Modetopic #3

Zeeman

5 likes

Had deze in het groen vorig jaar van Asos aangeschaft. Super zacht, warm en fijn voor in huis.

1 like

Heeft iemand misschien tips voor mooie (en kwalitatief goede) sjaals die niet van wol gemaakt zijn?

Ik kan alleen maar van die pluizige flut-acryl sjaals vinden die na een seizoen al helemaal af zijn en vol met pluisjes


Ik had deze voor m’n vriend gekocht en inmiddels ook voor mezelf: Joma ELBA - Trainingsbroek - black/zwart - Zalando.nl vind 'm echt heel comfortabel en betaalbaar

@Glinternieuw @kika @tomtom @Fredje thanks voor jullie tips en suggesties! Zit zeker wat moois bij, moet nog wel even wennen (ben ook gewoon héél erg gewend aan dat dw horloge denk ik, dat had ik al +10 jaar), ben nog nergens echt verliefd op maar wel kans dat het groeit en ik uiteindelijk iets van één van deze merken koop! Verdere suggesties zijn trouwens nog wel welkom :grimacing:

1 like

Heeft iemand advies wat ik op zo’n rokje met fleece panty kan dragen? Graag een trui of blouse of iets, beetje casual
 Ik weet het echt niet terwijl het zo’n simpel rokje is.

4 likes

Ik vind de stof niet echt geschikt voor een herfst- of winterlook met panty en trui ofzo, is echt zo’n fladderig zomerjurkje voor blote benen, denk dat het daarom moeilijk combineert.

28 likes

Een blouse met lange mouwen en een hele dunne panty zie ik nognwel voor me. Verder eens met @Krabsalade

3 likes

Eens, ik vind zomerjurkjes met vesten en truien erover zelden een succes.

10 likes

Of zoiets, dat vind ik vaak ook niet geslaagd.

6 likes

De witte legging voor het bovenlichaam :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik weet niet of dit het juiste topic hiervoor is, maar ik heb dus het volgende probleem; ik ben 29, maar zie er veel jonger uit dan ik ben. Ik begin binnenkort ook met een baan met best veel verantwoordelijkheid en wil graag wat volwassener over komen. Nou wil ik niet compleet veranderen wie ik ben en dat kan ook niet, maar ik ben op zoek naar wat subtiele dingen qua kleding/sierraden/make up/etc om er iets volwassener uit te zien. Hebben jullie daar misschien ook ideeen voor?
Als eerste stap heb ik zwarte leren laarsjes met een blokhak gekocht als alternatief voor mijn doc martens haha

2 likes

Colberts of jasjes met uitgesproken schouders, een mooi pak die je ook apart van elkaar kunt dragen, een blouse, je ogen wat opmaken zou kunnen schelen

8 likes

Teken je je wenkbrauwen al bij? Kan soms net ff wat meer expressie in je gezicht geven voor minder baby face. En dingen als rode lippenstift bijv

4 likes

Misschien kun je op pinterest business casual opzoeken? Daar staan leuke (niet saaie) voorbeelden. Ik zou zeggen:

  • mooie, kwalitatief goede stoffen en silhouetten
  • niet te veel prints of gekke kleurtjes, maar juist “volwassen” kleuren? Zoals Zwart/wit/grijs/navy/beige/donkergroen (ps. Dit kan vanalles zijn en deze voorbeelden zijn erg gekleurd door mijn smaak haha)
  • wat voor haar heb je? Een kapper kan evt een mooie cut voorstellen en daarbij helpen.
  • mooie (minimalistische) sieraden van goede kwaliteit
  • een mooie nagellak, of verzorgde nagels/handen?
  • verder zit het ook in houding, dus vooral rocken en lekker dragen wat je zelf leuk vind :slight_smile:
3 likes

Een bril met een stevig montuur kan veel doen wat mij betreft net allerbelangrijkst; koop kleding die zichtbaar van goede kwaliteit is. Een colbert van HM ziet er echt ‘jonger’ uit dan een van Vanilia oid. En waai niet teveel mee met trends + geen gaten in jeans.

6 likes

Bedankt voor jullie reacties allemaal!! Ik denk inderdaad dat oa de business casual look het meest die volwassen uitstraling geeft met kwalitatieve kleding. Wel een beetje zoeken om nog wel mezelf te blijven, want ik voel me in colbertjes altijd zĂł onprettig. Heb er twee, maar ben dan echt niet mezelf voor mijn gevoel. Maar een blouse met een pantalon en minimalistische sierraden vind ik dan wel weer leuk, dus zoiets wordt het dan misschien meer. Ik heb trouwens krullend haar, dus dat maakt ook eerder jong geloof ik. Ik kan altijd een keer aan de kapper vragen of die nog ideeen heeft.

3 likes

Nou zeker geen combertjes dragen dan :slightly_smiling_face: Je kan echt prima goed jezelf blijven en bijv een mooie pantalon met een kwalitatief goed shirt of een blouse doet het ook goed. Of een mooie trui in de winter.

Ga je naar een krullenkapper? De juiste kapper kan in elk geval zeker meedenken!

Succes met je nieuwe fucntie👏

5 likes

Wat ook helpt is gewoon niet té felle kleuren dragen/combineren, en wat meer neutrale kleuren of een monochrome outfit

6 likes

Heeft iemand Nike Gamma Force en heb je je eigen maat? Ik draag nooit Nike’s dus ik heb geen idee

Ik heb hem gekocht en hij is binnen maar ik vroeg me af: hoe lang heb jij hem al lang en lubbert de trui niet uit na een tijdje?

Ik vind hem heel mooi maar het voelt alsof hij uit zal lubberen!

3 likes