Modetopic #3

Dan zou ik een halve maat groter nemen of misschien je eigen maat!

Ik heb allebei in 37 gepast en ik vond ze wat ruimer dan ik gewend ben van NB. Ter vergelijking: Converse draag ik in 36, Nike 36,5, Adidas 36 2/3, NB 37 (1906, 574) of 37,5 (2002).

5 likes

Ik heb de 9060 en vind ze iets groter vallen. Ik heb normaal gesproken 41 en draag nu 40,5. Het kan ook aan het materiaal liggen misschien. Ik heb met teddy stof, niet stug.

3 likes

Ik heb juist mijn eigen maat en draag maat 37

2 likes

Heeft iemand de tip voor een jeans short (kort zonder raffels) voor relatief forse bovenbenen? Ik vind alles of veeeel te los of te strak. En met stretch zou ook fijn zijn anders voel ik me echt een rollade als ik zit.

Ik probeer van alles maar niks zit mooi en zit lekker

Ik heb nu geen specifieke link maar ik zou kijken naar de vintage shorts van Levi’s 501. Ik heb er zo’n paar en neem een maat, vaak 2 à 3 maten te groot, dan zit het goed los bij de benen en kan je het bij de kleermaker aan de taille laten innemen. Met stretch zijn het strakkere jeans en heb je niet die losse casual look.

2 likes

Ik had er eens 1 van BDG (Urban Outfitters) en die was ideaal, niet te strak aan de benen en niet te los aan de taille

4 likes
4 likes

Ik heb een paar van de Hema die fijn zitten! Verschilt overigens wel per jaar of ze wat losser of strakker zitten bij de bovenbenen, heb ze dit jaar nog niet gepast.

3 likes

Jaa toevallig net een aantal van levi’s in mn favorieten gezet. Bedoel je misschien deze:

Die tweede van abercrombie zit er ook mooi uit, helaas bijna alle maten uitverkocht @Krompoot

3 likes

Nu een link via Amazon maar ik heb deze en ook die mom shorts die je linkt. De 501 is langer maar ben zelf ook groter en komt zo mooi net boven het midden van mijn bovenbeen. Als je dicht bij Maasmechelen of Roermond woont, kan je eens in de outlets kijken.

3 likes

Ik heb deze en staat heel mooi!

https://www.sezane.com/nl/product/short-rome/jeansblauw#size-32

5 likes

Ik heb een aantal jaren geleden bij C&A een paar basic jeans shorts gekocht in een paar kleuren. Hebben stretch, maar de pijpen zijn ook wijd genoeg voor mijn bovenbenen. Ze zijn ook na al die jaren nog goed. Zie op hun site dat ze ze nog steeds hebben.

4 likes

Thanks allemaal voor de adviezen. Ik ben zelf klein dus vind het merendeel voor mezelf dan net te lang. Ga denk ik toch maar kijken of ik eentje van levis kan scoren!

1 like

Ik ben 1,55 m en heb onlangs deze van Esprit gekocht. Geen spijkerstof, maar wel een denim-look.

1 like

Heb jij toevallig ook tips voor (gewoon lange) broeken die je dan niet hoeft in te korten? (heb ongeveer dezelfde lengte als jij)

Je vroeg het niet aan mij maar ik heb wel tips!

Stradivarius verkoopt online broeken in lengtematen. Ik ben 160 (dus wel net een tikkie langer) maar de korte lijn valt voor mij goed en denk dat je met ietsje kleiner ook nog goed wegkomt. Prijs is ook echt top

Iets duurdere optie. Abercrombie heeft short en extra short lengtematen. Staat ook specifiek bij voor welke lengte range het geldt. Toevallig deze week mijn eerste (casual) pantalon binnengekregen. Ik heb de ‘short’ lengte en die valt perfect 2 cm boven de grond. Echt heel erg blij mee.

Wat anders maar omdat het toch over A&F gaat.
Voor de mensen die alleen qua bovenbenen wat meer ruimte nodig hebben is er dus een curved love collectie. Die geeft net even een paar cm extra voor de bovenbenen. De taille houdt wel de gewone maat. Zie dat Krompoot daar 2 linkjes van deelt. Echt top dat ze dat hebben.

5 likes

Ik kan vaak goed slagen bij Only! Eerder ook bij Levi’s (ribcage) en Weekday. En bij veel ‘losse’ winkels (geen ketens) korten ze voor een paar euro extra je broek in.

2 likes

Ik zag net een advertentie van dit merk op Instagram voorbijkomen, ik heb het hier wel eens genoemd zien worden. Ik vind het echt een prachtig setje, wel een beetje duur. Blouse is er ook niet meer in mijn maat, anders was ik misschien nog wel in de verleiding gekomen.:heart_eyes: zo mooi

21 likes

Ik quote mezelf even maar thankkkkkk the lord. Deze is zoooooo fijn! Ik ben zelf 1.64, forsere bovenbenen en deze zijn precies lang genoeg (geen kont te zien maar ook geen fietsbroek pijpen). En de pijpen zijn mooi wijd maar niet te. Plus er zit lyocell in de stof en dat is echt mn lievelings. Zó zacht en soepel. Echt totaal niet stug, zit super fijn. Heb gelijk de donkergrijze ook besteld. En maat kleiner bestellen dan je eigen! Dan zit ie precies goed.

4 likes

Volgens mij is er geen bril topic? Heeft iemand dé oplossing voor zonnebrillen die afglijden?
Je hebt van die siliconen plakkers bijvoorbeeld, maar werkt dat ook echt?

3 likes