Modetopic #3

collusion misschien?

4 likes

Volgensmij valt PME legend wel wat langer

3 likes

Scotch en soda valt lang!

2 likes

Ja, dit droeg hij ook altijd, maar de laatste truien vielen achteraf allemaal tegen. Na de wassen een stuk korter helaas. Heb ze net allemaal verkocht op Vinted. :joy:

Moet zeggen dat mijn vriend ook erg zinnig is hoor. :sweat_smile:

2 likes

Selected Homme
Girav

3 likes

Wat is zinnig

Die van mij draagt ooit veel van Minimum

4 likes

Oh zinnig is waarschijnlijk Fries haha?

Kieskeurig.

1 like

Ik heb van de week een 100% kasjmier sjaal gekocht bij de kringloop maar vind de kleur lastig te combineren merk ik (lichtgeel). Iemand ervaring met het verven van die stof?

Mijn vriend heeft er een van Octobre die lang genoeg was, hij is 1.96m. Er zit een Sezane/Octobre winkel in Londen dacht ik.

2 likes

Ik snap je overweging hierin en ik zou in zo’n geval sowieso voor zwart gaan. Je kunt een sjaal bij de jas dragen om ervoor te zorgen dat het zwart minder hard overkomt bij je gezicht. Weet natuurlijk niet wat voor jas het is, maar als je de juiste sjaal kiest met kleuren die passen bij jouw stijl en huidskleur, dan kan het je outfit helemaal opfleuren! En als het niet zo koud meer is ga je voor een dunne sjaal.

4 likes

Mijn man is ook ongeveer zo lang met lange armen en hij draagt veel truien van Selected. Sissy Boy past ook vaak goed. Maar hij heeft wel helemaal omarmd (:crazy_face:) dat het vaak net niet helemaal lang genoeg is bij de armen.

Scotch & Soda is idd enorm achteruit gegaan. Ook snel gaten bij de ellebogen en krimpt veel.

3 likes

Maar met welke kleur is donkerblauw slecht te combineren dan? Ik zou gaan voor de donkerblauwe, een jas heb je vaak aan dus alleen maar mooi als ie je goed staat toch? De helft van de tijd (nou 80% eigenlijk) vind ik het te warm voor een sjaal, dus ik zou daar niet van afhankelijk willen zijn om mn jas goed bij me te laten staan.

Maar bovenal vind ik: bij twijfel niet doen, dus als je merkt dat beide jassen het net niet zijn, zou ik verder zoeken

15 likes

Echt een kwestie van smaak denk ik. Veel “modekenners” vinden het inderdaad uit den boze, ik (0,0 verstand van of interesse in mode) vind het juist mooi.

5 likes

Nou klinkt alsof je de blauwe moet nemen ja!

En ik vind donkerblauw en zwart ook mooi samen, net als de tevens-door-modekenners-verboden-combi roze en rood :heart:

4 likes

Ik ben door mijn zwangerschap veel aangekomen en daardoor is mijn lichaamsvorm best veranderd, ook nu nadat ik bevallen ben. Nu merk ik dat ik niet meer weet wat me goed staat. Heb nu bredere heupen en bovenbenen en ook een klassieke “mom pooch” waarvan ik niet goed weet wat ik er mee moet.

Ik heb weinig verstand van mode en ben op het moment vooral voor 100% comfy aan het gaan, maar heb nog maar 1 broek die ik pas en dat is een kerst-glitterbroek die ik twee weken geleden in paniek heb aangeschaft. Dus nieuw kopen zal toch echt moeten.

Misschien is de beschrijving wat te algemeen, maar zitten er hier mensen die tips hebben voor broeken die goed staan en lekker zitten als je dus wat bredere bovenbenen en heupen hebt?

1 like

Als je onzeker bent over een buikje zou ik de push-in jeans van Salsa aanraden, die met een hoge taille vooral. Daar zit aan de voorkant een voering in die de boel wat platter maakt.

2 likes

Oja vergeten te zeggen; ben niet per se op zoek naar jeans, heb ik eigenlijk al jaren niet meer gedragen :clown_face: zit meer in de hoek van pantalons of flared leggings maar flaired bijv staat me echt niet meer vind ik. Of zeg ik nou iets heel raars icm met mijn eerdere vraag haha

Vanilia heeft al jaren een mooie rechte pantalon in de collectie. Beetje stretch maar stevige stof waardoor het bij je buik mooi zit. Modstrom heeft ook goede rechte pantalons in de collectie. Daarnaast vind ik de pantalons van uniqlo goed vallen voor een voller figuur.

1 like

Het is natuurlijk smaak en waar je je goed in voelt, maar ik vind flaired leggings met een buikje, bredere heupen en bovenbenen juist super mooi staan.
Als ik het zelf draag (ook een buikje en bredere heupen/bovenbenen) voel ik me juist mega vrouwelijk, ook doordat mijn billen daardoor mooi uitkomen. Wel dan de flaired leggings van een wat stevigere stof zodat je niet de putjes kan tellen zeg maar (vind ik voor mezelf prettig, maar als je je daar comfi bij voelt prima uiteraard).

4 likes

Mango heeft dit seizoen echt hele fijne broeken. Allemaal met zo’n elastische band bovenop. Past een buikje ook in ipv dat je meteen een maat groter moet.

2 likes