoor te reizen!

5 likes

Heb je toevallig een vanilia in de buurt? Die gaat sowieso tot maat 44 en het valt ook vrij groot. Dus daar kun je qua maat zeker slagen. Het is wel een duurder segment, maar de kwaliteit vind ik wel erg goed. Daar zou je bijvoorbeeld goed kunnen slagen voor twee broeken en/of een rok als je dat leuk vindt. Ik heb er een zwarte flared broek van dikke/mooie stof van, die draag ik met laarsjes met een hak voor een nettere look en met sneakers voor casual. Dus daar kun je ook meer kanten mee op.

Uniqlo verkoopt merinowollen truitjes voor een mooie prijs, die staan ook weer leuk op een dergelijke broek, maar ook in een rok. Verder vind ik C&A de laatste tijd verrassend leuk. Die maten vallen ook weer iets groter en ze verkopen veel viscose, dat vind ik persoonlijk een fijne stof. Daar zou je denk ik goed kunnen slagen voor een leuke blouse, ik vind het assortiment online daar wel beter dan in de winkel (maar dat kan ook aan mijn winkel liggen). Als je iets chiquer wilt heeft MS mode ook altijd hele leuke pakken.

Hopelijk kun je hier iets mee! Het is zo frustrerend als je iets nodig hebt en niets staat/goed past, echt naar! Mocht je online gaan shoppen vind ik het altijd de moeite waard om me helemaal op te meten en de maten van de maattabel aan te houden, dan heb je meer kans dat het goed past.

12 likes

Heb je foto’s van wat je leuk vindt? Bijvoorbeeld op Instagram of pinterest.

2 likes

Ik wilde hetzelfde vragen, zou indd ook inspiratie opdoen op pinterest bijv. Misschien een eerste goede stap?

3 likes

Op insta heb je roseklerenzooi. Zij laat kleding zien van maat 44-46 van verschillende winkels (h&m, Zara, c&a, bonprix, ms, noem ze maar op) misschien haal je daar wat inspiratie uit?

3 likes

Ik woon op de Veluwe!

4 likes

Ik vind het ook moeilijk zelf kleding leuk te combineren. Wat ik doe is dat ik een paar leuke items pak in een winkel en dan een medewerker vraag daar outfits mee te maken voor me. Helpt mij heel erg. Ik ga graag naar Shoeby. Leuke kledingstukken met leuke details en geen gekke prijzen.

Soms pas ik ook gewoon een heel setje wat een paspop aanheeft, trouwens. Lekker makkelijk want die is al leuk bij elkaar uitgezocht.

2 likes