Modetopic #3

Tuurlijk heb je geen regenjas nodig als je amper in de regen komt, dat snapt iedereen

2 likes

Langerchen is een Duits merk met wollen mantels met een coating. Ze kunnen geen urenlange regenbui aan, maar wel een buitje en ze zijn warm en tijdloos. Wel aan de prijs!

4 likes

Nu het toch over (regen)jassen gaat, ik ben ook op zoek naar een warme waterdichte tussenjas! Ik zag laatst iemand op de fiets met een regenjas die aan de zijkanten (onderaan) opengeritst kon worden, handig voor op de fiets. Ik vond online jassen van Maium die dat ook hebben, er is toevallig iemand die deze (of een ander model heeft) en is het inderdaad het geld waard?

Ik heb er een van Maium inderdaad. De ‘original’. Zit lekker, heel praktisch als je wél vaak in de regen fietst/buiten bent. Goede capuchon, redelijk luchtig voor een regenjas. Dat fietsponcho gebeuren gebruik ik zelf eigenlijk nooit. Teveel gehannes en ik heb een hele lange dus het is niet echt nodig. Vind wel dat de drukknoopjes op de mouw te snel slijten (ben binnen een jaar al eentje kwijt). Is overigens wel echt geen winterjas, die original, ze maken wel ook winterregenjassen.

Edit: ik dacht direct hierna. Ik moet echt een keer iets met die drukknoopjes. Heb ze gemaild, is al buiten de garantie, krijg nieuwe knopjes en ze vergoeden een eventuele kleermaker om ze erop te plaatsen. Dus nu raad ik ze helemaal aan

7 likes

Je snapt toch wel enigzins wat ik bedoel? Tuurlijk koop je niet meteen regenjas als je af en toe even lopend een buitje met een paraplu trotseert. Maar ik denk dat als je denkt dat een regenjas handig is je bijvoorbeeld wel op de fiets zit in de regen.

2 likes

Dit gaat echt helemaal nergens over😂

14 likes

Nou ik moest even zoeken zeg, ik heb hem hier onlangs bij een grote Zweedse sport/outdoorketen uit een afprijsrek gevist. Maar kon hem nergens meer op de website vinden, uiteindelijk gevonden op de Finse site van deze winkel. Weet niet of je er iets aan hebt dus want: in Finland :sweat_smile:

Ze noemen hem zelf parka en dat is denk ik ook een betere beschrijving dan trenchcoat. Bij mij (1,65 m) komt hij bijna tot aan mijn enkels, bij het model valt hij veel korter zie ik.

4 likes

ik vind dit in zekere zin wel best essentiele dingen, ik weet natuurlijk niet wat je budget is. Maar ik zou als ik jou was eerst investeren in een echt watertegenhoudende regenjas, Dat is namelijk zo chil om droog door de regen te komen. MAar als het straks weer ophoudt met zoveel regenen en wel kouder wordt vind ik mijn wollen jas ook echt chil.

2 likes

Ik zie niet echt waarom je hier een andere jas over zou dragen dan normaal? Behalve een hele korte jas zie ik eigenlijk geen probleem.

7 likes

Waar is deze jas van, hij lijkt een heel klein beetje op mijn droomjas

3 likes

Er staat Sissy boy op het label :wink:

2 likes

Ohja, thanks :blush:

2 likes

Ik heb een original van Maium. Fijne regenjas en omdat hij zo lang is, gebruik ik het poncho deel wat je over je stuur kunt leggen niet. Dat kan ik sowieso niet met tegenwind aanraden want dan vang je veel extra wind :wink: M’n broertje, schoonzusje en moeder hebben hem ook, iedereen is tevreden.

4 likes

Vind het model van de tweede jas leuker, alleen de kraag veels te hoog.

8 likes

Ik heb zo’n soort model van Elvine en draag de kraag niet zo hoog, laat dat knoopje gewoon open tenzij het echt heel erg koud is. Dan is het juist heel fijn dat je hals zo beschermd is

@mexi, ik heb twee elvine jassen en ben er superblij mee. Echt goede kwaliteit en ze zijn warm en waterproof. Mijn zus heeft er vorig jaar ook een gekocht en die is ook heel tevreden.
Ik heb er een tweedehands gekocht en een nieuw via Afound, want ze zijn wel best prijzig

2 likes

Ik wil graag mijn broek in mijn laarsjes dragen maar het schiet er altijd meteen uit waardoor mijn broek verfrommeld boven de laarzen uitkomt. Ik draag nochtans skinny jeans. Is hier een trucje voor of heb ik hier gewoon geen goede broeken/laarzen voor :’)

3 likes

Eventueel je sok over je broek heen doen. Dat werkt bij mij wel meestal.

5 likes

ik doe soms een uitgelubberd haar elastiekje om mn enkel, of inderdaad broek in je sok proppen

5 likes

Dat met die sok heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dan bots ik tegen het probleem dat je m’n sok ziet zitten :sweat_smile:, ik draag namelijk vrij korte laarzen.

Ik heb die bovenste jas, ik vind het echt een lekkere jas. Hij is warm, ruime zakken, goede capuchon en water/windproof.

1 like