Modetopic #3

Wie oh wie wil eens meedenken?

Ik zoek een winterjas, een mantel

• moet van wol zijn of in ieder geval gedeeltelijk
  • ik vind een aparte kraag leuk, hooggesloten of sjaalkraag
  • er mogen geen knopen te zien zijn dus blinde knopen of blinde rits
  • hij moet getailleerd zijn het liefst met een ceintuur
  • prijs maakt niet enorm uit als ie echt mooi is
  • neutrale kleur als zwart, navy, donkergroen of beige
  • liefst enkel lengte, in ieder geval voorbij de knie
  • hij moet gevoerd zijn
  • mag er niet uitzien als een badjas dat hebben dit soort jassen al snel

Je denkt misschien dat dit makkelijk te vinden is maar ik vind maar niets dat echt naar mijn smaak is

Hier wat voorbeelden

Mooie kleur maar knopen :smiling_face_with_tear: en revers

Mooie kraag maar zichtbare rits

Heel mooi maar overduidelijk polyester

Misschien die ik dit als ik niks kan vinden maar is ook polyester

2 likes

Mantel van Ivy & Oak, IVY OAK THYME - Mantel - pastel/lichtgroen - Zalando.be bv.

2 likes

Thanks! Had deze idd gezien maar vind die revers kraag niet zo mooi … ben echt een ouwe zeik hoor hierin :stuck_out_tongue: maar wel goede optie verder!

1 like

Deze?

Blauwe jas

Edit: ook niet gevoerd.

1 like

Niet gevoerd, maar wel heel mooi:

Jas

4 likes

Ik heb deze van Arket https://www.arket.com/en_de/women/tops/product.crew-neck-t-shirt-black.0630665001.html en vallen soepel - heb de zwarte inmiddels een jaar en vaak gewassen en is nog net zo netjes als toen ik 'm kocht

2 likes

Mooie jassen! Van welk merk is die een-na-laatste?
Edit: Ik heb de jas al gevonden.

2 likes

Ik dacht ik ga ook even op zoek maar bij alles waarvan ik denk dat het misschien wat is missen er één of twee eisen :smiling_face_with_tear:

Mocht je toch openstaan voor net-niet opties

Niet gevoerd en sluit alleen met ceintuur (en duur)
https://www.filippa-k.com/nl/en/alexa-coat/29102-9719.html
Eén zichtbare knoop (en kan niet goed zien of ie gevoerd is)
https://www.ganni.com/en-nl/long-wool-coat--F7417.html?dwvar_F7417_color=Phantom
Niet gevoerd en sluit denk ik ook alleen met ceintuur
InWear MILLAIW SHAWLCOLLAR - Mantel - french nougat/camel - Zalando.nl
Aan de korte kant en maar 10% wol
Vero Moda Mantel - silver mink/beige - Zalando.nl

4 likes

Mooi idd zeg, zie wel een voering trouwens hoeft niet gevoerd te zijn met warme stof maar zag ook een aantal waar je de naden aan de binnenkant zag, echte tussenjassen. Maar wellicht is deze ook wat koud.

En @Nude wouw hele mooie lengte deze zeg!!!

@Zoeva dit is good old only jaja High neck Coat | Dark Purple | ONLY®

Ik heb overigens jassen gezien van het merk Cinzia Rocca die echt wel passen binnen t plaatje al twijfel ik of ik het getailleerd genoeg vinden is wel een Italiaans merk met dito snit geloof ik

Wel telkens weer die knoop :persevere:

3 likes

Zou je zo’n knoop er niet gewoon af kunnen halen en er dan zelf (of de kleermaker) een onzichtbaar haakje in kunnen maken?

2 likes

Ik ben ook op zoek, want mijn jas van Gil Bret is niet mooi meer. Dat merk heeft ook mooie wollem jassen.

2 likes

Ja goede optie al blijf je dan zitten met een knoopsgat, ervan uitgaande dat het een functionele knoop is :stuck_out_tongue:

@Zoeva Gil Bret vind ik ook mooi, zag er een paar bij p&c in de sale :wink:

Ik had dus ooit een hele mooie jas van Weekday for cryin out loud maar die was echt versleten. En als tiener eentje van Benneton met een fantastische kraag en blinde knoopsluiting maar Benneton heeft nu alleen nog maar saaie jassen met saaie snit… Volgens mij wordt wat ik zoek ookwel stewardessenjas genoemd. Wat een zoektocht!!

@Dazed dank voor alle suggesties! Zijn erg mooie jassen die je aandraagt, wie weet koop ik die van Filippa K wel!

4 likes

Is je oude jas nog op vinted te koop? Als je dat zou willen en hij voldoet aan alles… zo heb ik mijn fijnste en mooiste jas ooit in nieuwstaat opnieuw gekocht (zoveel jaar later).

5 likes

Dit is waarom ik o.a. zo blij ben dat Vinted bestaat. Heb dit al met zoveel dingen gedaan.

8 likes

Wel goede vraag maar hij was echt versleten versleten… die van Benneton ook, ik droeg m aan het eind van mijn tienerjaren en ben nu zo ongeveer halverwege de dertig :stuck_out_tongue: Heb het in een doneerbak gedaan.

Maar helemaal mee eens, heb ook een paar van mijn meest gedragen kleding van Vinted alleen met deze jassen zoektocht durf ik t niet echt aan want ik heb ook al regelmatig dingen gekocht die niet goed passen…

2 likes

Ik heb zelf al een aantal jaar de kaya van Filippa k en echt een topjas:

Bij mij valt ie over de knie, maar ligt aan je lengte ook denk ik (ik ben 1.62)

5 likes

En gewoon een Ted Baker jas?

1 like

Eitje.

Ted Baker Rosell.

Als je deze te lang vindt is er nog de variant Rose of Rosess.

6 likes

Ja deze wilde ik ook tippen! Ik ben 160 en hij komt bijna op m’n enkel.

2 likes

Ja ja die heb ik gezien maar vind die metalen dingen erop niet mooi :see_no_evil:
Maar niet erbij gezet dus snap de keuze, thanks voor het meedenken groetjes ouwe zeur :see_no_evil:

1 like