Modetopic #3

Sorry dubbelpost maar heeft iemand ervaring met die My size assist van Uniqlo? Ik draag normaal qua bovenkleding meestal maat S. Nu ging ik met behulp van die my size assist mijn maat berekenen voor een vest en hij geeft aan dat ik XXL nodig heb? Zelfs als ik 10 kg van mijn gewicht afhaal heb ik volgens de site nog een L nodig. Kan ik me toch bijna niet voorstellen?

5 likes

Nee die klopt niet, ik had hetzelfde probleem.

5 likes

Ben je langer dan 1.70? Zou het misschien met de mouwlengte te maken kunnen hebben?

Edit: ja, dat komt door de mouwlengte. Ik heb hem ook ingevuld. Heb normaal xs, hij raad een m aan, maar geeft aan de de mouwen te kort zullen zijn en de body los.

4 likes

Dit is niet die grote versie volgens mij, maar hij is wel grijs en in de sale: https://www.net-a-porter.com/en-nl/shop/product/acne-studios/accessories/scarves/narrow-fringed-wool-scarf/43769801096452936

1 like

Ik heb sinds een paar maanden de sjaal van &other stories. Hij is nog steeds heel mooi en zacht en pluist tot nu niet bij mij

1 like

Ik heb een heerlijke grote wollen sjaal van Scotch & Soda die niet pluist. Aanrader!

1 like

Nee verwacht het niet. Ik heb een witte sjaal en die laat (tot nu toe) geen pluisjes achter op mijn zwarte jas

1 like

Ik heb twee vergelijkbare wollen sjaals van weekday die niet pluizen, maar kan ze op hun site niet meer vinden, alleen bij asos maar dan uitverkocht
https://www.asos.com/nl/weekday/weekday-wollen-sjaal/prd/8570735

Dus eh ja goede tip waar je weinig mee kan behalve op Vinted zoeken.

3 likes

Deze is superwarm en pluist niet. Ik heb dezd 3 a 4 jaar geleden gekocht en ik ben er nog steeds superblij mee.

3 likes

Is ook idioot veel geld. Maar als die van acne je perfect lijkt en je gaat er lang mee doen, dan kun je misschien beter deze kopen dan meerdere die het net niet zijn? Tweedehands zou ik dan doen.

1 like

Die van Acne pluizen sowieso niet. Alle die heb/had zijn/waren nog in perfecte staat na jaren gebruik. De fringes kunnen wel iets losser worden.

2 likes

Ik heb die van &other stories en hij geeft bij mij wel af op mijn zwarte wollen jas… waar ik best van baal want had hem juist gekocht omdat hij volgens meerdere adviezen niet zou afgeven :woman_shrugging:t2:

1 like

Ik heb gister ook al iets van dit merk aangeraden haha. Heb geen aandelen maar echt groot fan van dit merk voor basics. Maar ik heb deze merino willen sjaal en de kwaliteit vind ik echt heel erg goed. Pluist niet, super mooie wol, heel lekker warm en goede lengte. En voor een wollen sjaal van deze kwaliteit vind ik het echt niet duur.

4 likes

Ja ik heb ook 2 van deze sjaals, aanrader inderdaad! Heb ook sokken van dit merk maar die vind ik drie keer niks, worden heel snel lubberig (en vallen groot)

3 likes

Ja dit zijn echt top sjaals!! Ik heb een grijze en een zwart, ik draag ze echt in de winter elke dag. Pluizen en kriebelen niet.

1 like

Acne sjaals zijn top en hebben na jaren gebruik nog nooit gepluist. Alleen ik zou ze nou niet echt oversized noemen. In elk geval die standaard effen sjaals in de grootste maat vind ik niet oversized. Je kunt ze een keer omslaan en er dan nog netttt een knoop inleggen. Maar als je echt voor die oversized sjaal wil gaan zou ik me niet verkijken op de :sparkles:acne sjaals:sparkles: maar juist even verder kijken. Qua kwaliteit zijn er heel veel andere merken met dezelfde soort sjaals.

6 likes

Ik heb ook die van &Other stories @Tjiftjaf bevalt super goed, totaal geen pluisjes

2 likes

Ik ga zaterdagavond naar een Michelin restaurant en heb geeeeen idee wat appropriate is om aan te doen. Heeft iemand tips? Mag ook met foto’s!

Ik mag het niet weten, is een verrassing :smiling_face_with_tear:

2 likes

Nou de keren dat ik er ben geweest (en in de paar restaurants waar dat was) trok ik gewoon een mooie jurk aan. Maar je ziet ook mensen in pantalon. Je ziet ze zelfs in spijkerbroek. Maar idd hangt af van het restaurant, leuk jurkje is altijd safe!

2 likes