Modetopic #3

Ik zou zeggen dat de Fabienne Chapot echt perfect zou zijn. Doe hebben echt mooie kwaliteit blousjes met bijpassende broeken. Vind ik ook iets wat ik vrouwelijk (gemeente/onderwijs) management veel zie dragen. Daarnaast idd Vanilia, Dante6 (!!), Max Mara (in de sale hehe), Gestuz, Anna van Toor, Aaiko en de winkel/insta Stijl Bergen. Dat zijn wel een paar :relaxed:

Voor inspiratie vind ik de site/nieuwsbrief van ME+EM trouwens ook altijd nuttig. Die weten nog originele combi’s te maken die wel netjes zijn - hoef je niet per se daar iets te kopen.

Inspo: Style it with
Mijn eigen Pinterest board: https://pin.it/784HR2oRZ
ME+EM: https://www.meandem.com/lookbook-the-january-collection

Edit: oh en Sezane!

8 likes



5 likes

Sezane kan ik zeker aanraden! Vaak mooie stoffen en van de kleding die ik heb vind ik de kwaliteit beter dan van Fabienne Chapot.

2 likes

Ik zou graag eens een merino wollen trui van Plein Publique aanschaffen. Maar stoor me zo aan alle xxs modellen. Vindt het echt lastig om me voor te stellen hoe de trui bij mij gaat staan (draag meestal maat L). Iemand met een vergelijkbare maat die ervaring heeft? Of weet waar ik die truien aan zou kunnen zien ergens?

1 like

ik vind vaak ook heel veel uitmaken dat je kleren heel, schoon en gestreken zijn voor een nette of een slonzige look.
dus daar zou ik ook zeker rekening mee houden als het mogelijk is

3 likes

Ik vind het bizar hoe de blousjes van Fabienne Chapot steeds duurder zijn geworden maar nog steeds veel synthetisch materiaal wordt gebruikt en een matige afwerking. Ik koop het echt alleen in de sale met 70% bij de Bijenkorf.

Op Otrium kan je trouwens ook vaak veel formelere kledingstukken vinden voor een fijne prijs.

12 likes

Ik wil sinds twee weken ineens Uggs (ultra mini’s) kopen omdat ik elke keer zulke koude voeten heb in de trein en op het werk. Ik durf het alleen niet omdat ik door twee grote steden moet fietsen en ik 90% van die keren zeiknat wordt geregend in de maanden dat Uggs aan kunnen. En daardoor worden Uggs weer lelijk, en dat gaat niet samen want ik wil altijd alles netjes houden. :joy: Eigenlijk probeer ik het uit me hoofd te praten, maar dat lukt niet zo goed haha.

2 likes

Mijn oplossing voor koude voeten; dikke wandelsokken van wol in sneakers of laarzen. Bespaar jezelf het geld en bestel geen Uggs.

11 likes

Ik heb toevallig ook van Uggs heel fijne leren laarsjes, met goede sokken erin net zo warm maar 1000 x praktischer (en mooier, maar ja smaak) dan mijn uggs die zoals jij ze bedoelt.

Opgezocht, ugg soairse. Gaan al paar jaar mee en heerlijk warm. Heb ze zelfs in arctische cirkel elke dag gedragen, met wollen sokken.

1 like

@Beutyschooldropout en @chasingrainbows

Dit was wel wat ik precies even moest horen. Thanks! Ik ga morgen in mn pauze zoeken naar fijne wollen sokken.

4 likes

Jaa, ik had ook mn wollen (wandel)sokken uit de kast getrokken en zelfs met all stars aan en -4 had ik geen koude tenen.

Dit is 1000x beter dan uggs of leren laarsjes met pijnlijke ijstenen erin. Echt een life saver!

2 likes

Ik heb deze! Ziekelijk duur voor sokken, maar goedkoper dan Uggs en oprecht een van mijn beste uitgaven. En omdat het zo’n hoog wol percentage is en wol van die niet-stinkzweet eigenschappen heeft draag ik ze meer dan eens voordat ik ze was. Ze gaan lang mee! Ik draag ze thuis ook als sloffen.

6 likes

Ik heb drie paar uggs en echt love them maar snap het probleem van regen heel goed. Zou ze dan ook niet aanraden. Je hebt dus ook van die zooltjes met (nep) schapenvachtje die je misschien in je schoenen kan doen. Die geven denk ik ook al veel warmte.

2 likes

Maak er meteen kniekousen van, nog veel lekkerder!

6 likes

Dankjewel voor je tips, met zulke merken kan ik ook wat gerichter zoeken.

En de spelfouten vielen me niet op @Beutyschooldropout.

Heb vandaag wat dingen binnen gekregen, maar moet even kritisch kijken wat ik ga houden. Komt vast goed. Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp! Wie weet plaatst ik nog wel eens wat ik draag :slight_smile:

3 likes

Ja leuk!!

3 likes

Ik vind het altijd zo jammer dat &Other Stories geen duidelijke foto’s laat zien van de binnenkant van hun tassen.

Heeft iemand nog tips voor een mooi joggingpak van een beetje zware kwaliteit? Liefst max. 80 euro.

2 likes

Sorry dubbelpost maar heeft iemand ervaring met die My size assist van Uniqlo? Ik draag normaal qua bovenkleding meestal maat S. Nu ging ik met behulp van die my size assist mijn maat berekenen voor een vest en hij geeft aan dat ik XXL nodig heb? Zelfs als ik 10 kg van mijn gewicht afhaal heb ik volgens de site nog een L nodig. Kan ik me toch bijna niet voorstellen?

5 likes

Nee die klopt niet, ik had hetzelfde probleem.

5 likes