Wat is je sector? In een heel formele sector moet je natuurlijk wat klassieker gaan, maar in mijn ervaring kan management in de meeste bedrijfssectoren tegenwoordig wel minder saai, waarbij gerust veel kleur kan! Ik zou zoals Doperwtje zegt de eerste week liever wat overdressed en klassieker gaan, en dan nog even afwachten.
Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar iets nettere basic items in de kleuren waar je van houdt (pantalon, rok…). Dat kan je dan combineren met bv. een dunne wollen trui, het hoeft niet altijd met een blouse te zijn. Qua schoenen zou ik dan eerder op zoek gaan naar nette witte sneakers, niet iets met een opvallend logo maar eerder neutraal.
Ik heb zelf ook een (lower) management functie en ben zelf een klassieker type, en mijn kleuren zijn eerder rood/roze maar hier wat Pinterest outfits met kleur die misschien tot inspiratie kunnen dienen, kleuren zijn vervangbaar door andere natuurlijk:
met andere schoenen of course, kan volgens mij wel met nette witte sneakers
Zoiets maar dan op een pantalon i.p.v. jeans
met nette witte sneakers
zoiets, doordat het tone-sur-tone is oogt het netter, maar dan meer in ‘jouw’ kleuren
Als je echt in een formele context werkt kan bovenstaande wellicht niet, dat moet jij inschatten, maar in mijn ervaring kan dit in veel werkcontexten inmiddels wel.
In het begin heb ik hier ook mee gestruggled, maar inmiddels werkt bovenstaande type kledij wel voor mij. Ik heb trouwens redelijk wat vrouwelijke collega’s in hogere managementfuncties die zich redelijk eclectisch durven kleden, zolang het maar netjes is (geen jeans bv.) Zo heb ik een collega die altijd als ze een presentatie aan het hoogste management moet geven, dergelijke jasjes draagt omdat ze dat ‘empowerend’ vindt, ze noemt het zelfs haar ‘management’-jasjes: