Oh nee moet ik nog iets nieuws leren? Kun je soft or hard zijn of wat is de gradatie?
Oh god ik snap er niks van.
Deze afbeelding vind ik wel duidelijk. Ik ben al heel lang zoekende welk type ik ben omdat ik wel vrij licht ben maar veel contrast en diepe kleuren me het best staan itt wat bij licht hoor softe kleuren. Maar denk dat ik t nu wel bijna ben behalve koel of warm. Dat kan beide; light spring, light summer
Ja ik weet nog altijd niet wat voor’n seizoen ik ben help?
Ik heb donkerbruin haar, gelige toon in m’n huid en lichte ogen, wat ben je dan?
Soft autumn?
Geen Ariër?
Eerste indruk was autumn, maar daar lijkt ze nogal roze gevlekt. Toen dacht ik spring, maar misschien iets te licht. Dus dacht winter want meest in balans en summer valt af want daar wordt ze wel heel bleek. Maar eerlijk gezegd
Die soft autumn is het niet voor mij denk ik, zou zeggen deep autumn, maar zie ook wel dingen van die spring-kant.
Ik heb een beetje geel-bruine ogen en hele donkere wenkbrauwen waardoor ik ook weer niet de usual ginger ben, ik pas nooit in de voorbeelden vind ik.
Ik vind zwart mij wel staan en dat wordt overal afgeraden, haha. Maar ik weet iig dat legergroen en warm donkerrood en oranje-bruin (koper, brick) mij het beste staat.
Ja, ik een paar jaar geleden, bij een hele goede (er zitten ook echt slechte tussen met de verkeerde ‘analyses’) en vond het hartstikke leuk, het is ook echt een cadeautje aan jezelf (vond ik) en een leuke investering. En heel mooi om te zien wat die doeken en kleuren met je doen. Ik draag niet alleen maar herfstkleuren sindsdien (ik ben dus herfst) maar denk ik dat 90% van de tijd wel mijn eigen kleurenpallet draag.
@Noor vanaf een foto is het echt anders dan in het echt en ook zeker lastiger in te schatten.
Voor mezelf kom ik er nooit uit of ik meer een koel of warm type ben.
Ik ga over 2.5 maand, eind november naar Lapland en ben nu op zoek naar kleding. Overal lees ik over merino wol onderkleding maar ik vind dat zo duur voor een weekje. Weet niet of ik echt vaker naar de sneeuw op vakantie zal gaan. Weet iemand of heattech van Uniqlo in de buurt komt? Ook zag ik op de site van uniqlo dunne merinowol truitjes, heeft iemand hier die gekocht of gevoeld?
Enig ander advies qua onderkleding is ook welkom
Welke site gebruik je voor al deze analyses?? Echt knap dat je het zo snel kan zien (of is dit echt je werk en heb ik dat gemist?).
Ik ben in december in Lapland geweest en had helemaal geen super speciale kleding. Ik was echt super onvoorbereid en weet niet of ik dat per see zou aanraden. Wel had ik een thermolegging van de H&M en een thermoshirt, denk dat heattech dan ook echt dikke prima is. Daaroverheen vooral laagjes: tshirt en trui en goede winterjas (een lange jas scheelt ook al veel!) + sjaal. Vergeet ook vooral een muts en goede handschoenen niet, en zorg dat je altijd droge voeten hebt. Dus waterdichte schoenen en schone, droge sokken. Vond het prima te doen zo terwijl net voor ik er was het in het nieuws was dat het koudste decemberdag ooit was/zou worden oid (wel 10 jaar geleden, wellicht scheelde toen ik er was de temperatuur ook weer veel met die koudste dag). Bij activiteiten in de buitenlucht die langer duren krijg je vaak een warm pak te leen. Maar met wat ik beschrijf kan je prima even buiten lopen!
Edit - ik was overigens in een stad dus ook niet uren achter elkaar buiten. Zou dat sowieso in zulke kou niet echt aanraden.
Ahh dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Ik heb ook wel eens gegoogeld en testjes gedaan, maar ik vind het echt lastig om bij mezelf te zien (net als goud of zilver, echt geen idee welke kleur en wat ik in m’n aderen terugzie voor tinten )
Ja zeker! Ze heet Hellen en is een hartstikke enthousiaste lieve vrouw. Ben al vaak mee geweest met vriendinnen die dan gingen en elke keer is het echt een feestje positieve energie.
Zodra ik m’n rijbewijs heb ga ik met m’n moeder, die krijgt ze dan cadeau.
En haar insta:
Ik ben zelf in januari in Lapland geweest en was op heel veel voorbereid, maar bij ons was het helemaal niet zo koud haha.
Ik had wel thermoleggings en shirts gekocht bij Lidl en daar overheen mn skibroek en -jas. Einde van de week kon ik alleen mn legging + spijkerbroek + jas aan doen.
Wij gingen veel activiteiten doen en dan krijg je van daar een speciaal pak en eventueel ook schoenen. Ik had snowboots van de anwb gekocht, maar deze waren niet waterdicht dus mocht ik van de organisatie schoenen voor de hele week lenen.
En @maan_zon een vriendin van mij is hier ook geweest (meerdere keren, voor zichzelf en daarna met iedereen die ze meesleepte ;)) en was ook echt enthousiast over haar
Oh echt! Wat leuk haha! Leuk dat anderen dat ook zo ervaarden!
Nog even een vraagje want ik denk dat jij de heattech legging van Uniqlo hebt. Maar is deze een beetje dik van stof? Ik las namelijk in de reviews dat ze dun zijn van stof. En ik zoek dus een wat dikkere stof omdat ik er ook boodschappen enzo in wil kunnen doen. Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is haha. Hij moet dus niet doorschijnen.
Dam ga ik voor eem heattech legging ipv merino wol. Scheelt 80 euro Ga snowboots halen van de decathlon en de rest komt goed. Dankjewel en @Pythagoras ook!