Modetopic #3

Sorry voor de zoveelste bruiloft vraag haha! Ik heb in mei een bruiloft in Schotland in een kasteel en de dresscode is “dress your best”. Ze zei bijv. dat je een jurk mag dragen waarvan je altijd hebt gedacht die wil ik eens dragen, maar is zo over the top of fancy dat er nooit een gelegenheid voor komt.
Ik vind het echt heel moeilijk om iets uit te zoeken dat hieraan voldoet… Daarnaast is het Schotland, dus waarschijnlijk ook geen heel warm weer en wil ik ook dat het een beetje past bij die kasteelvibe. Heeft een van jullie toevallig ideeën?

2 likes

Love deze dresscode. Ik zou eens kijken naar het merk Needle and Thread, ik vind dat zij jurken hebben die goed bij het thema en de omgeving passen. Is wel een duurder merk maar zo zou je kunnen kijken of de stijl bij je past en naar dupes/ op Vinted zoeken.

13 likes

En misschien is Self-Portait dan ook nog wel iets @Pandava .

@lidwien het is bleek.

1 like

Een vriendin van mij gaat ook naar een bruiloft in Schotland met een soortgelijke dresscode en uiteindelijk zijn we samen op een jurk van Selkie uitgekomen! Leuke dresscode ook.

2 likes

Misschien wel naar dezelfde bruiloft :smile:

3 likes

Is in april :cry:

1 like

Ik zou (als je niet meteen iets in je hoofd heb dat je graag wilt dragen) denk ik naar een kostuumverhuur gaan, omdat het waarschijnlijk iets is dat je maar één keer draagt?
Je kunt gewoon mooie galakleding huren (juist ook over the top dingen of dure merken die je minder makkelijk koopt), maar je kunt ook kleding in bepaalde historische stijlen huren. Dat laatste zou ik doen denk ik, want wanneer heb je die kans nou? en extra leuk in een kasteel.

Bijvoorbeeld: Galajurk huren? – CIRCLE CLOSET

edit: als je naar een schotse bruiloft gaat is mijn ervaring trouwens dat je je al snel underdressed zult voelen

12 likes

Haha ik dacht ook even misschien dezelfde bruiloft! Maar niet dus.
Dank voor het meedenken allemaal. Ik ga de genoemde merken checken! @LaPetiteRobeNoire ik was inderdaad ook al aan het denken aan iets huren, omdat het niet iets is dat je vaker aan doet. Ergens vind ik het toch ook wel spannend omdat je normaliter op een bruiloft natuurlijk ook probeert om de bruid niet te outshinen zeg maar. Maar goed, ze hebben natuurlijk niet voor niks voor deze dresscode gekozen en het is wel inderdaad een kans om echt uit te pakken (in een Schots kasteel!).

4 likes

op vinted staan best veel van die middeleeuws-achtige jurken, ik heb daar ook wel eens zoiets gekocht. was echt een hele mooie tweedelige lila jurk (paste alleen niet hahaha) en ik heb toen echt keuzestress gehad van het aanbod, er was echt vanalles. gewoon zoeken op prinsessenjurk middeleeuwse jurk fairytale dress enz

1 like

Heeft iemand tips voor winkels waar ik zo’n soort jumpsuit kan vinden? Kleur hoeft niet oranje, maar wel plissé en dit type bovenkant. Was niet voornemens om te gaan bestellen bij Shein

4 likes

Ik heb dit soort top + broek in het beige van Vero Moda.

Rode, paarse of groene top! Love dat.

Ik vind zelf fel roze en wit niet zo’n goede match, maar dat is meer smaak.

9 likes

Ik ben op zoek naar een denim jumpsuit, liefst met driekwart mouw (of op te rollen), mag een beetje baggy zitten maar niet té. Ik zie door de bomen het bos niet meer :sob: heeft iemand een tip?

Zara heeft een licht blauwe

3 likes

Ik weet niet of ze ook in Nederland zijn maar Kiabi heeft zeer mooie in de collectie.

1 like

Lucy & Yak hebben sowieso denim jumpsuits! Misschien zit daar een model tussen die je mooi vindt?

2 likes

Cotton Club heeft een heel mooie: Denim jumpsuit straight fit blauw (BLW.USM) | Cotton Club

2 likes

Ik heb een hele mooie van Sezane! Die verkopen ze nog wel volgens mij

2 likes

Ik heb deze van My Jewellery.

8 likes

Misschien willen jullie meedenken. Ik zoek een jurk voor mijn diplomering in juli. Ik heb al gekeken op alle standaard sites zoals asos, zalando, beijenkorf, sezane, zara, vila, mango etc.

Ik wil graag midi/over de knie, lente vibes en ik houd van een beetje apart, niet te chic voor max 150 euro. Hebben jullie nog tips voor leuke site/merk jurken?

2 likes