Modetopic #3

Wol lijkt me onhandig in de regen en ook koud als je geen capuchon hebt. Dus dan zou ik voor een goedkope regenjas gaan en kijken of je ergens nog een mooie wollen vindt (misschien tweedehands). Zelf zie ik die wolle jassen meer als mooie nette jassen, maar niet mega winterproof

4 likes

Sowieso een regenjas. Ik heb echt een mooie wollen jas en er zijn misschien 20 dagen in het jaar dat ik die comfortabel aan kan.

Tip: Maium heeft superpraktische regenjassen.

3 likes

en @Janniebeton hmm ja ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik vind zo’n wollen jas echt prachtig maar beetje zonde om daar geld aan uit te geven als ik hem in de praktijk niet vaak aandoe. Ik ben alleen bang dat een regenjas op een dag als bijvoorbeeld vandaag niet warm genoeg is. En om nou overal ook nog een dikke trui mee naartoe te slepen
 Voor mijn echt warme winterjas is het dan weer niet koud genoeg. Wat een struggles he :smiling_face_with_tear: Mijn zoektocht gaat nog even verder haha

1 like

Ik heb zelf een kuitlange regenjas en kan daar op dagen als deze prima zonder dikke trui in.

1 like

Ik draag alleen maar ‘wollen’ jassen, dus het kan prima

5 likes

Ik heb een gevoerde regenjas, trenchcoatmodel maar dan met een capuchon en hij komt bijna tot aan mijn enkels, en ik ben er zo blij mee. Echt een uitkomst op dagen als deze (hier is het 12 graden met regen, te koud voor alleen een regenjas en te warm voor mijn winterjas)

Ik heb twee wollen jassen maar ik draag ze in de praktijk weinig. Ligt denk ik ook aan je levensstijl. Ik doe alles op de fiets en ben veel buiten met kind, in alle weersomstandigheden. Dus wat ik vroeger kocht, toen ik nog met de auto naar kantoor ging en weinig rekening hoefde te houden met kou, regen en wind, voldoet nu niet meer. Ik heb jaren mijn wollen jassen heel veel gedragen, maar nu zijn ze gewoon niet meer praktisch. Ik doe ze niet weg want als het weer goed is dan staan ze zo mooi

4 likes

@June Dit is inderdaad belangrijk. Ik heb geen regenjas, maar ik ga altijd met de auto naar werk dus dat is voor mij ook niet echt nodig. Als ik door de regen moet fietsen zijn dat korte stukjes, dus dat doe ik met een paraplu. Maar als je veel moet fietsen/buiten bent zou ik wel voor de regenjas gaan.

8 likes

Ik heb alleen maar wollen jassen/trenchcoats omdat ik die het mooiste vind. Mijn regenjas van rains past er gewoon overheen! Dus best of both worlds:) en ik draag mijn jassen echt de hele winter lang, en vind ze ook praktisch goed te doen, maar fiets ook maar 5 min naar werk of naar de stad

3 likes

Hebben jullie nog meer aanraders qua regenjassen? Ik ben in een regenjassen fuik op zalando beland en nu weet ik niet meer wat ik leuk vind :joy:

2 likes

Ik heb een Rains regenjas, de curve jacket. Erg tevreden mee, hij valt groot waardoor ik er inderdaad met gemak een jas of dikke trui onder aan kan. En het is een van de weinige regenjassen waar ik niet meteen in sta te zweten/broeien.

3 likes

Tuurlijk heb je geen regenjas nodig als je amper in de regen komt, dat snapt iedereen

2 likes

Langerchen is een Duits merk met wollen mantels met een coating. Ze kunnen geen urenlange regenbui aan, maar wel een buitje en ze zijn warm en tijdloos. Wel aan de prijs!

4 likes

Nu het toch over (regen)jassen gaat, ik ben ook op zoek naar een warme waterdichte tussenjas! Ik zag laatst iemand op de fiets met een regenjas die aan de zijkanten (onderaan) opengeritst kon worden, handig voor op de fiets. Ik vond online jassen van Maium die dat ook hebben, er is toevallig iemand die deze (of een ander model heeft) en is het inderdaad het geld waard?

@Shaaar, had jij dit merk niet ergens aangeraden?

2 likes

Ik heb er een van Maium inderdaad. De ‘original’. Zit lekker, heel praktisch als je wĂ©l vaak in de regen fietst/buiten bent. Goede capuchon, redelijk luchtig voor een regenjas. Dat fietsponcho gebeuren gebruik ik zelf eigenlijk nooit. Teveel gehannes en ik heb een hele lange dus het is niet echt nodig. Vind wel dat de drukknoopjes op de mouw te snel slijten (ben binnen een jaar al eentje kwijt). Is overigens wel echt geen winterjas, die original, ze maken wel ook winterregenjassen.

Edit: ik dacht direct hierna. Ik moet echt een keer iets met die drukknoopjes. Heb ze gemaild, is al buiten de garantie, krijg nieuwe knopjes en ze vergoeden een eventuele kleermaker om ze erop te plaatsen. Dus nu raad ik ze helemaal aan

7 likes

Je snapt toch wel enigzins wat ik bedoel? Tuurlijk koop je niet meteen regenjas als je af en toe even lopend een buitje met een paraplu trotseert. Maar ik denk dat als je denkt dat een regenjas handig is je bijvoorbeeld wel op de fiets zit in de regen.

2 likes

Dit gaat echt helemaal nergens over😂

14 likes

Nou ik moest even zoeken zeg, ik heb hem hier onlangs bij een grote Zweedse sport/outdoorketen uit een afprijsrek gevist. Maar kon hem nergens meer op de website vinden, uiteindelijk gevonden op de Finse site van deze winkel. Weet niet of je er iets aan hebt dus want: in Finland :sweat_smile:

Ze noemen hem zelf parka en dat is denk ik ook een betere beschrijving dan trenchcoat. Bij mij (1,65 m) komt hij bijna tot aan mijn enkels, bij het model valt hij veel korter zie ik.

4 likes

ik vind dit in zekere zin wel best essentiele dingen, ik weet natuurlijk niet wat je budget is. Maar ik zou als ik jou was eerst investeren in een echt watertegenhoudende regenjas, Dat is namelijk zo chil om droog door de regen te komen. MAar als het straks weer ophoudt met zoveel regenen en wel kouder wordt vind ik mijn wollen jas ook echt chil.

2 likes

Ik zie niet echt waarom je hier een andere jas over zou dragen dan normaal? Behalve een hele korte jas zie ik eigenlijk geen probleem.

7 likes