Modetopic #3

Ik ga regelmatig gewoon in spijkerbroek met mooie blouse etc, je ziet echt mensen in allerlei outfits en het verschilt idd per restaurant. Ik vind het zelf altijd wel leuk om net die ene leuke blouse aan te doen of een mooi jurkje. Zolang het maar enigszins comfortabel zit voor je aankomende foodbaby :sunglasses:

Wil je wel foto’s sturen maar die van mij verschillen ook dag en nacht met bepaalde dagen/ seizoenen/ restaurants haha.

Laat tegen die tijd vooral weten waar je bent geweest + review.

5 likes

Ik zou vooral iets aan doen wat lekker zit! Geen joggingpak obviously, maar vaak is het best een lange zit dus ben dan altijd blij als ik iets comfortabels aan heb. Ik ben bij verschillende restaurants geweest wisselend van 1-3 sterren, hoefde nooit super chic iig.

Veel plezier!

6 likes

Gewoon iets waar je je fijn in voelt, maar wat net iets chiquer is dan je dagelijkse outfit. Ik doe meestal een leuke jurk met laarsjes met hakken, of een flared pantalon met een blouse. Ik heb nog maar 1 keer gegeten bij een restaurant met een ster waar ze daadwerkelijk een dresscode hebben gecommuniceerd in het contact voorafgaand aan de reservering. Verder is casual chique altijd prima.

5 likes

Je hoeft niet iets heel bijzonders aan hoor. Een leuk jurkje is altijd goed maar het is eigenlijk al snel prima zolang je niet in je oude kloffie zit. Gewoon iets wat je ook aan zou doen naar een (verjaardags)feestje of iets anders waarvoor je net iets meer moeite doet qua uiterlijk is denk ik een beetje de maatstaf.

5 likes

Oke thanks allemaal!! Superfijn dat jullie ook allemaal hetzelfde zeggen haha ik voel me wel echt een noob nu gezien het blijkbaar heel normaal is om naar sterrenrestaurants te gaan?

5 likes

Haha nou het is niet heel normaal hoor, maar als eten/drinken je hobby is is het nu eenmaal leuk om vaker heen te gaan. Ben heel benieuwd waar je uiteindelijk heen gaat!

6 likes

Ik vermoed ook dat ik zeker vaker wil hierna!

6 likes

Welke jurk of welk pak zouden jullie kopen als je gast was op een bruiloft met de dresscode ‘fabulous’?

1 like

Sowieso heeft die lijn van mango veel feestelijke dingen, maar asos ook

9 likes

Waarschijnlijk een opvallende, wijdvallende broek en een simpele top. (Ik draag vrijwel nooit rokken/jurken.) Maar misschien dan wel een top in een donkerdere kleur :wink:

https://www.debijenkorf.nl/cocouture-high-waist-straight-leg-jeans-met-medium-wassing-en-pailletten-0048030043-004803004388001?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlJKuBhAdEiwAnZb7lRvlHbS9_6NyMUiqqjyjgqUPLV_763Vmp9w7XoIvPoIldo1JVj3UORoCtNkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

7 likes

Heeft zo’n kleine das een specifieke naam? Of zou je een foullard zo kunnen vouwen dat hij van vorm hierop lijkt?

Heeft iemand toevallig tips voor lange spijkerbroeken (lengtemaat 36) die ik tweedehands ga kunnen vinden en waarbij de taille relatief smal is en er voor heupen/buik/bil juist wat meer ruimte is (dus beetje alsof je twee verschillende maten combineert)?

Heb eerder via Vinted 2 maten Asos Tall gekocht die helaas allebei niet goed zitten en tot nu toe behelp ik me maar met een riem, maar ik zou toch liever een broek willen die gewoon mooi zit. (Die van Asos Tall zijn trouwens ook wel echt heel high waisted, denk dat iets lager misschien al beter zou passen.)

@slurfhondje ik heb weleens voor de lol alle vouwopties op deze site geprobeerd. Het is niet echt dezelfde vibe, maar misschien kan je iets proberen met manier 2 of 4.

2 likes

Zara wide leg high rise full length! Heb zelf een zoekopdracht aan staan op zara full length en krijg daar regelmatig wat op binnen

2 likes

Je kan makkelijk je broeken laten aanpassen bij een kleermaker. Dan zit die echt perfect! Aan de lengte gaan ze niet veel kunnen doen, tenzij de broek te kort is, maar taille zeker wel en ook de broekspijpen.

3 likes

Vero moda en only Tall hebben lengtemaat 36. En dan kun je vaak maat s of m taille kiezen en dan dus aparte lengtemaat. Zou denken dat je dat tweedehands ook moet kunnen vinden!

2 likes

Bedoelen ze fabulous als in: geweldig/extraordinary of als in: sprookjesachtig, mythisch?

Het hangt natuurlijk ook wat af van het koppel en hoe groots ze het feest zien, maar in het eerste geval zou ik durven all out te gaan met een glitterjurk of echt speciale jurk (deze bv.). Indien het tweede geval zou ik eerder feeëriek gaan en denk ik aan bv. een pastelgroene, dromerige jurk (bv. zoiets).

3 likes

Dank jullie wel! Ik heb even bij Mango gekeken, houd van die ijsblauwe broek en vind die rode jurk van @flalamingo echt fantastisch (alleen staan spaghettibandjes mij niet zo goed). Dankzij jullie opties heb ik weer volop inspiratie. En het is dus inderdaad eerder glam dan feeëriek, @flalamingo.

1 like

Sowieso iets van Hanifa

7 likes

Wauw!

12 likes

Ik wil alles op die website. Echt alles

4 likes